ADHD-topic

Nee was dus juist met een week stoppen dat ik dat had!
Ben sinds donderdag weer begonnen en heb het dus meteen ook niet meer. Ik kan nu elk moment ongesteld worden maar heb zelf nooit echt daarvan dingen gemerkt trouwens maar is misschien wel interessant eens bij te houden een tijdje, of ik toch verschil merk. Al heb ik een hormoonspiraal dus echt natuurlijk is het ook niet per se…

Maar volgens mij is dat wel een ding hoor! Heb het vaker gehoord van anderen en dus ook wel eens gelezen dat men in die week bijv de dosering dan iets omhoog gooide. Is alleen echt nog heeeeel weinig onderzoek naar gedaan dus (erg verrassend…).

1 like

Top. Bedankt!

1 like

Vraagje: mijn apotheek geeft aan tot en met week 3 geen kortwerkende Methylfenidaat op voorraad te hebben. Al meerdere apotheken in de buurt gebeld maar het schijnt een landelijk (?) probleem te zijn. Zijn hier meer mensen met hetzelfde probleem en, mocht dit het geval zijn, wat kregen jullie dan voorgeschreven? Raak hier lichtelijk van in paniek, en mijn behandelaar heeft geen oplossing :exploding_head:.

Ik heb ook een hormoon spiraal maar ik ben het gaan tracken met een app en ik merk er wel verschil in. Vooral de week voor menstruatie ben ik echt living hell on earth. erna is het echt zen.

Ik zag het voorbijkomen. Wat denk je ervan langwerkende proberen?

1 like

Die heb wel eens geprobeerd maar op de een of andere manier lijken ze een ander effect op mij te hebben. Alleen ben bang dat er niet veel andere opties zijn momenteel.

1 like

Hoi, ik ben bezig met therapie om te leren omgaan met mijn ADHD. Het plan was eigenlijk om medicatie te gaan slikken maar nu ben ik er achter gekomen dat ik zwanger ben waardoor dit dus niet kan.

Nu gaf die therapeut aan dat sommige mensen baat hebben bij LTO3, is er hier toevallig iemand die dit slikt?

Het is echt fijn dat mijn medicatie is ingewerkt en ik mij focus op de dingen die er totaal niet toe doen. Aka niet mijn werk. maar vooral forum, lego, pinterest en alle andere zaken.
Terwijl er best wat druk is qua werk om iets te behandelen. :’)

Ik heb dat twee jaar geleden ook geprobeerd omdat ik ook geen diagnose had/kreeg en hierover had gelezen dat er idd wel mensen baat bij hadden met hun adhd-klachten. Ik had niet het idee dat het voor mij echt wat deed en ik vond het vooral ook gewoon erg duur om dan vol te blijven houden, al had ik het toen met 1+1 holland&barrett ofzo.

Ik ben geen arts, maar als je therapeut het noemt neem ik ook aan dat het wel veilig zou zijn icm zwangerschap dus misschien dat je het dan het beste gewoon kunt proberen? Denk dat het ook heel persoonlijk is of je nou wel of niet baat hebt bij zoiets met adhd-klachten, ook omdat dat met medicatie ook zo enorm wisselend is wat wel en niet werkt bij wie…

Ik lees inderdaad veel verschillende verhalen. Misschien gewo maar proberen. Mijn therapeut gaf wel aan dat je het een aantal weken moet slikken voordat je uberhaupt verschil kan merken.

Hier hebben ze rondgebeld en totnutoe wel alles gehad. Maar hier is ook voorraadtekort, vooral bij de 10 mg.

2 likes

Ah wat fijn, vanochtend kreeg ik een telefoontje dat ze onverwachts de 10mg binnen hadden gekregen en voor me klaar hadden gelegd :pray:t4:. Al vrees ik voor de komende weken. Snap ook niet wat eraan ten grondslag ligt.

2 likes

Je apotheek of huisarts miss vragen om iets nieuws te proberen?

Hmm nu je het zegt. Maar miss kan die je wel doorsturen naar iemand? Of iets op gang zetten

Ja volgens mij moet ik opnieuw verwezen worden, ik ga het eens uitzoeken!

1 like

Succes
Wat een gedoe ook he die zorgverzekeringen.
Ik heb Ditzo en mn Elvanse wordt deels vergoed maar heb ook 3 x eigen bijdrage maar je kunt dan wat terug krijgen. Heb maar 1 x teruggekregen en ugh zo geen puf om het weer uit te zoeken

Huh maar eigen bijdrage is toch een vast bedrag van 250 per jaar? kun je dat meerdere keren hebben?

1 like

Oh nee ehm… ik bedoel letterlijk mn eigen betaalde bijdrage

Ik ging om 7 uur “even de was opruimen”, en nu ben ik net klaar met 8 kasten opnieuw indelen, m’n administratie van de afgelopen 5 jaar sorteren en zonodig wegdoen, kerst spullen opbergen, kleine reparaties aan kleding doen en m’n Schoenen uitzoeken.

Godverdomme zeg.

12 likes

Ik ben zo geirriteeeeerd. Ik slik altijd kortwerkende dexafetamine terwijl de huisarts altijd langwerkende voorschrijft. De apotheek belde mij dan altijd weer geirriteerd op of het recept wel klopte want ze wisten dat ik altijd kortwerkend nam, dus de apotheek heeft het telkens aangepast voor mij. Nu had ik nog restanten langwerkend liggen en bij gebrek aan kortwerkende dit genomen, merkte dat ik het eigenlijk wel heel prettig vond om niet de hele dag aan mijn medicijnen te denken, hoe mee te nemen etc. Dus ik had gisterochtend de huisarts gebeld voor een herhaalrecept en specifiek benoemd de langwerkende te willen. Daarna heb ik de apotheek gebeld, benoemd dat ik altijd kortwerkende heb en nu toch de langwerkende wil. Zouden ze allemaal gaan regelen en was geen probleem. Kan ik het vandaag in de automaat halen en hebben ze alsnog fucking kortwerkende geleverd :smiling_face_with_tear: Het is altijd gedoe omdat er langwerkend voorgeschreven wordt, bel ik een keer dat het klopt en krijg ik de verkeerde. Ze zijn nu ook niet open dus dat word dan maandag maar weer ugh.

1 like