Alles over slapen, bedden, avondrituelen etc

Hmmm dankjewel

1 like

Kan zeker hormonaal zijn. Had daar tijdens de zwangerschap ook extreem last van totdat ik m’n zelf slaaprestrictie op legde. Ik sliep meestal al om 21 uur om dan om 3 uur wakker te worden en 7 uur naar werk te gaan en daar weer om 2 uur in de middag te gapen. Op gegeven moment paar avonden mezelf wakker gehouden tot 22/23 uur en dat heeft geholpen want kwam weer in m’n goede ritme terecht.

2 likes

Vervelend zeg! Wat bij mij soms helpt is om overdag een stuk te wandelen of te fietsen buiten en dan een nachtje in een andere omgeving te slapen. Dan doorbreek ik zo het patroon zeg maar. Misschien is dat iets om te proberen?

1 like

Heeft iemand hier ervaring met het kopen van een “losse” boxspring? Dus een boxspring zonder matras. Ik heb namelijk wel al een fijn matras, maar wil graag een boxspring bedbodem (vind dat fijner liggen dan een lattenbodem). Online zie ik wel wat websites die ze verkopen, maar heb geen idee hoe ik daarvan de kwaliteit moet inschatten.

1 like

Ja heb ik een aantal jaar terug gedaan, goedkope boxspring van de wehkamp
Bevalt goed!

1 like

Ik hoor altijd veel goeds over het Emma matras, hebben mensen hier ook ervaring met een Emma kussen? Is het wat?

1 like

Wij hadden hun eerste matras en die beviel tot we kuil vorming kregen na drie jaar. Kregen het nieuwe matras en vonden we echt vreselijk, geen nacht lekker op gelegen. Is super persoonlijk want veel mensen vinden het blijkbaar wel oké maar wij konden er echt niet lekker om liggen. Hebben nu van morgana en is echt een verademing, ligt fantastisch.

Ik zou trouwens eerder Matt sleeps dan Emma nog proberen. Want Emma die zeiden eerst juist 1 matras voor iedereen, en nu hebben ze ineens allemaal varianten. Matt sleeps heeft meer van dat originele concept nog over, en je kan daar geloof ik lagen uithalen ofzo?

2 likes

Ik heb er een besteld en weer terug gestuurd. Het was op zich een fijn kussen, maar ik vond het wel erg dun. Disclaimer: Ik slaap nu op een extra dik kussen.
Het was wel een stevig kussen.

1 like

Ik zou voor een kussen, al helemaal als je veel geld wilt uitgeven, echt naar een speciaalzaak gaan! Hebben wij afgelopen augustus gedaan en tis zo’n verademing. Zit er in Dordrecht 1 op de Voorstraat.

1 like

Heeft iemand een tip voor een heel dik en warm donzen dekbed? Ik ben een enorme koukleum en alles wat ik tot nu toe tegen ben gekomen is voor mijn gevoel heel dun.

Hier ben ik ook wel benieuwd naar! Ik wil ook vooral het idee hebben dat ik onder een wolk lig :grin:

1 like

Ik zou zalando lounge in de gaten houden! Daar hebben ze af en toe aanbiedingen met dekbedden! Dons is best wel duur natuurlijk.

Ik heb zelf zo’n 4 seizoenen dekbed met 2 lagen met allebei dons en die is heel lekker licht en toch warm :heart:

1 like

Heeft iemand hier een emma kussen en zo ja, is dat een aanrader?

1 like

Is vorige week in het slaaptopic besproken.

2 likes

God bestaat dat ook al

Edit: oh hiiii

2 likes

Ik ben heel gevoelig voor geluiden en ik ga waarschijnlijk oordopjes op maat nemen, maar voor die tijd zou ik al een goed alternatief willen. Op dit moment gebruik ik de foam oordopjes van kruidvat (ohrophax denk ik?). Het materiaal vind ik heel fijn, dat zachte en kneedbare, maar ze dempen niet goed genoeg…

Ik lees dat die van Alpine goed zouden zijn, maar die hebben op Bol best slechte reviews. Jullie nog tips? Het liefst voor zachte oordoppen.

Ik heb best een tijd geslapen met die van Alpine die geschikt zijn voor zijslapers. Vond ze best okee werken voor waar ik ze voor nodig had.

Het dempte meer het geluid dan dat ze het volledig tegenhielden.

4 likes

Tegen mij werd juist gezegd dat op maat gemaakte oordopjes altijd beter werken omdat ze de gehoorgang perfect afsluiten. Ik vind zowel wax als foam niet fijn. Het zit gewoon niet lekker of het doet pijn of ze vallen steeds uit mijn oren. Met mijn op maat gemaakte dopjes heb ik daar allemaal geen last van en ik vind ook echt dat ze het geluid beter dempen. Dus nou ja lang verhaal kort ik zou echt gaan voor op maat gemaakte oordoppen @DeFourneau

4 likes

Ik heb dezelfde ervaring! Standaard oordopjes deden bij mij helemaal niks, en op maat gemaakte sluiten geluid wel goed buiten.
Toen ik ze liet maken bleek ook dat ik een heel dunne gehoorgang heb, ze moest het ook een paar keer opnieuw doen omdat ze de pasta niet ver genoeg in m’n oor kreeg. Ze zei dat het daarom dus best logisch was dat gewone oordopjes voor mij niet werkten.
Dus het hangt misschien ook van je oor af hoeveel verschil het maakt om op maat gemaakte te nemen.

2 likes

Iemand tips voor een dik stevig kussen? Ik slaap nu op twee kussens met het tweede zelfs dubbelgevouwen.

1 like