Ik mocht kiezen in oktober van 2022 en ik ben dit jaar in januari begonnen met afbetalen (2023). Dus afhankelijk van wanneer jij af moet betalen kan je jouw regeling kiezen in het najaar daarvoor.
zijn er nog meer mensen die wel in aanmerking komen voor de compensatie voor het leenstelsel en studie voucher maar nog geen bericht hebben gehad? Ik voldoe aan alle voorwaarden volgens mij en heb dat ook wel eens bevestigd met iemand van duo, maar heb nooit bericht ontvangen Mijn vriend heeft wel bericht ontvangen erover en krijgt allebei, en ik vind het stom dat ik dat niet heb want mijn studie schuld is 2x zo hoog haha.
Ja ik! Heb 1 jaar gestudeerd (master) in het leenstelsel maar nog niet iets van bericht gehad over een compensatie
Ja! Ik heb ook niks gehoord. Maar misschien wordt het van je schuld afgetrokken?
Ik ook niet!
@Hemakoekjes en @crazyplantlady en @Opheliac ik ben blij dat ik niet alleen ben :ā)))
Als je in 2025 nog schuld hebt wordt het er idd van afgetrokken maar dan zou je daar van te voren wel bericht over krijgen⦠Dat je in aanmerking komt en dan nog eens in 2025 over dat het gebeurd is oid.
Toen ik het er met iemand van DUO over had zei die dat ze in fases emails versturen maar ik snap gewoon niet hoe dit gepland is oid want mijn zusje (in hetzelfde jaar afgestudeerd als ik) heeft ook al lang bericht en hallo?? ik wil gewoon zekerheid dat ik niet elk jaar mijn kerst bonus hoef te gebruiken om meer af te betalen >:(
(misschien zeur ik wat veel maar ik heb weer even naar mijn schuld gekeken en nu ben ik weer zuur)
Haha nog een reden om dan niet dit jaar mān schuld af te betalen. Nog even die laatste centjes cashen van DUO
Als je wel afbetaald krijg je het gestort! Dus het is niet alsof je het misloopt als je wel afbetaald (maar in realiteit zie ik het nu wel al min of meer alsof er al 2500eu minder studieschuld is haha)
Ik twijfel of ik recht heb op die compensatie⦠ik heb ook tijdens mijn master ƩƩn collegejaar in het leenstelsel gezeten maar of dat wordt gezien als 12 maanden⦠(officieel heb ik mān diploma in juli behaald volgens mij). Weet iemand dat?
Op zich wel, maar vrijwel iedereen die ik ken heeft dus al bericht gekregen.
@Tostibrood 1 college jaar is toch een jaar? Ik zag dat als je tijdens je bachelor wel een beurs kreeg en tijdens je master niet, dan je alleen je master vergoed krijgt. Ik heb zelf 1 jaar beurs gehad tijdens mijn bachelor, dus ik verwacht alleen maar 2 jaar voor mijn master.
Ja, een collegejaar loopt van 1 sep - 31 aug maar ik heb dus in juli mān diploma gehaald en DUO spreekt expliciet van 12 maanden dus daarom twijfel ik of ik in aanmerking kom. Heb ook geen bericht ontvangen
oh zo! Ik hoop dat het niet zo werkt haha want ik heb mijn diploma ook in juni of juli ofzo al gehaald :ā)
Ik heb iets van 15 maanden over mān master gedaan vanwege een exchange en ik heb ook geen bericht ontvangen. Dus daar ligt het misschien niet per se aan
Zojuist heb ik mijn schuld afbetaald! Het is een luxe dat het kon, daarvan ben ik mij bewust
Nu hoop ik niet dat Duo zoals ergens in jaren 80 delen van schuld gaat kwijtschelden als je maar in 1x de helft aflost. Niet dat ik het anderen nuet gun maar ik had er in dat geval ook graah zelf van geprofiteerd
Ik ga ook volgende week het laatste restje afbetalen Dankbaar dat het kan inderdaad!
Ik heb eindelijk de knoop doorgehakt en mijn aflosvrije periode ingezet. Mijn rentevaste periode van 0% loopt nog tot december '25, ga nu het geld wat ik anders zou aflossen (400 p/m, dat is inclusief vrijwillige verhoging) bij mijn Bunq spaarrekening opzetten, dan vang ik in ieder geval er rente op.
Gefeliciteerd! En wat een fijn gevoel hĆØ. Ik heb het laatst ook allemaal afgelost en het geeft mij mentaal lucht dat ik niet aan een schuld vastzit.
Is het verstandig om de studiefinanciering die ik nu nog krijg naar beneden te doen? Ik krijg het dan alsnog uitbetaald wanneer ik mijn diploma haal toch? Heb het nu namelijk niet nodig, want werk parttime naast studie
Sorry geen antwoord op je vraag want geen idee of het verstandig is, maar je kunt het altijd op een spaarrekening met hoge rente zetten
Ah ja, ik doe nu veel geld naar depositorekeningen, misschien is dat dan slimmer, thanks!