@Dombo Hier ook een late reactie maar bedankt voor de tips! Pomodoro techniek ook toepassen buiten studie is een goede, ik kan me idd ook op huishoudelijk gebied overweldigd voelen door de hoeveelheid taken of te grote doelen stellen.
Opdelen in kleine taken ken ik maar vind ik soms lastig om toe te passen, het voelt soms zo knullig ofzo en dan ben ik koppig en wil ik net als een ‘normaal’ iemand gewoon een redelijke berg werk kunnen verzetten. Maar goed daarmee werk ik mezelf tegen dus goed om in jouw post nog eens over de strategie te lezen. Ga het vandaag weer toepassen op studie en huishouden.
Wat betreft je dagboek post: ZO herkenbaar ook dat lamgeslagen gevoel terwijl in je hoofd het een warboel is. Wellicht helpt het in kleine taken opdelen hier ook wat bij? dus niet op ALLE appjes hoeven reageren, maar 1 a 2 gesprekken per dag bijwerken?
Lastig hoor allemaal, merk ook dat ik je heel graag zinvolle tips wil geven want ik weet hoe vervelend onderprikkeling/overprikkeling kan voelen maar ik heb de antwoorden dus zelf ook nog niet gevonden. Ik denk in ieder geval aan je!
.
@Floepsie Ooh dat is ook een goede tip! Ga ik ook gelijk vandaag proberen