Ja dat ratelen is bij mij m’n impulsieve kant en ik loop daar eigenlijk best tegenaan merk ik de laatste tijd (daarom m’n stem op helaas niet in de poll). In verder gedrag ben ik juist helemaal niet impulsief (daar scoorde ik ook niet hoog op in de vragenlijsten), ik durf meestal juist geen keuzes te maken haha, echte twijfelkont.
Maar wanneer ik me op m’n gemak voel in een gezelschap, vind ik mezelf en mijn vele gepraat zooooo vervelend. Laatst nog een spelletjesavond, dat ik in de auto naar huis me voor de zoveelste keer zo erg schaamde en rot voelde over mijn eigen gedrag, in bed zelfs een traantje om gelaten. Ik kan dan ook heel moeilijk inschatten of mijn druk zijn/spraakwaterval zijn ook zo overkomt op anderen (denk zelf dus van wel) maar wellicht zien anderen dat niet zo erg als ik zelf, heb echt geen idee. Voor mijn gevoel zeggen de andere koppels in de auto naar huis echt van jeetje wat was zij weer de hele avond aan het praten.
Het kutste is dat ik op zoveel momenten tijdens die avond dan ook denk ‘hou nou eens ff je bek’ ‘omg dit kwam er lullig uit’ en TOCH kan ik het niet inhouden. Hoezo denk ik tijdens én na zo’n avond constant aan hoe vervelend ik mijn eigen gedrag vind, maar kan ik het toch niet echt veranderen.
M’n medicijnen doen op dit vlak wel iets, dat merk ik thuis wel, maar misschien waren ze toen al uitgewerkt of bijna.