Zijn vast ook heel goed hoor! Niks tegen ducks maar als het verschil soort van meevalt? Is wel een echt goeie investering waar je dagelijks veel plezier van zult hebben. Missh wat reviews lezen?
Ik heb al zoveel reviews gelezen! Weet niet zo goed wat ik daarmee moet, want een āgoedkopeā van IKEA heeft net zoveel positieve reviews als een veel duurdere met 100% ganzendons. Slapen is natuurlijk ook zo persoonlijk. Teveel opties
Ik heb een fijne bij Swiss Sense gehaald, zij hebben tzt ook wel Black Friday korting denk ik.
Misschien nog een idee om bij je keuze te kijken of het dekbed een keurmerk heeft : De schaduwzijde van dons: wat schuilt er in je dekbed of jas? | KRO-NCRV
Heeft iemand tips voor een fijne slaapstoel die niet de hoofdprijs kost, 300⬠is beetje mān richtlijn. Maargoed als je een droomstoel weet voor meer kan dat ook.
En fijn beddengoed voor een matras van 180*200? En dan vooral de hoogte, ons matras is volgens mij 25 cm hoog ofzo.
Iemand een tip waar te beginnen als je een bed wil kopen dat niet piept en kraakt? Klopt het dat een boxspring het beste is? En kan je dan de matras die je al hebt daarboven op leggen?
Ons budget is niet reusachtig, maar we willen vooral iets goeds.
En ja: we willen er seks op hebben zonder dat de buren het horen Dat is de motivatie. Dit bed kan echt niet meer en het beĆÆnvloedt ons libido en daarmee ook onze kans op een kindje (ik probeer zwanger te raken)
Ik had deze hoop ook maar ben er helemaal niet zo blij mee. š„¹ Ja het kraakt niet, maar het is allemaal stof op stof dus ons matras schoof er steeds van af. Heb nu onder het matras van die anti slip matjes gelegd die je normaal in een lade ofzo legt en dat helpt wel, maar alsnog schuift het een beetje met gewoon normaal draaien in je slaap enzo.
EN DAN AL DAT STOF ER ONDER. OMG daar word ik echt nog het meest gek van, nieeeeeet normaal hoeveel stof er van zoān bed af komt.
Ik wil graag een groter bed en zou dan liever weer een houten IKEA bed kopen dat na 5 jaar begint te kraken dan weer een boxspring.
Wij hebben een simpel bed van ikea, ik denk Malm. Die kraakt nooit en ik vind het zelf prettiger dan een boxspring.
Heb je al geprobeerd alle schroeven goed vast te draaien en WD40 op de plekken te spuiten waar het kraakt? (Metalen onderdelen). Of is het je lattenboden dat kraakt?
Een boxspring is niet het beste hoor. Een lattenbodem + matras heeft zelfs lichte voorkeur ivm met directe ondersteuning. Bij veel boxsprings heb je 1/2 matrassen + een topper en dat zorgt dus voor iets minder goede ondersteuning (alsnog heel goed vaak hoor). Je kunt wel je huidige matras erop leggen, maar dat kan bij een bed frame + bodem natuurlijk ook.
Wat bij mij ooit heeft geholpen is een soort frame tussen mijn houten bedframe en houten lattenbodem (hout op hout kraakt). Wij hebben nu een spiraalbodem en dat kraakt ook niet (metaal op metaal)
Mijn boxspring kraakt ook gewoon
Slaapstoel? Is dat een typo
Bedoelt ze niet een slaapbank voor 1 persoon? Uitklapbare fauteuil ofzo?
Late reactie maar als je verder nog blij bent met je huidige bed zou ik echt alle schroeven even goed aandraaien. Mijn bed (tweepersoons Hemnes van Ikea en dan een andere variant dan die nu te koop is) heb ik denk ik al zoān 15 jaar. Begon na verloop van tijd ook wel te kraken. Maar toen ik een paar jaar geleden uit huis ging heb ik het bed meegenomen en met de verhuizing is het uit elkaar gehaald en weer opnieuw in elkaar geschroefd. Sindsdien nergens last van!
Sorry dat ik jou hier jaren later in tag @DonnieDarko maar ik lees over je slaap issues en dat is zoooo herkenbaar. Het is alleen al fijn om herkenning te lezen. Ben ook benieuwd hoe het nu gaat? Je kind (of kinderen) zijn inmiddels wat ouder, slaap je daardoor ook beter?
Ik ben altijd al een slechte slaper geweest maar ik merk nu dat het echt een hoogtepunt (oftewel dieptepunt) bereikt met een kind van bijna 2 die ineens weer slechter slaapt. Hiervoor moest ik na zoān periode ook wel weer echt dagen wennen aan dat ie wel weer normaal sliep maar dit duurt nu al maanden bij mij. Ik slaap van 22-2/3 oke. Soms duurt inslapen wat langer maar vooral doorslapen is echt een probleem. Ik word onrustig wakker met een belachelijke hartslag en lig de rest van de nacht wakker of te woelen.
Nu is het inmiddels zo erg dat ik me de hele dag zo nerveus voel. In de avond zit ik met een hartslag van 90 op de bank. Heb een spijkermat gekocht waar ik elke avond op lig. Geen mobiel meer na 20 uur. Een kopje koffie per dag. Wandelen. Maar tot nu toe heeft het allemaal geen effect. Ik voel me ontzettend vermoeid, voel me warrig, onthoud niks, slechte weerstand, kort lontje. Wil mn fitte levensstijl weer oppakken maar wordt telkens teruggefloten door het slechte slapen.
Ben ook 1,5 maand geleden gestopt met de pil dus heb soms ook het idee dat dat het verergerd? Daarnaast krijg ik ook weer extra stress van het idee dat door dit slechte slapen/hoge hartslag (te hoog cortisol?) mijn menstruatie uitblijft. Ben gestopt om zwanger te worden (de vorige keer was mijn cyclus direct weer als vanouds). De wens voor een tweede is groot, maar de angst op nog slechter slapen komt daar ook nog bij kijken.
Zit eraan te denken om een verzwaringsdeken te kopen maar ben bang dat ook dit geen effect zal hebben. Medicijnen durf ik niet aan, ben zo bang er niet meer zonder te kunnen. Echt om moedeloos van te worden.
Er zijn steeds meer fysiotherapeuten en ergotherapeuten die ook slaapoefentherapie aanbieden, misschien is dat wat voor je. Klinkt iig of je veel (angstige) gedachtes en overtuigingen koppelt aan dat slecht/niet slapen en als het je lukt om die weer los te koppelen dan wordt het veel minder een issue. Slaapmedicatie zijn eigenlijk altijd inslapers, dus daar heb je sowieso niets aan.
Mogelijk dat het boek āversla het monsterā iets voor je is; hierin staat veel uitgelegd, maar ook praktische tips en met name anders ook leren denken (oa meer gebaseerd op CGT-principes). Slaapmedicatie zou ik persoonlijk niet als eerste stap nemen, zeker niet als het gaat om doorslapen. Ik was pas op een congres over slaap & cgt/leefstijl is minstens zo effectief als medicatie (los van de nadelen van medicatie).
Ik heb geen aandelen in het boekš
Bedankt voor jullie tips. Ik ga er vandaag eens induiken! En toch een verzwaringsdeken besteld. Baadt het niet dan schaadt het niet
En misschien je horloge een tijdje af? Klinkt voor mij alsof je daardoor ook meer stress ervaart
Heeft iemand ervaring met specifiek de Emma Matras Diamond Cool Hybrid?
Ik vind dit zo moeilijk! Heb deze in de winkel (beter bed) geprobeerd die ik echt fijn vond liggen. Andere Emma matrassen die in de winkel lagen vond ik direct niks. Daarnaast ook een matras van M Line (traagschuim) geprobeerd, ook goed. Iets duurder, want de aanbieding is iets minder.
Allebei in de aanbieding nu, ik wil echt investeren in een goed bed, zonder ā¬1700+ kwijt te zijn.
Lig nu op een Ikea ding dus ja, alles hierna is alleen maar beter voor mezelf.