Ja als je wil mikken op kwijtschelding moet je echt even goed rekenen hoe en wat. Denk dat het al vrij snel niet uit kan.
Jaa mijn situatie is wel vergelijkbaar met die van jou. Hypotheek en fiscaal partner krijgen zit er voor mij ook aan te komen de komende jaren. Al is mijn schuld zoān 15K, dus dat is nog redelijk te overzien.
Ik ga meteen overstappen naar 35 jaar, dank voor jullie uitleg!! @tessel
Oja dat is zeker waar! Maar 15 jaar vooruit kijken qua inkomen/draagkracht/partner is wel echt heel lastig. Ik dacht toen ik studeerde en leende dat ik noooit die hele studieschuld kon terugbetalen, maar nu twee jaar later heb ik bijvoorbeeld toch een baan in een ander werkveld + een partner. Daarom is het ook zo lastig dat je nu een keuze moet maken waarbij je 15 of zelfs 35 jaar vooruit moet kijken en je daarna niet meer kan switchen.
Ja het is zo lastig dat je dan 15 jaar in de toekomst moet kijken en je zit al vrij snel aan een hoge draagkracht. Dus je moet echt weten dat je de komende 15 jaar weinig gaat verdienen en niet samen gaat wonen⦠daar zou ik niet op gokken eigenlijk
Ik kreeg vanochtend bericht van Duo dat mn maandbedrag is vastgesteld (op niks want aanloop fase) dus ik keek ff op Duo en ik zag dat ik 2 schulden heb. Dat snapte ik nog want ik heb in 2020 een half jaar oid geen lening gehad, maar ik belde erover en ik ga ze ook allebei met andere regels terug betalen? De eerste schuld met 15 jaar en 0% rente tm 2025, de tweede met 35 jaar en 0.46% rente
Ik had eigenlijk verwacht dat ze gewoon samen op 1 hoop gegooid werden. Ik denk dat ik nu maar ASAP de tweede schuld afbetaal zodat ik niet met rente zit. Die is sowieso het kleinst maar toch, dacht ik eerst onder rente uit te komen
Hier ook bericht van Duo ontvangen over mijn bedrag volgend jaar en ik kom goed weg want ik betaal straks ā¬8 minder per maand dan dit jaar.
Dat is denk ik het enige wat me minder kost dan dit jaar want alle andere vaste lasten lopen alleen maar op. Alleen al mijn zorgverzekering wordt bijna ā¬25,- duurder
Die schijtwebsite van DUO werkt serieus nooit. Inepte lui daar. Heb ook mān maandbedrag doorgekregen dus ik wil mijn vrijwillige verhoging terugdraaien maar ik kan al de hele dag niks zien en geen acties doen
Volgens mij zag ik vrijdag of gister dat ze vandaag onderhoud zouden plegen
Misschien helpt een andere browser? Bij mij doet de website het nooit in Safari maar wel in Chrome
Maar nee, ben je gek. Hij doet āt gewoon nergens. Ook niet op totaal onlogische tijdstippenā¦
Doe je het op je telefoon? Dat heb ik ook altijd. Wat bij mij werkt is dan niet het nogmaals aanklikken in de browser, maar de pagina helemaal vernieuwen, dan doet ie het wel! Sorry misschien een beetje onduidelijk uitgelegd, hoop dat je snapt wat ik bedoel.
Dit heb ik laatst dus ook weken gehad. Uiteindelijk deed ie het in een andere browser op mān werklaptop het wel. Volgens mij die kloterige van microsoft, Edge? Op iPhone etc geen enkele kans van slagenā¦
Bij mij werkt de site alleen met Chrome.
Ik kon mn lening niet stopzetten. zwaar irritant. Het lukte mij in een incognito venster wel
Ik heb dit ook lang gehad maar vandaag zonder problemen via Safari
Ik ging eens kijken vandaag (ik ben nog niet begonnen met afbetalen) en er komt gewoon al zoooo veel rente op mān schuld ik ga dit echt nooit kunnen afbetalen binnen een paar maanden al 300+eu aan rente joejoe
Waar kan je dat zien??
Af- en bijschrijvingen op duo.nl
pak er maar een boterhamzakje bij voor het hyperventileren
Jeeeezus. 85 euro rente per maand. Ik hoef pas af te lossen over 20 maanden ofzo maar dan is er dus gewoon 1700 euro bijgekomen
Ja en het is rente op rente dus die 85 euro stijgt ook lekker per maand! amazing right