Ja qua werk veranderen kan absoluut goed zijn, maar ik overschat ook het hele idee van een soort “frisse nieuwe start”. Alsof dan ineens alles anders gaat zijn ofzo weetjewel. In het begin is het wel fijn als je ergens nieuw bent en er nog geen verwachtingen zijn en je nog niet achter de feiten aanloopt (dit is mijn huidige situatie), maar uiteindelijk komt dat natuurlijk ook gewoon weer terug waarschijnlijk.
Ik zit nu ook ergens waar ik straks heel veel projecten tegelijk ga hebben lopen, wat eigenlijk volgens mij aan de ene kant wel echt vragen om ellende is. Hoe ga ik daar het overzicht over houden?? Ik moet wel uren schrijven en volgens mij helpt me dat in ieder geval nu dus nog om mezelf aan het werk te krijgen, ik moet tenslotte toch een beetje verantwoorden wat ik doe. (Al werkt het niet helemaal zo en ik vermoed dat dit effect weer afneemt als ik beter zicht op alles krijg, haha).
Zelf zat ik wel gewoon een beetje vast in m’n vorige werk, en vond ik het ook gewoon eigenlijk nooit echt leuk. Had gewoon een baan nodig en ben blijven hangen. Nu doe ik iets wat aansluit op m’n studie en waar ik actief voor gekozen heb en heb al wel een paar keer echt zo’n gevoel gehad van; oke dit vind ik leuk/dit kan ik/hier zit ik goed. En dan heb ik bij m’n vorige werk nooit echt zo gehad.
Maargoed ik denk dat dat gevoel van onrust ook wel weer terug gaat komen als ik meer verantwoordelijkheden krijg en de werkdruk omhoog gaat, dus in die zin is het denk ik niet per se een oplossing. Alleen heb ik dus nu wel ergens van binnen wel zoiets van er is een reden dat ik dit werk ben gaan doen en eigenlijk net als m’n studie; in de kern vind ik het wel leuk/interessant (en alsnog zeker niet elke dag of met alle werkzaamheden haha). Tegelijkertijd ken ik ook mensen die werk gewoon zien als werk, je hebt nou eenmaal geld nodig etc, maar ik merkte dat ik er in m’n vorige werk wel tegenaan bleef lopen dat ik het gewoon echt in de kern niet leuk vond/nooit écht heb willen doen.
En op zich als je natuurlijk ergens wel echt een beetje vastgeroest zit kan ergens anders heen gaan denk ik ook op zichzelf wel iets goeds zijn. Denk dat het naast elkaar kan bestaan!