Is geen onderbreking hoor, voel je vooral niet bezwaard om te reageren met zulke dingen! Juist van die kleine dingen kunnen goed werken.
Ik was altijd mn sleutels kwijt en de voordeur zit ook bijna altijd op slot door m’n onderbuur. Zo vaak rende ik dan m’n trappen af naar de voordeur om vervolgens weer een trap op te moeten op zoek naar mn sleutels… tegenwoordig leg ik ze altijd in een kastje op de begane grond onderaan mn trap en sinds ik dat doe gaat het altijd goed. Zowel handig als iemand aanbelt en ik ben ze nooit meer kwijt als ik zelf de deur uit moet.
Het lukte me ook nooit om elke dag vitamines te slikken, waar ik die potjes ook neerzette. Het bleef heel wisselend. M’n adhd medicatie slikken is echter geen enkel probleem. Nu heb ik zo’n pillendoosje met 6 vakjes waar ik mn medicatie en die vitaminepillen in doe en sindsdien is dat ook geen enkel probleem meer. (Geen vitamine c trouwens, geloof dat daar wel iets van interactie mogelijk is met de medicatie? Al lees ik in de bijsluiter ook de optie de medicatie door sinaasappelsap te gooien dus dat zal wel meevallen dan
).
Maar zo zoek ik ook steeds een beetje van die kleine aanpassingen die dingen makkelijker maken!
Ik ben wel nog op zoek naar een trucje om mezelf in de ochtend daadwerkelijk m’n bed uit te krijgen, haha. Dat is echt een drama. En ik weet dat als ik eenmaal “op gang” ben het prima is maar ik voel me vaak zoooo moe/slaperig als ik wakker word. Op zich is een wekker buiten mn bed makkelijk zat maar mn slaapkamer is zodanig klein dat ik dan nog net iets te makkelijk weer terug mn bed in kan schieten 🫣
Oh en andere van dat soort trucjes/life hacks ofzo zijn ook altijd welkom! Heb nog een hoop uit te vogelen ook in het huishouden qua eten etc, haha. Ik heb ook een app om mn schermtijd te verminderen maar die staat weliswaar geïnstalleerd op mn telefoon, maar die open ik dus eigenlijk nooit