Vorig jaar zomer ben ik bij de psycholoog terecht gekomen en de diagnose AD(H)D met chronische lichte depressie gekregen en sindsdien vallen er veel dingen op hun plek! Ik kreeg van vrienden vaak te horen dat ik de meest random opmerkingen in een gesprek gooi, dus hen verbaast het ook niet dat ik een diagnose heb gekregen haha. Ik wilde eerst niet met medicatie beginnen om te kijken hoeveel rust een diagnose zou geven en opzich kan ik veel dingen beter relativeren. Ik heb sinds kort een nieuwe baan (in mijn vorige baan was ik erg onderprikkeld) en doordat ik daar nu zoveel méér prikkels heb, toch besloten om medicatie te proberen.
Ik ben nu begonnen met kortwerkende methylfenidaat en die is al een aantal keer opgehoogd (zit nu op 2x per dag 20 mg), maar ik merk eigenlijk niet zoveel? De enige (positieve) dingen die ik merk zijn dat ik opgewekter ben en dat het voelt alsof de tijd langzamer gaat. Ik slaap vaak slecht dus dat mijn vermoeide gevoel weg gaat is opzich wel fijn, maar lijkt me niet helemaal de bedoeling haha. Maar mijn grootste klacht is vooral mijn warrige hoofd en slechte concentratie en daar merk ik helaas geen verbetering in.
Ik vind het echt superlastig om de werking van zo’n medicijn te beoordelen omdat ik het ook vaak vergeet, zeker de middagdosis
Af en toe merk ik een moeheidsdip, maar negen van de tien keer merk ik niet dat ie inwerkt of uitwerkt.
Hoe lang duurde het bij jullie voordat je het goede medicijn/de goede dosis had gevonden?