ADHD-topic

Via de app was een screenshot niet mogelijk maar via de website wel van mijn zorgverzekering.
1 declaratie gelukt, de andere staat jneens amoxiciline tussen waardoor dan een screenshot met zowel mijn gegevens als de elvanse en het exacte bedrag eigen bijdrage niet lukt. Maar na 40 min word ik vast wel zo geholpen door ditzo haha

Is trouwens mn eerste langwerkende.

Als ik de elvanse ophoog en volgend jaar het hele jaar gewoon hetzelfde houd dan betaal ik toch maar 250 totaal extra die ik dan terug kan krijgen? Dan kost het eigenlijk mij niks denk ik zo. Man man krijg er maar hoofdpijn van, was het maar allemaal kosteloos via de basisverzekering lol.

1 like

Ah ja ze reageerden bij mij ook wel snel vanuit die terugbetaalregeling als er ook iets niet klopte gelukkig. Ik heb het niet eens via een app geprobeerd trouwens haha, alleen de website.

Naast die 250 eigen bijdrage betaal je sowieso wel je eigen risico ook nog eerst, maar daarna wordt het verder vergoed.
Wat dat betreft zijn die pillen een duur grapje want ik zag dat ik met twee maanden medicatie al m’n halve eigen risico erdoorheen had gejaagd :sweat_smile:

1 like

Oh daar was ik sowieso al snel door, steeds flinke declaraties ggz :sweat_smile:
En blijkbaar moet ik naar de apotheek voor het juiste overzicht. Weer iets om een week over te stressen want heb 0 tijd of überhaupt mogelijkheid ervoor overdag :sweat_smile:

Allebei haha. Langwerkend als standaard want wel zo makkelijk, helemaal geen zin in gedoe met meerdere pillen per dag en het moeten meeslepen, tijd in de gaten houden etc

Maar heb ook kortwerkende voor als ik een dag te laat mn bed uit ben ofzo, omdat ik dan geen langwerkende meer ga nemen

1 like

Oh dat is wel gek, maar misschien wisselt dat per verzekeraar. Tegen mij werd gezegd dat de apotheek geen overzicht zou kunnen geven waar ik iets mee kon :sweat_smile:

Edit: sowieso vind ik het ook heel gek dat je ook eigenlijk nergens de stand van je eigen bijdrage echt kunt inzien??

Vreemd he allemaal. Maar ja zal vast wel goedkomen.

@Zemraluani heb ook langwerkende omdat de korte echt maar 1 uur, 2 uur max werkten. En ik heb gewoon 0 regelmaat waardoor ik dat bijnemen enz niet zag zitten.

1 like

Ja uiteindelijk krijg je het dan wel, maar wel een hoop gedoe en stress dan toch he… succes iig en hopelijk valt t qua gedoe dan verder mee!

1 like

kort want soms was ik pas om 10u uit bed en dan was het eigenlijk al te laat om die langwerkende nog te nemen
met kort heb je veel meer de controle over hoe je dag er uit ziet (vind ik)

1 like

Kan je je wekker niet zetten en dan nemen en dan weer slapen?

1 like

Ik moest er trouwens aan denken, toen ze vroeg “ben je nauwkeurig of maak je impulsief beslissingen” dat ik een keer per ongeluk een vakantie in Wapserveen had geboekt in plaats van kaartjes voor Walibi via VakantieVeilingen.

Achteraf denk ik bij veel zulke momenten van ahhhhhhh

7 likes

V.V. is echt NIET goed voor ons hahah ik heb zoveel random domme dingen gekocht daar. En dan zit ik daar zo mee in mn maag, ga ik de voucher oid bekijken, zie ik iets nieuws en koop ik het weer. Dan weer notariskosten en argh hetzelfde riedeltje.
KWil er nog iemand naar Roemenië?)

2 likes

Afgelopen weken super druk en nu is het rustiger qua werk en studie en heb ik alle tijd weer mn leven een beetje op orde te krijgen en te gaan sporten/ andere dingen die ik leuk vind te gaan doen… en meteen doe ik helemaal niks meer he 🫠

Heb wel vandaag een afspraak gemaakt bij de studieadviseur om te kijken of ik extra tijd oid kan krijgen voor tentamens, dus dat is iets, haha

7 likes

op zich wel, maar ik moest laatst bv met het vliegtuig en nog veel regelen 's morgens dus toen heb ik m’n ochtendpil wel genomen maar m’n middagpil niet want toen zat ik in het vliegtuig (en kon ik lekker chillen ipv over nuttige dingen nadenken)

vind het gewoon een chill idee dat je enigzins zelf in de hand kan houden wanneer je ‘aan’ staat

1 like

Ah ja denk dat dat ook afhangt van wat je ervan merkt natuurlijk. Zoals jij het zegt snap ik ook wel dat het fijn is er meer invloed op te hebben.

Ik merk het eigenlijk niet echt wanneer mijn medicatie werkt, dat gevoel van aan staan ken ik daarbij niet.

Al zou ik best willen dat dit ook voor mij zou gelden haha:

5 likes

Heel eerlijk begrijp ik dit wel heel goed. Mijn ex heeft (Wilde had schrijven omdat hij niet meer actief in mijn leven is maar hij heeft het natuurlijk nog steeds) ADD en ik had nog niet door dat ik ADHD had of de mogelijkheid er was dat ik het zou hebben. laat staan het uitgezocht te hebben… maar ik begrijp je zoo hard met dat het vermoeiend is. Bij mannen uit het soms ook zo anders. Mijn “huidige” (Ik ben niet van plan voorlopig om hem te gaan inwisselen) heeft ook ADHD en dat is aan de ene kant een totale blessing want hij heeft me hier wel heel goed door heen geholpen en nog steeds, aan de andere kant heeft hij ook weer delen ADHD die ik dan weer niet heb en frustrerend kan zijn. waaronder dus het drukke wanneer ik toe ben aan rust.

Vond ADHD central zelf eccht een fijne plek waar ze echt met je meedenken etc voor de diagnostiek dag. (Als ik over Nijmegen mag spreken)

Met de laatste paar psych sessies ben ik bezig met uitzoeken waar mijn 0 tot 100 aan woede vandaan komt en hoe ik er mee kan om gaan. Voornamelijk komt daar een beetje uit dat ik gewoon nooit gehoord/serieus genomen etc etc wordt en hierdoor de woede ontstaat en ik me daarna afsluit. Nu heb ik dus een pannetjes model naast het G schema etc gehad om het te ontdekken en de realisatie komt nu ook wel echt binnen dat mijn huidige werk gewoon groot en deels voor de frustratie zorgt. Wist wel dat het een grote irritatie/frsutratie factor was/is maar het werk inhoudelijk vind ik leuk. het is alleen telkens het gezeik er om heen wat ik gewoon niet kan handelen. vooral niet als je dus al 1000keer dingen hebt aangegeven.
Nu zou je zeggen; joh zoek een andere baan.
Ja, dat wil ik wel maar WAT. of ik overdenk het al jaren want ik weet gewoon niet waar mijn passie in zit naast analyseren/dingen oplossen. Uiteindelijk programmeren en hier in werken maar daar heb ik de skillset weer niet voor. wat ik mezelf moet aanleren maar niet de tijd voor heb/neem. Dus eindeloze cirkel waar je terecht in komt. Geen idee hoe ik dit moet gaan oplossen.
Nu ben ik weer gefrustreerd

2 likes

Staat er ook RETARD op jullie medicatie

Hahahahhahaha ik ben al een kwartier aan het hinniken om die term. Het staat ook recht onder m’n naam heel groot hahaha

8 likes

Ik zit zelf ook te denken aan een traineeship ofzo maar het is gewoon lastig om het door te drukken. Bomen, bos, naald, hooiberg. Bots autos.

Heb het wel vandaag aan de psych nog gestuurd in een bericht en ze wilde het ak week nog met me bespreken ook. Extra tips etc zijn altijd welkom!

1 like

JA ik vond het echt offensive ofzo hahaha dacht echt nou nou why me??? (Op mijn oude medicatie methylfenidaat was dat)

Ik heb net een verslag waar ik sinds september al aan had moeten werken (morgen deadline) in een paar uur geschreven, ging echt als een speeeer #usainbolt

Morgen CGT en shit ik ben vergeten mn lijstjes enz van piekergedrag in te vullen. En ik moest een agenda systeem gebruiken, pff kijk nu terug heb blijkbaar 3/4e deel van alles wat erinstaat geel gemarkeerd.
Hebben jullie een systeem?

1 like

Ah ja ik doe een deeltijd online master dus heb al geen aanwezigheidsplicht en tentamens zijn al in relatief kleine zalen dus daar zou ik niet direct wat aan hebben, maar wel goed om even ook scherp te houden dat er vast ook wel meer opties zijn dan alleen extra tijd natuurlijk!

Ik heb net voor het eerst medicatie op en het is gewoon doodstil in mn hoofd?! Wat is dit voorn black magic? Het kost gewoon echt moeite om aan iets te denken dat niet relevant is voor waar ik mee bezig ben, zo vreemd.

Wordt er wel een beetje moe van; maar misschien is dat gewoon omdat ik niet gewend ben dat het zo stil is.

15 likes