Allereerst: heel rot voor jou, en een hele zware last.
Ik weet niet of dit van toepassing is op jouw partner, en het gaat mij niets aan wat voor medicatie hij krijgt. Maar, ik herken een hoop van wat je beschrijft, als het gaat om karakterverandering. Van wat ik bij iemand heel dichtbij in mijn persoonlijke kring heb gezien. Nadat zij voor ADHD op dextroamphetamine is gezet. Lang verhaal kort, ook totaal afgevlakt en in haar geval heel paranoïde.
Medicatie is nooit een excuus, maar kan voor sommige mensen wel op de verkeerde manier levensveranderend zijn (het kan dus ook positief de andere kant op). Zeker omdat jij in je post aangeeft, dat het vooral na de medicatie zo veranderd is. Is het misschien een goed idee om daar nog eens naar te kijken met zijn hulpverlener(s). Misschien is er een betere match voor hem te vinden, wat hem in ieder geval minder af vlakt.
Veel ADHD medicatie is afgeleid van amphetamine (ook wel bekend als bijv. speed), en dat werkt voor iedereen anders. Dit is ook een bekend fenomeen bij de hulpverleners. Er werd in mijn persoonlijke geval ook meermaals tijdens het starten benoemd, dat ik het moest aangeven als het niet goed voelde, zodat er gekeken kon worden naar een alternatief. Maar soms heb je dat misschien zelf niet door, en je omgeving wel.
Heel veel sterkte. Ik hoop dat jullie er goed uit kunnen komen