Algemeen sport op tv topic

omg die val bij de massastart :disappointed_relieved::disappointed_relieved::disappointed_relieved:

Had echt met haar te doen, je kon haar wanhoop in het interview gewoon voelen.

1 like

Zo die klap van Nuis was niet mis…

1 like

Zo echt een mooie race van Roest!

1 like

Wat een knappe race van Beune!

2 likes

Heel knap inderdaad! Ben benieuwd of ze nog energie heeft voor de 1500!

haha ik zou 't heel wonderbaarlijk vinden, ik kan me voorstellen dat je je zoooo zwaar kapot voelt en dat 't zuur uit je oren komt haha.
Wel heel jammer voor Schouten, had 4x wk goud op één toernooi ook wel machtig mooi gevonden

1 like

Wow Schouten stopt met schaatsen! Irene Schouten on Instagram: "The end of an era. ❤️ Na vijftien jaar topsport heb ik besloten te stoppen met schaatsen. Na een carrière met onwijs veel mooie hoogtepunten, sluit ik mijn jaren op het ijs af. Na mijn succesvolle Olympische Spelen en vele wereldtitels kan ik terugkijken op een supermooie en geslaagde carrière. Ik heb bereikt wat ik wilde. Alleen het winnen van de Elfstedentocht ontbreekt nog op mijn lijst. Na het Olympische jaar realiseerde ik mij dat het lastig zou worden om me direct aan een nieuwe Olympische cyclus van vier jaar te committeren. Ik heb toen besloten om het per jaar te bekijken. Afgelopen weekend liet zien dat ik in topvorm ben en dat ik nog steeds geniet van de wedstrijden. Ik voel me sterk en schaatste afgelopen dagen zelfs mijn snelste rondes ooit. Maar ik realiseer me ook dat er een leven is naast de topsport. Daar kijk ik ook echt naar uit. De afgelopen tijd heb ik goed nagedacht en besloten dat dit mijn laatste seizoen zou worden. Nu het besluit genomen is, voelt het goed om dit direct te delen. Ik ben nog niet bezig met de vraag wat ik na het seizoen ga doen, maar ik blijf bij de ploeg verbonden. Voor nu ga ik vooral genieten van de fantastische overwinningen op het WK. Graag wil ik team Albert Heijn Zaanlander, mijn privésponsoren & mijn coaches Arjan Samplonius & Jillert Anema bedanken. En natuurlijk alle schaatsfans in Nederland die mij hebben gesteund. Zonder al deze mensen en partijen is topsport op topniveau in Nederland niet mogelijk."

1 like

Moet zeggen dat het mij niet verbaasd. De laatste paar interviews die ik met haar zag kwam ze al beetje over alsof ze afscheid aan t nemen was ofzo. Vind het ook niet zo gek, die vrouw heeft volgens mij alles gewonnen wat ze kan winnen, kan me dan goed voorstellen dat je dan op een gegeven moment denkt het is wel goed zo en nu ga ik leven.

1 like

Ja ik ‘schrok’ er wel van! Wel echt ontzettend irritant dat in comments op nieuwsberichten hierover er meteen aangenomen wordt dat ze stopt omdat ze een gezin wil stichten. Hoezo moet hier meteen weer over gespeculeerd worden.

1 like

Zat net ook dit interview te kijken (in het artikel) en zag 'm ook echt niet aankomen want ik dacht ook van joh dan trek je nog ff door tot de Spelen ( haha ja ik snap echt wel dat het niet zo makkelijk is) Drievoudig olympisch kampioen Schouten (31) stopt met schaatsen maar vind haar uitleg heel helder en begrijpelijk zo wel. Als je alles hebt gewonnen wat je wilde winnen en je wil gewoon een ander leven gaan leiden

Omdat je als vrouw van 31 niets anders wil dan je voortplanten…

Ik hoop trouwens wel dat ze van het weekend nog mee gaat doen aan het NK. Puur eigen belang, aangezien ik er heen ga en het toch wel tof zou vinden om haar nog een keer in actie te zien.

Ze zegt na dit seizoen dus ik hoop het voor je! Zou ook wel een mooi afscheid zijn.

Snap ook wel dat ze het zo doet, nu is het een stuk minder beladen en anders krijg je natuurlijk tig vragen over de laatste keer, dit dat.

Ja en dit is dan ook laatste kans in Thialf, dus zou het me verbazen als ze niet mee doet. We gaan het zien. :crossed_fingers:t2::crossed_fingers:t2:

Helaas :frowning:

Ik had gelezen ja, heel jammer.
Hebben nog meer toppers afgezegd en waarschijnlijk zeggen Kok en Beune ook nog af.

Snap het ergens wel, maar vind het wel heel stom en niet netjes naar het publiek toe.

Ah ja ik lees inderdaad dat veel schaatsers die hun startbewijzen al binnen hebben dit NK laten schieten. Niet gek net zo na het WK afstanden maar wel zonde voor het publiek! Hopelijk heb je alsnog een leuke tijd van 't weekend :blush:

1 like

Kijkt iemand shorttrack nu? Wat een chaos bij de 1000m

3 likes

Jeetje wat een gekke finale! Dat ze ook nog een herstart gaan doen (en dan zonder Desmet, sneu want op de beelden lijkt het echt alsof Schulting wegglijdt met haar schaats) en dat je gewoon van wk goud naar helemaal niks gaat.
Edit: en ook dan die enkel van Schulting :frowning: Je zag al wel toen ze nog op stond dat ze het niet ging maar blegh… wat houdt dit in nog voor de relays…

1 like

Vrees voor een botbreuk bij Schulting, yikes