Ook hier weer reageren was ik uiteraard lekker voor me aan het uitschuiven, haha. Thanks nog voor jullie reactie en suggesties! @JuneOsborne @flower @Troepje @Zemraluani (ik typ echt iedere keer de verkeerde letter als ik jou wil taggen, in m’n hoofd blijf je je vorige username haha).
Wat jullie noemen zijn wel goeie dingen en ik zou ook zeker mensen meer om hulp kunnen vragen soms, maar daar ben ik ergens ook te trots voor ofzo (ik kan het toch zelf wel) of ik wil niet dat ze de teringzooi zien.
Uiteindelijk komt het toch ook echt neer op dat ik gewoon dingen moet gaan DOEN. hoe klein ook. Ik kan allerlei trucjes bedenken en dingen proberen makkelijker te maken voor mezelf, maar alsnog moet ik het zelf doen. Het gaat zichzelf niet ineens oplossen. En ik word ook niet morgen ineens wakker met een dosis motivatie waarmee het me ineens allemaal wel lukt natuurlijk - al blijf ik op de één of andere manier geloven dat ik “morgen” toch echt dingen wel ga doen.
Qua studie vind ik het ook echt irritant. Ik kan mezelf er maar niet toe zetten om het structureel elke week te doen. Terwijl ik wéét dat ik het interessant vind en leuk vind als ik ermee bezig ben, maar toch doe ik het niet?? Uitstellen is echt zooooo mijn standaard. Echt met alles. Ik doe zo vaak niks of zit een beetje te wachten (niet per se ergens op). Vaak ook op werk, als ik dan gewoon klaar ben dan ben ik alsnog heel erg aan het treuzelen om naar huis te gaan - dan hang ik daar gewoon nog een beetje rond. Soms praat ik dan nog wel met een collega, maar ik kan ook een beetje op mn telefoon/laptop naar dingen aan het kijken zijn zonder echt wat nuttigs te doen. maar dan weet ik gewoon even niet zo goed wat ik met mezelf aan moet ofzo?
Sowieso ga ik in ieder geval als ik m’n salaris morgen heb een beeldscherm bestellen en m’n thuiswerkplek weer fixen zodat ik voor studie ook ergens kan gaan zitten ipv met de laptop in bed/op de bank/aan de eettafel. (Een groot scherm geeft zoveel meer overzicht ook). En misschien heb ik wel gewoon te weinig te doen in m’n leven? Dat ik te veel tijd heb om te treuzelen en niks te doen… Ik heb vooral beschamend veel schermtijd eigenlijk haha, en heb ook heel erg te neiging dan op internet op zoek te gaan naar informatie/oplossingen/dingen om m’n leven ‘beter’ te maken oid, maar dan komt het er hoogstens op neer dat ik weer van alles ga kopen wat ik uiteindelijk amper gebruik. Als ik nou eerst eens al die boeken die ik de afgelopen jaren besteld heb ga lezen… 
Bij therapie ging het dus vaak ook over minder streng voor jezelf zijn, milder etc. maar ik heb soms wel echt gewoon een schop onder m’n kont nodig hoor. Dan ben ik echt net zo’n klein kind dat geen zin heeft in opruimen of afwassen ofzo. Zoals m’n moeder dan zou zeggen “dan maak je maar zin”. Ik bedoel dan kan ik proberen lief voor mezelf te zijn dat ik het dan niet hoef te doen oid, maar daar schiet ik al helemaal niks mee op