Alles over slapen, bedden, avondrituelen etc

Ik ga er vanuit dat je de zoekfunctie niet geprobeerd hebt. Deze vraag is al meerdere keren voorbij gekomen en ik had binnen een seconde antwoorden.

4 likes

Doe je bij een boxspring ook een hoeslaken om het matras heen of alleen om de topper?

1 like

Ik bij mijn boxspring alleen om de topper (een molton en hoeslaken dan), de matrassen hebben dezelfde kleur en materiaal (op het zichtbare stuk) als het deel onder de matrassen en het hoofdbord dus dan blijft het mooi uniform. Maar misschien dat andere boxspring bedden anders werken, dat weet ik niet.

2 likes

Wij doen het om de topper en matras heen. Anders verschuift de topper zo

2 likes

Over schuivende toppers gesproken, iemand ervaring met een antislipmatje voor onder een topper zodat minder/niet verschuift? Werkt dat een beetje?

3 likes

In onze matras zit antislip verwerkt. En onze topper schuift nu na 4 jaar nog steeds niet. Hier dus tevreden. (Is geen matje sorry)

Mijn ouders hebben wel zo’n matje en het schuift nog steeds maar wel vele malen minderb

@kali hoe gaat het met je slaapkamerproject?

1 like

langzaam, er stond zoooveel zooi in mn gangkast en opgeborgen onder het bed dat ik al de deur uit heb gedaan dat ik dat eerst langzaamaan aan het weg doen en uitzoeken ben want dat staat nu allemaal in mijn keuken.
heb wel een ~ergonomisch kussen (

) gekocht om het makkelijker te maken op mijn rug te slapen maar dat wil nog niet zo, het voelt heel ongemakkelijk en bloot om in die positie in slaap te vallen. en ik wil eerst beter op mijn rug kunnen slapen voor ik mn matras de deur uit doe en op het stuk dunnere futon ga slapen.
dus nja slow ass WIP allemaal :stuck_out_tongue_closed_eyes:

4 likes

Ik zou denken dat het smallere stuk beneden hoort. Dus omgekeerd.
Maar zal vast bij ieder kussen anders zijn?

1 like

nee waar je je hoofd in legt is het dieper

1 like

Als warme slaper lees ik allemaal goede verhalen over bamboe kussens.
Vooral dat je het minder warm hebt op een bamboe kussen.

Wie van jullie heeft ervaringen met het slapen op een bamboe kussen?

1 like

Ik heb een bamboe beddengoed en dat is wel koel als ik eronder ga liggen maar warmt daarna snachts alsnog op en dan zweet ik weer.

2 likes

Hmmm dankjewel

1 like

Kan zeker hormonaal zijn. Had daar tijdens de zwangerschap ook extreem last van totdat ik m’n zelf slaaprestrictie op legde. Ik sliep meestal al om 21 uur om dan om 3 uur wakker te worden en 7 uur naar werk te gaan en daar weer om 2 uur in de middag te gapen. Op gegeven moment paar avonden mezelf wakker gehouden tot 22/23 uur en dat heeft geholpen want kwam weer in m’n goede ritme terecht.

2 likes

Vervelend zeg! Wat bij mij soms helpt is om overdag een stuk te wandelen of te fietsen buiten en dan een nachtje in een andere omgeving te slapen. Dan doorbreek ik zo het patroon zeg maar. Misschien is dat iets om te proberen?

1 like

Heeft iemand hier ervaring met het kopen van een “losse” boxspring? Dus een boxspring zonder matras. Ik heb namelijk wel al een fijn matras, maar wil graag een boxspring bedbodem (vind dat fijner liggen dan een lattenbodem). Online zie ik wel wat websites die ze verkopen, maar heb geen idee hoe ik daarvan de kwaliteit moet inschatten.

1 like

Ja heb ik een aantal jaar terug gedaan, goedkope boxspring van de wehkamp
Bevalt goed!

1 like

Ik hoor altijd veel goeds over het Emma matras, hebben mensen hier ook ervaring met een Emma kussen? Is het wat?

1 like

Wij hadden hun eerste matras en die beviel tot we kuil vorming kregen na drie jaar. Kregen het nieuwe matras en vonden we echt vreselijk, geen nacht lekker op gelegen. Is super persoonlijk want veel mensen vinden het blijkbaar wel oké maar wij konden er echt niet lekker om liggen. Hebben nu van morgana en is echt een verademing, ligt fantastisch.

Ik zou trouwens eerder Matt sleeps dan Emma nog proberen. Want Emma die zeiden eerst juist 1 matras voor iedereen, en nu hebben ze ineens allemaal varianten. Matt sleeps heeft meer van dat originele concept nog over, en je kan daar geloof ik lagen uithalen ofzo?

2 likes

Ik heb er een besteld en weer terug gestuurd. Het was op zich een fijn kussen, maar ik vond het wel erg dun. Disclaimer: Ik slaap nu op een extra dik kussen.
Het was wel een stevig kussen.

1 like