Alles over slapen, bedden, avondrituelen etc

h&m home of beddinghouse in de sale (heb er laatst bij fonq een kunnen kopen met 50% korting)

3 likes

Dankje voor de FonQ tip! Het is er eentje van Beddinghouse geworden met 47% korting :smile:

5 likes

Hij is super fijn! Bedankt voor de tip.

2 likes

Heeft iemand hier ervaring met het mattsleeps matras?
Onze matrassen zijn aan vervanging toe maar in elke beddenwinkel zeggen ze weer iets anders, echt vervelend.

1 like

Wij hebben nu bijna vier jaar de Mr Big en ben er nog steeds heel tevreden over!

Dat je je eigen hardheid kunt bepalen (:grimacing: te veel podcasts geluisterd met reclame van Matt) vind ik superchill. We hebben in het begin de hardheid een keer aangepast en daarna altijd hetzelfde gelaten, maar vind het wel fijn dat je het gewoon kunt uitproberen en dan aanpassen.

Ligt lekker en nog geen kuilvorming oid.

Ja. Ikea is niet duur maar je had eigenlijk al je keuze gemaakt toch?

2 likes

Nee, als die er gewoon wit uit ziet en niet vergeeld is. Let wel goed op of het wel in je wasmachine past. Mijn dekbed wil niet in de wasmachine en zonder wassen zou ik het niet doen. Al kan je navragen wat stomen kost. Waarschijnlijk nog steeds niet zoveel als een nieuw dekbed. (als het een duurder merk is)

2 likes

Dekbedden en handdoeken in een hotel worden ook jarenlang bijna elke nacht gebruikt door andere mensen en dat vindt volgens mij bijna niemand vies. Zolang je het kunt wassen zie ik het probleem er niet zo van in (als het er ook schoon uitziet natuurlijk)

Edit: in een wassalon kun je trouwens vaak voor een paar euro een grote wasmachine gebruiken.

3 likes

@Lipglossy Ik vond een matras uitzoeken zo ontzettend lastig. Ik had ook echt de angst om een miskoop te doen. De positieve verhalen over Matt, de flexibiliteit qua aanpassen van hardheid, en dat je het matras 120 mag uitproberen gaven voor mij de doorslag. Ondertussen slaap ik er ongeveer 2 maanden op en ik ben er tevreden mee. Ik heb de volgorde 1 keer aangepast na een maand. Niet omdat ik die eerste volgorde niet lekker vond liggen, maar omdat ik het verschil wilde proberen. Vind beide lekker liggen in ieder geval. Ik heb het matras op een boxspring onderstel liggen. Succes met je zoektocht en de keuzes!

3 likes

Ik zou dat prima doen. Had ook een tweedehands matras op m’n vorige bed.

3 likes

@anon4775214 maar wat is krap bij kas? Ik stel mij voor je dat je weinig geld hebt om van rond te komen, dat dit nog wel even duurt maar een nieuw dekbed wel nodig is. Dan is bijv. 60 euro voor een nieuw dekbed veel geld als je weinig geld hebt. Daar kan je heel veel boodschappen van halen.
Als je dan een dekbed kan kopen voor 20 euro oid en je kan het zelf wassen is dat toch perfect. Scheelt veel geld en zo vies is het niet. Gewoon doen. Je hebt het dekbed al gekocht, wassen en op je bed leggen. Na een paar nachten ben je er wel aan gewend.

2 likes

@anon4775214 ik snap niet waarom je deze tweedehands zou kopen voor 60 euro?

Kijk wat ik heb gevonden op IKEA - smasporre dat scheelt echt niets met normale prijs. Dan zou ik toch voor een nieuwe gaan zeker als je dan niet hoeft te laten stomen etc

1 like

Waar staat dat ze het dekbed voor 60 euro gekocht heeft?

2 likes

Geen idee, dat heb ik dan denk ik verzonnen :joy:
Ik dacht dat ze dat ergens geschreven had maar kan het niet meer terugvinden

2 likes

Eens. Als dit jullie ritme is en jullie slapen voldoende en aarden er goed op, dan is dat gewoon prima. Landen genoeg waarin bv in de middag door volwassenen een dutje gedaan wordt, terwijl dat in NL bv weet not done is.

1 like

Met jezelf of met iemand anders afspreken om de deur uit te gaan voor een ommetje/kopje koffie/ontbijtje/boodschapje voordat je aan je werkdag begint?

3 likes

Ik doe dit soms en met iemand koffie/ontbijt voor werk vind ik zo gezellig dat ik het vroege opstaan gauw vergeten ben en dan begin ik m’n dag ook veel leuker omdat ik al “iets leuks gedaan heb” ipv “gewoon moet werken”.
Dus soms doe ik dat in m’n eentje ook, omdat ik zin heb in een bepaald gebakje en dat dan ga halen - thuiswerken kan maar beter lekker zijn :smile:

3 likes

Ja echt dit, in theorie zo simpel maar ik doe dit gewoon echt niet. Hahaha.

2 likes

De laatste tijd kan ik mijn draai niet vinden in bed. Ik lig niet lekker en het duurt lang voordat ik in slaap val. Terwijl ik soms half lig te slapen op de bank en ik probeer bijna meteen naar bed te gaan. Alleen als ik dan eenmaal lig, lukt het niet. Misschien moet ik eerder naar bed gaan al voordat ik half lig te slapen op de bank.

Ik heb dit een tijdje terug ook gevraagd en ook al lukt het me lang niet altijd, hielp het mij wel om eerst goed te kijken hoe het komt dat je er niet uit kan komen.
Ik zat bijvoorbeeld ‘s ochtends vaak heel lang op m’n telefoon en verdween dan ergens in een diep gat van Instagram.
Nu heb ik ingesteld dat ik tot tien uur niet op die apps kan (je kan het natuurlijk omzeilen maar ik doe het dan in elk geval niet gedachteloos :sweat_smile:).

Verder ga ik vaak te laat naar bed waardoor ik gewoon echt nog moe ben ‘s ochtends.
En als ik in de ochtend nog veel keuzes moet maken (bijv. wat trek ik aan) dan loop ik vast wn ga ik het onbewust uitstellen.

Ik zou eens kijken waarom het vervelend is als je niet meteen uit bed gaat (is het uberhaupt wel erg/een probleem) en dan vanuit daar verder kijken.

Het ís ook gewoon lastig om er vroeg uit te gaan als er niet echt druk of een goede motivatie achter zit.

3 likes