Alles over slapen, bedden, avondrituelen etc

Dit wil ik ook gaan doen want als ik IETS haat is het wel wanneer het dekbed verschuift in de hoes en ik met ALLEMAAL LEGE HOES aan de bovenkant zit. :rage:

misschien veiligheidsspelden maar als die per ongeluk los raken en in m’n vel prikken ‘s nachts is dat minder chill. Misschien ga ik aan de binnenkant van m’n dekbedovertrekken lintjes naaien en aan m’n dekbed ook, en dan dat allemaal strak aan elkaar knopen.

Wel een klusje pff

4 likes

image

Je hebt veiligheidsspelden die je naar beneden schuift waardoor ze ook niet per ongeluk open kunnen gaan. Volgens mij gebruiken ze die bij baby’s.

2 likes

Dat systeem had ik in Amerika en was zo chill!

Veiligheidsspelden lijkt me wel gedoe bij het opmaken maar ik ga eens naar die van @Lula zoeken en proberen. Want mijn dekbed is ook veel te zwaar en groot om goed te schudden, kan ik met een enkel dekbed nog wel doen.

Ik doe altijd haarelastiekjes aan de bovenkant aan de punten. Het verschuift alleen dan wel nog in het midden, maar helpt in elk geval een beetje haha

Je vind op internet ook heel veel verschillende soorten dekbedclips

2 likes

Ik heb altijd zulke koude handen en voeten als ik ga slapen. Voorheen gebruikte ik in de winter altijd pittenzakken, maar die zijn nu al een aantal keer aangebrand/in de fik gevlogen in de magnetron dus ben eigenlijk op zoek naar iets veiligers. Die werden wel echt warmer dan bijv. een kruik ofzo. Heb ook wel eens een elektrische deken geprobeerd, maar vind het zelf fijner om echt iets “lokaal” te kunnen gebruiken dus bijv op mijn koude voeten of knieën/handen. Dacht aan Stoov, maar is ook wel weer heel duur. Misschien iemand andere alternatieven?

2 likes

Handschoenen aan en dan deze erin?

2 likes

Dank voor je reactie! Ik ken deze dingen niet zo, gebruiken mensen ook wel eens met wintersport geloof ik he? Maar dan moet je elke dag een nieuw zakje daarvan pakken of begrijp ik dat niet goed?

Ja klopt, het is eenmalig te gebruiken. Dus als je het elke dag nodig hebt misschien een beetje zonde

Zelf heb ik al jaren deze. Betty Bottle warmwaterkruik | Action.com
Ik doe er kokend water in (ook al staat er dat het niet mag), wordt wel echt warm dan

1 like

Je hebt ze ook herbruikbaar, dan moet je m in een pannetje heet water leggen zodat ie weer vloeibaar wordt.

1 like

Aan de herbruikbare versie moest ik ook denken @Pandava, dat zijn deze: Handwarmer | Action.com
Maar ik vraag me af of ze veel warmer worden dan een kruik zonder kokend water.

Ik heb zelf deze en zou dit echt aanraden:

3 likes

Ik heb het de laatste tijd mega koud 's nachts, dus zit te overwegen om een elektrische deken aan te schaffen. Maar liggen jullie daar dan op of onder?

(Ik lig al onder 3 dekens en heb een kruikje, maar geen zin om dan rond 3 weer een nieuwe kruik te moeten maken)

Je hebt verschillende, ik heb er zelf 1 om op te liggen (kun je het beste onder je hoeslaken doen) maar die populaire van de Hema is om onder te liggen. Lijkt me ook lekker!

1 like

Ik heb bij mijn voeten een elektrisch kussen.
Je hebt ze dik maar ook plat als een elektrische deken.
Die ligt bij mijn voeten onder de matrashoes.
90 minuten constante warmte en warme voeten.
Heerlijk!

2 likes

Ik heb er ook een om op te liggen en het is echt heerlijk. Maar het is alleen even om op te warmen want het is niet veilig om hem ‘s nachts aan te houden. Die van mij zit onder mijn hoeslaken

1 like

Ben echt blij met die van mij, om op te liggen. Zit een timer op dus na een uur gaat hij zelf uit, wat fijn en veiliger is want ik val soms al in slaap.

1 like

Gaan altijd vanzelf uit toch. Na 90 minuten meestal.

Bij mij niet, ik ben hem een paar keer vergeten uit te zetten en toen stond ie gewoon nog aan. Deze is wel van de Action van vorig jaar, dus misschien is die van dit jaar beter

2 likes

Ja love de mijne. Heb ook een Hue stekker aan dus ik zet hem alvast een uurtje voordat ik naar bed ga aan. Onze slaapkamer is ook wel echt koud (heb het vorig jaar 6 graden zien worden) dus zet hem ‘d ochtends ook wel eens aan

2 likes