Wat maakt dat het bij jou dan “erg” is? Want ik vind dat het bij mezelf alsnog wel relatief licht is. Vergeleken met de niet-ADHD-populatie is het dan misschien wel ‘erg’, maar binnen de ADHD-populatie vind ik mezelf weer een relatief licht geval (misschien soms zelfs te licht, maar dat is een ander verhaal). Als ik het vergeleek met sommige anderen in mijn therapiegroep; daar zaten er wel tussen die er beduidend meer last van hadden (en die ongeveer nergens zouden zijn zonder hun partner). Ik denk dat ‘substantieel’ in dit geval heel breed is en ook wel subjectief?
Bij mij kosten dingen misschien wel meer moeite dus, maar ik heb wel gewoon de universiteit kunnen afmaken, een goede baan kunnen krijgen etc. Maar misschien zit dat 'm idd ook wel deels in hoog IQ waarmee ik kon compenseren. Ik hoef relatief weinig tijd te steken in studeren om goede cijfers te halen; dat helpt natuurlijk ook wel mee omdat ik dan minder lang mezelf hoef te motiveren…
Misschien dat je toch wel deels ook in een bepaalde bubbel zit van relatief hoogopgeleiden/hoog iq/hoog-functionerende mensen oid? Weet verder niet of er in het algemeen een verschil zit tussen die diagnoses verder qua hoe zwaar/beperkend het is in het leven etc. Ook omdat er ook weer deels overlap is in symptomen. Lastig!
Wel interessant, maargoed ik ben eigenlijk een ondertussen online cursus aan het volgen dus ik moet hier nu niet te lang over na blijven denken en weer netjes verder de oefeningen gaan maken