30/40 mg per dag dan neem ik aan he? Dat is echt niet enorm veel. Misschien is het lastige soms dat al die adhd-medicatie officieel alleen voor kinderen is goedgekeurd en er voor volwassen minder bekend is over maximale dosis etc. maar heb vaker gelezen dat het wel tot 100 zou kunnen - ik heb zelf van langwerkende methylfenidaat geloof ik ook tot iets van 90 opgehoogd.
Hier staat dat ook; https://richtlijnendatabase.nl/gerelateerde_documenten/f/14629/120%20Beschrijving%20van%20de%20in%20de%20richtlijn%20besproken%20medicijnen.pdf (vanuit deze richtlijn; Startpagina - ADHD bij volwassenen - Richtlijn - Richtlijnendatabase)
“De gebruikelijke startdosis van kortwerkend methylfenidaat is 4 x 10 mg; van langwerkend methylfenidaat een equivalente dosering. De gemiddelde dagdosering ligt tussen 40 en 100 mg. De maximum dosering van methylfenidaat bij volwassenen is onbekend; in de praktijk komen de meeste patiënten uit beneden een totale dosering van 150 mg per dag.”
Goed in ieder geval dat je erachteraan gaat! Hopelijk kan je huisarts iets voor je betekenen