All about the brows

Ja klopt, zag er echt goed uit! Die salon zit in ZH, dus dat is op zich oké. Ik twijfel nu alleen over de techniek, want powder brows lijken minder schadelijk te zijn op de lange termijn (las ik op websites van andere salons).

1 like

Ik heb powder brows laten zetten. Heb nu 1 behandeling gehad en ben al erg tevreden. Het ziet er erg natuurlijk uit. Ik moet wel zeggen dat ik van mijzelf al geen slechte wenkbrauwen had, dus dat er geen precieze haartjes gezet worden, was voor mij geen enkel probleem.

Ik heb afgelopen donderdag ombre powderbrows laten zetten en het is nu aan het vervellen, omg wat jeukt dit. Ik wil echt krabben en pulken, maar ik blijf er braaf vanaf. Ben heel benieuwd naar het uiteindelijke resultaat.

Ik zou nog steeds ook wel pmu willen. Maar ik ben bang dat het niet mooi wordt haha. Zo moeilijk om een goede salon te kiezen.

En ik heb ook wel oké wenkbrauwen van mezelf qua hoeveelheid haar. Ze zijn alleen vrij ongelijk en het lukt mijzelf niet om ze mooi bij te tekenen.

Ik heb ook pmu vanaf 2017 en ben heel blij met degene waar ik heen ga. Ze zit in Amsterdam, weet niet of dat te ver is ? Woon zelf in friesland en ben wel eens aan het rondkijken voor iemand dichterbij. Maar valt me op dat ze op insta veel filters gebruiken over de foto’s. En dan is het zo moeilijk om te zien wat het echt resultaat is.

Ik woon vlakbij Rotterdam dus dat is inderdaad wat ver. Ik heb nu wel iemand op insta gevonden die ook foto’s plaatst wanneer het genezen is. Dus dan krijg je ook een wat beter beeld denk ik. Vaak als het net gedaan is vind ik het zo hard en donker.

Maar het blijft spannend vind ik

2 likes

Tip: Ik heb mijn wenkbrauwen bij Whit care gedaan (Rotterdam) en ben er echt blij mee! Nu 1,5 jaar geleden. Op haar insta staan ook veel foto’s

1 like

Zou je kunnen sturen wie dat is? Kan ik die even opzoeken

2 likes

Ik wil graag voor het eerst zelf (en überhaupt voor t eerst) m’n wenkbrauwen verven. Heb hele lichte wenkbrauwen, eigenlijk haast onzichtbaar als ik ze niet bijwerk (meestal met Dipbrow van Anastasia in de kleur taupe, of met het precision pencil van Kiko in de kleur 01). Blond haar en koele ondertoon. Het liefst heb ik ook een koele tint als resultaat, zeker niet te donker.

Op het forum lees ik regelmatig over Refectocil en dan bijvoorbeeld kleuren 1.1 Grafiet en 3.1 Licht bruin zelf mengen. Stond op het punt om dat te bestellen en gewoon te proberen, toen ik ineens moest denken aan henna brows. Is dat iets wat je makkelijk zelf kan doen? Ik zie bijvoorbeeld het merk Dyotics voorbij komen, iets duurder dan Refectocil (en natuurlijk volledig anders qua samenstelling) maar het lijkt alsof ik dit ook zelf vanuit thuis zou kunnen doen. Heeft iemand hier ervaring mee? Of misschien andere tips/aanraders?

Thanks voor je reactie! Ik laat/liet regelmatig m’n wimpers verven in salons. En vrijwel elke keer staan ze in de salon te springen om ook de wenkbrauwen mee te nemen. Ik heb het tot nu toe altijd afgewezen, omdat ik een beetje bang ben voor een te intens resultaat. En de laatste jaren hoor ik steeds meer over henna of andere bepaalde nieuwe technieken (?) waarmee heel mooi een koele/taupe kleur kan worden bereikt. Dus vandaar mijn interesse.

Fijn dat je zegt dat t lastiger is dan met normale verf, dan ga ik dat denk ik niet zomaar proberen. Hoe verleidelijk het ook is haha. De henna hecht natuurlijk ook aan de huid, dus dat is een extra factor… Op de site van Mrs. Highbrow (waar Dyotics wordt verkocht) staat inderdaad ook genoemd dat de kleuren nog wel eens anders kunnen uitpakken (‘Taupe: een fijne blond-bruine tint, voor blonde tot donkerblonde wenkbrauwen op de lichte tot medium huid. Let op: Taupe kan nog wel eens verschillen, het blijft tenslotte een natuurproduct. In een van onze laatste batches was Taupe wat warmer dan anders. Gebruik het dan voor de dames die van warmbruine brows houden. Of voeg een punt Ash Brown toe om de kleur koeler te maken.’). Dat mixen & matchen is natuurlijk veel makkelijker in de salon met meerdere kleuren dan als consument thuis.

Aan de andere kant, ik heb een vette huid, dus als het niks is dan slijt het ook weer redelijk makkelijk weg.

Hmm, lang verhaal kort, dan toch maar beter Refectocil?

Ik weet niets over henna browser, maar ik gebruik wel regelmatig Refectocil. Mijn advies is om de cream ontwikkelaar te kiezen, dat mengt wat makkelijker dan de liquid. En om voor de donkerbruine kleur in combinatie met grafiet te gaan. De lichtbruine is heel warm. Een klein beetje donkerbruin geeft net genoeg “bruin”, zonder warm te worden en de grafiet houdt het licht.

1 like

Als je niet te intens wil zou ik niet voor henna gaan, zeker als het de eerste keer is. Ik vind henna veel heftiger dan Refectocil, maar ik hou zelf wel van dat effect.

1 like

Ik gebruik al jaren Combinal, is dat vergelijkbaar met Refectocil?

1 like

Even gekeken online, ja dat denk ik wel. Ik kon zo gauw niet meer dan 3 kleuren vinden, Refectocil heeft er wel 10. Die je ook goed kunt mengen om precies jouw kleur te krijgen.

Heb inderdaad de cream ontwikkelaar gekozen, en heb voor de zekerheid nr 3 donkerbruin meebesteld. Thanks voor de tips! Ga een beetje experimenteren of ik met die 3 kleuren samen een mooie mix kan maken. Ook meteen nr 2 blauwzwart besteld om m’n wimpers mee te doen.

@Ivy Dat klinkt voor mij wel als een heel groot voordeel dat de verf natuurlijker uit de haartjes verdwijnt. Lijkt me zo leuk om er een beetje mee te experimenteren, maar dat is natuurlijk niet zo realistisch zonder verschillende meer kostbare kleuren te kopen (en natuurlijk het risico dat het niks is en dan met producten te zitten…). Misschien dat ik het eens aandurf om naar de salon te gaan voor henna brows. Dankje voor het meedenken!

3 likes

Als je bedoeld dat het het lichter wordt, dat hoort erbij. Na een paar jaar moet je het weer bijwerken.

1 like

Waar bestellen jullie Refectocil? Zag het op bol maar in de reviews stond dat het ‘op andere plekken’ goedkoper kan haha

1 like

Heb het van de week bij Kapperskorting besteld. Maar zie nu ineens op de site dat de naam is veranderd naar Haibu. Prijzen die genoemd worden zijn nog zonder btw. Het is daar €4,66 incl. btw en wordt iets goedkoper als je meerdere items/kleuren bestelt. Heel tevreden mee, was de volgende werkdag bezorgd. Linkje

1 like

Salontopper.nl

1 like

Ik heb zelf onlangs PMU gedaan (hairstrokes) en ik heb blonde haartjes. Het is aan te raden om het om de 2-3 jaar bij te laten werken. Het vervaagd bij mij ook, maar als je er tijdig bij bent heb je er geen last van :).