Alles over slapen, bedden, avondrituelen etc

Kan je kuil niet groter/dieper maken?

Nee, heb ik al geprobeerd. Ik krijg het op de foto met 2,5 cm verschil. Echt lullig want we rollen echt elke nacht naar het midden toe en ze willen er nu niets mee doen.

3 likes

Heb sinds twee nachten als vervroegd kerstcadeau de Philips Somneo HF3671/01 in gebruik. 180 euro :skull_and_crossbones: (wel 30,- eu cashback nu) maar echt: wat een fantastisch apparaat.

De app werkt goed, koppelen was supermakkelijk. Hij houdt bij hoe het geluid is in je slaapkamer, de temperatuur, luchtvochtigheid etc. Er komt superfijn geluid uit de wakeuplight zelf (ik gebruik hem overdag ook als radio dus top), het licht is heel prettig en natuurlijk en kan je volledig naar eigen wens instellen. Het display kan je ook helemaal dimmen maar dat de tijd nog wel te lezen is (bij m’n vorige vond ik dit op de ‘nacht’stand nog steeds veel te fel) en alles is ook te bedienen op het apparaat zelf, dit werkt supermakkelijk en logisch. Je kan via de app meerdere alarmen instellen, ik sta niet elke dag om dezelfde tijd op dus dat is handig. Snoozen kan door de bovenkant van het apparaat licht aan te raken ipv bij m’n oude dat je echt een knop in moest drukken wat met 1 hand best lastig ging. En je kan ook programma’s gebruiken om juist in slaap te vallen, er zit white noise op, een zonsondergang en een ‘relaxbreath’ functie. Ja, ben echt dolenthousiast. Als je het geld kan missen: 100% aanrader. :smiling_face_with_three_hearts::smiling_face_with_three_hearts:

11 likes

Ik heb er eentje van de ikea, denk die van 8kg. Er was zoveel keuze idd maar deze vond ik nog wel betaalbaar en kon ik gewoon in de winkel halen… ik ben er iig wel tevreden mee!

3 likes

Ik ben uiteindelijk toch iets bestelt, wel maar 7kg, maar die voelt al redelijk zwaar :sweat_smile:

Vanavond voor het eerst eronder slapen, ben benieuwd. Toen ik het vanmorgen binnenkreeg en er even onder ging liggen wilde ik al lekker blijven liggen haha

1 like

Zijn er hier dames met een topper van swiss sense? Welke topper hoes gebruiken jullie?

Die van mij zitten er super strak(eigenlijk net te lage hoekhoogte). Of kent iemand goede topper hoezen met een hoekhoogte van 13cm?

1 like

Ik heb om mijn topper gewoon een hoeslaken voor om een normaal matras zitten en dat gaat eigenlijk prima, past er perfect om en alle zijkanten vallen er gewoon mooi omheen. Plus je hebt meer keuze uit hoeslakens

1 like

Ja heel irritant is dat. Haha. Ik ben gewisseld naar gewone hoeslakens. Op de webshop hoeslakenshop kun je wel filteren op ‘hoogte’ trouwens.

1 like

Ja klopt maar ik zag daar dus een aantal staan die ik dus heb en dus te krap zijn.

Maar ok een gewone hoeslaken dus, ga ik proberen!
Lubbert dat trouwens niet heel erg dan?

2 likes

Ik slaap dus echt heel slecht en weinig tot soms zelfs helemaal niet als ik zonder m’n vriend slaap. Mensen hier toevallig mee en tips om hier vanaf te komen en beter in slaap te vallen?
Ik heb zelfs al geprobeerd om mijn warmtedeken om een kussen te wikkelen en daarmee te knuffelen maar dat hielp niet helaas (dit klinkt echt triest nu ik dit lees haha)

1 like

Ik heb dat dus ook, zo irritant. Mijne zijn van de Hema. Ik moet ff nieuwe aanschaffen want het irriteert me mateloos.

3 likes

Misschien zo’n zwangerschapskussen met een shirt van hem (voor de geur) eromheen?

Heeft er iemand ervaring met de matrassen van Matt Sleeps? Ik ben opzoek naar een nieuw matras, en deze leek me wel interessant, maar ik vind het wel jammer dat je het niet kan uittesten.

1 like

Ik lig er nu een maand of 2 op. Ben er wel tevreden over maar niet wowed zoals ik soms las.
En ik slaap graag op harde matrassen en op de hardste stand zijn de bovenste 2 lagen alsnog 2 losse matrassen waardoor je in het midden alsnog in een spleet ligt. Ik overweeg nu om nog een extra topper aan te schaffen…

2 likes

Ik heb ze van Swiss zelf. Heb ook een dikke topper.

1 like

Ik neem sinds kort magnesium voor het slapen gaan en in combinatie met mijn verzwaringsdeken slaap ik echt zo goed en ik word gewoon weer uitgerust wakker. Ik hoop echt zo dat dit voor lange tijd helpt.

6 likes

heel even klagen, sorry

ik had vannacht zo’n enge slaapverlamming. ik zag een soort geest/demon in mijn slaapkamer en hij trok heel hard aan mijn handen. ik probeerde me te verzetten, maar dat deed zo’n pijn dat ik het op een gegeven moment maar opgaf, en toen trok hij zo hard dat hij me uit mijn lichaam trok en ik mijn lichaam op mijn bed zag liggen.

ondertussen was mijn kat hard aan het rennen door de slaapkamer en raar en angstig aan het miauwen, een soort gillen (dit was waarschijnlijk ook niet echt)

daarna durfde ik niet meer te gaan slapen en zie nu al op tegen vannacht :sweat_smile:

1 like

Een bedombouw kun je bijna overal wel krijgen maar voor comfort moet je het denk ik zoeken in lattenbodem en matras. Ik heb zelf matrassen van swiss sense en die hebben heel vaak 2e gratis op de Gazelle types (of 50% korting als je één 2persoons koopt). Heb daar ook in hardheid verstelbare lattenbodems van.

Maar slapen is uiteraard súperpersoonlijk. Ik zou geen Emma doen nav de horror klantenservice verhalen.

2 likes

Wij hebben onlangs een bed van Pullman gekocht. Nog niet geleverd, maar na een paar keer proefliggen zijn wij heel enthousiast! Wordt in Nederland gemaakt en is vergelijkbaar met de kwaliteit van Auping (vertelde de winkelman aan ons haha). Wij hebben wel een boxspring (het all in model, heet Express) en inclusief hoofdbord, wat luxere pootjes en luxere topper en met nog wat korting waren we rond de 3200 kwijt. Iets meer dan jouw budget, maar misschien kun je er eens naar kijken. Ze verkopen natuurlijk ook losse matrassen en je kan ‘m nog wat minder ‘fancy’ maken zodat de prijs lager wordt

2 likes

Ik ben erg tevreden met mijn boxspring van Totaalbed, qua prijs echt prima (ik geloof rond de 1400 euro voor 140x200) en slaapt heerlijk. Nu ruim twee jaar oud en nog geen kuilen of iets dergelijks.

3 likes