Wat lief dat je het vraagt! Sinds deze week gaat het veel beter gelukkig echt zó blij mee.
Eigenlijk was de oplossing om alle tips over boord te gooien en gewoon een serie te gaan kijken tot ik in slaap viel. Het was gewoon een te groot ding in m’n hoofd geworden.
Heeft iemand een tip voor een fijn dekbed dat geschikt is voor alle seizoenen? Mijn huidge is echt een beetje op dus wil graag een nieuwe. Mag prima Hema/Ikea oid zijn als die bevallen maar vind een beetje investeren erin ook geen probleem.
Ik heb ook een 4-seizoenen dekbed van Ikea (Grusblad) en ik vind hem echt super fijn. Vooral dat hij uit 2 delen bestaat, een wat dikker dekbed en 1 wat dunnere. Op elkaar geklikt perfect voor de winter, nu gebruik ik alleen de wat dikkere en in de zomer alleen de dunnere. Dus je kunt eigenlijk 3 dekbedden maken
@pastelzwart @Stofdoek @inezweski Thanks! Blijven bij jullie die twee dekens wel goed op/aan elkaar vastzitten met die drukknoopjes? Bij die van mij schieten ze telkens los, één van de redenen dat ik graag een nieuwe wil want het is hopeloos irritant. Zo ja, dan bezoekje Ikea it is.
Oh nee nooit last van gehad! Blijft prima zitten.
Ik krijg vandaag deze binnen: Alpine SleepSoft | Slaap Oordoppen | Zachte Filters | Voor Zijslapers dus ik kan je zeer snel laten weten of ik dat wat vind
Ik heb deze ook en een in het paars. Werken echt top.
@visual Heb ze vannacht getest en in tijden niet zo mega lekker en vast geslapen. Blijven ook heel goed zitten. Raad ze 100% aan Ze hebben op diezelfde site ook nog een ander model zie ik, wellicht zijn die voor jouw situatie nog geschikter.
Nou ik wil in ieder geval de oordoppen van Pluggerz voor zijslapers afraden. Ze dempen amper en het doet pijn als je op je zij ligt.
Iemand aanraders voor fijne flanellen dekbedovertrekken?
Ik doe al een paar jaar met die van H&M Home. Heel tevreden over.
Ik word al de hele week wakker rond 3 uur en dan kan ik niet meer slapen. Eerst was het een uurtje en nu al twee nachten op rij minstens 2 uur. Ik word er echt gaar van. Ik dacht eerst dat het aan mijn kind lag, dat ik wakker lig om te horen of hij wakker wordt. Maar ik slaap nu in een hotel en het was weer zo.
Ik heb een hele fijne van het eigen merk van wehkamp!
Yes! Die van m’n iPhone hoor ik erdoor heen maar staat ook op tril erbij voor de zekerheid.
Ik zou sowieso proberen om echt een vast ritme aan te houden, dus inderdaad eruit als je wekker gaat, dan maar een extra dutje 's middags als je echt niet wakker blijft, maar verder lijkt dit me wel iets om toch nog eens mee terug naar de huisarts te gaan.
Ik zou toch terug naar de dokter gaan hoor, iedereen is wel eens moe maar dit is niet normaal. Misschien is er iets anders aan de hand dat niet meteen in je bloed terug te zien is.
Ik vind om 12u gaan slapen in dit specifieke geval ook vrij laat eigenlijk, ik zou proberen vroeger naar bed te gaan. En toch ook wat strenger zijn voor jezelf en echt gewoon opstaan als je wekker gaat ben ik bang. Ik heb zelf ook periodes gehad (maandenlange nasleep na ziekte bijvoorbeeld) waarin ik zoveel sliep en moe was, en het is voor een gedeelte ook wel wennen aan een ritme, hoe moeilijk dat ook is. Meteen douchen als je wakker wordt, en als je na een half uur/uur echt uit bed (dus niet erin blijven liggen) nog steeds heel moe en slaperig bent mag je terug. Maar als het kan, doorzetten. Het duurde bij mij lang hoor, maar dat hielp uiteindelijk wel.
Persoonlijk vind ik 12 uur naar bed gaan te laat.,
Zou proberen uiterlijk 22-22.30 naar bed. Gemiddeld heeft iemand 7- 8 uur slaap nodig, maar als je altijd een lange slaper bent geweest zou ik 8,5 uur aanhouden. Dan eruit en je dag meteen beginnen. Drink je te veel koffie of energiedranken? Die kunnen averechts werken. Met mate is het prima. Eet op vaste tijden. Voldoende vocht. Als je het niet redt dan maximaal 1x een powernap van 30 min. Probeer daarna jezelf bezig te houden en slaaprestrictie toe te passen. ik heb net 4 maanden slaap geneeskunde gedaan en nogmaals langs de huisarts voor wat bloedonderzoek. Normale gang van zaken laten controleren: bloedarmoede, vitamine D tekort, recent Corona gehad ?
En pammetjes liever niet!
Kijk anders op slaapoefentherapie.nl voor tips.
Super goede tips van Broodrooster, @anon4775214 . Wat ik ook ooit als tip kreeg, is om 's ochtends meteen een wandeling te maken. Van het licht en de frisse lucht wordt je ook goed wakker en inderdaad ritme-ritme-ritme.
Je hebt inslaapproblemen? Kan heel goed komen doordat je overdag 2 uurtjes slaapt. Dat moet je rigoreus inkorten naar Max 30 min. Kijk naar warmt je eet en drinkt ik de avond. Cafeïne? Liever niet. Rook je? Liever niet. Probeer te mediteren in de avond. Het is de draai vinden. Overigens kun je ook naar een slaapoefen therapeut, valt onder je fysio pakket…
Jaa eten kan echt veel effect hebben op je energielevel! Soms eet ik een hele dag ongezonde dingen en dan voel ik me ook gewoon echt een vaatdoek, heel slap en hyper tegelijk ofzo.
Ik heb voor mezelf (en m’n vriend) ook de regel dat we geen mobieltjes meer in bed doen. We zaten soms nog zooo lang als zombies te scrollen, terwijl we veel liever even lezen. Dat werkt ook best wel goed, na het lezen van een paar pagina’s ben ik vaak al best wel moe en kan ik makkelijker in slaap vallen omdat m’n gedachten dan al wat meer afgeleid zijn.