Algemeen supermarkten topic

Ik ga rennen!

3 likes

Hebben jullie tips voor glutenvrij- en lactose-vrij gebakjes of koeken van de supermarkt?

1 like

Bij ekoplaza hebben ze gebak van rose and vanilla, dat vind ik écht lekker en is volgens mij allemaal ook lactosevrij. Grotere AH’s hebben koeken van Prewetts, ook lekker maar niet lactosevrij bedenk ik me net.

Ik zou glutenvrije koeken van AH eigen merk sowieso overslaan; vooral de roze koeken zijn niet te eten

1 like

Ik kocht dit met hele lage verwachtingen, maar was eigenlijk best wel lekker! Zaten bij mij trouwens wel veeeel minder kruimels bovenop dan op die foto :joy:

AH Cheesecake new york #AlbertHeijn https://www.ah.nl/producten/product/wi425569

2 likes

Accepteert de AH-bezorger statiegeld van andere supermarkten?
Ik heb bijvoorbeeld sinaasappelnectar gekocht bij Jumbo (huismerk Jumbo) en daar lege flessen van met statiegeld; kan ik die kwijt als AH de boodschappen komt bezorgen?

Ja volgens mij wel. Ik geef altijd gewoon een zak en zeg hierin zitten 20 blikjes en dan is 't goed.

5 likes

Top, ga ik dat proberen. Dank voor je snelle antwoord!

3 likes

Ja alleen van Duitse supermarkten bijv niet maar de rest wel! Ik geef ook altijd alles mee, blikjes en flesjes. Echt ideaal

2 likes

Wat fijn. Want inmiddels heb ik een verzameling van allerlei verschillende winkels, en ik denk er niet altijd aan om ze mee te nemen. Het ruimt lekker op in de schuur als ik al die verschillende flesjes en blikjes in 1 keer kwijt kan.

Die van Duitse supermarkten heb ik al verzameld in een apart kratje voor als ik die kant weer op ga. :smiley:

Mijn AH neemt de flessen uit Duitsland ook mee. Moet erbij zeggen dat ik niet specifiek vermeld dat ze uit Duitsland komen, maar doe het al ruim een jaar en nog nooit iets terug gehoord.
Zou ze dus zeker gewoon meegeven aan de bezorger.

4 likes

Oeh aan de ene kant klinkt dit heel verleidelijk, aan de andere kant wil ik de bezorger niet in de problemen brengen…

1 like

Ik denk niet dat de bezorger hierdoor in de problemen komt. Kan me namelijk niet voorselllen dat ze alle flessen en blikjes nog gaan sorteren wanneer ze terug komen van de bezorging, dat kost ze meer tijd dan dat ze evt aan onterecht statiegeld uitgeven.

4 likes

Dat gaan ze echt niet inhouden van het loon van de bezorger hoor

8 likes

Je kunt het misschien gewoon klaar zetten en vragen? Bij mij werden ze expliciet geweigerd maar niet overal dus.

1 like

Ja en sowieso controleren ze niks want wij zeggen altijd We hebben xx flesjes en xx blikjes en dan zegt ie Ok. Gaat niks natellen ofzo. En had laatst ook een spaflesje zonder label erbij gedaan, de machine in de winkel neemt dit niet. Niet dat ik per se die centen wil maar wil het niet zomaar weggooien. En bij de AH nemen ze dat gewoon aan want hij kijkt niet eens in het tasje, hij hoort alleen aan wat ik zeg dat erin zit.

3 likes

Is het dus belangrijk dat je telt en zegt hoeveel je inlevert?

Ik heb inmiddels tassen vol blikjes en flessen staan die ik steeds niet kwijt kan in de supermarkt omdat als de machines niet defect zijn er een rij staat van minstens een half uur. Ben nu aan het overwegen voodschappen te laten bezorgen om hier van af te raken

Bij picnic hoef je niet te tellen. Bij ah wel.

2 likes

Oh thanks!! Helder

Bij mij zijn ze niet zo streng hoor. Wij doen alle blikjes netjes stapelen in een krat en 1 krat is ong.
70 blikjes. Dit nemen ze eigenlijk altijd mee, maar wellicht is dat regio/bezorger afhankelijk.

3 likes