Alles over slapen, bedden, avondrituelen etc

Zijn hier mensen die actief de duur van hun diepe slaap hebben verbeterd? Sinds ik een smartwatch heb geeft dat ding aan dat maar 10% van mijn slaap diepe slaap is en dat idealiter minstens het dubbele zou moeten zijn.

Nu neem ik dat ook wel met een korrel zout, want ik voel me prima en ben altijd blij geweest met mijn slaappatroon, maar ik ben toch wel benieuwd hoe het beter zou kunnen. Hebben jullie aanbevelingen? Ik wil in elk geval proberen om niet meer met mijn telefoon in bed te liggen, wat vooralsnog toch het ritueel is.

1 like

OkĆ©, ik wil graag fijn nieuw beddengoed kiezen en ben echt op zoek naar iets waaronder je een gevoel van luxe en duur hotel vibes krijgt. Was al naar Yumeko of Crisp Sheets aan het kijken, maar hoor graag welk dekbedovertrek jullie heel fijn vinden. Ik hou niet per se van de glad. Eerder van een beetje knisperig en vers gewassen katoen. Goed ademend is een pre (de stof, ik ook overigens) en echt dat je jezelf als een god in Frankrijk voelt haha…

(Maar niet voor goden-prijzen… uiterlijke max 200€ voor 240x220)

Ik zoek ervaringen van mensen die oordopjes op maat hebben laten maken om te slapen. Sinds een paar maanden zijn er wat luidruchtige buren om me heen komen wonen waardoor ik elk weekend wel twee tot drie nachten overlast ervaar en niet slaap :frown:. Ik heb nu oordopjes van Alpine die redelijk werken maar niet als de muziek/het gegil Ʃcht hard is. Ik vroeg mij af in hoeverre oordopjes op maat daarin nog wat extra kunnen doen. Heeft iemand hier ervaring mee die je wil delen?

@Clancy via de zoekfunctie zag ik dat jij ooit eens van plan was er aan te schaffen. Heb je dat gedaan en zo ja helpt het?

1 like

Ik kreeg echt pijn aan mijn oren.
Ik heb geen flaporen maar ze steken wel iets meer buiten mijn hoofd, mijn gehoorgang
Daardoor doen die harde doppen echt zeer!
Ze hebben het meerdere keren aangepast (kleiner zodat ze dieper zitten) maar nee.
Daardoor zat er ook geen filter meer in…
Ik heb nu fijne zachte dopjes werkt voor mij het beste

2 likes

Ik heb ze ook van schoonenberg (pluggerz) en ik heb ze al zeker meer dan 8 jaar, misschien wel 10. Ik was echt bang dat ik er snel 1 zou kwijt raken maar nope.
Ik betaalde rond de €130 en ik kan echt niet zonder.
Ze gaan bij mij nooit per ongeluk los.
Wel moest ik er mee leren slapen, het dempt niet al het geluid maar het lijkt vaag op de achtergrond.
Ervoor heb ik, jarenlang, bij gebrek aan beter, van die wax en schuimdingen gebruikt maar dat nooit meer.
En sja als ze zoveel jaar meegaan is het ook niet duur natuurlijk.

4 likes

Ik ben op zoek naar een fijn slaapmasker, heeft iemand tips?

1 like

Misschien een hele gekke vraag, maar hoe doen jullie het allemaal met oordopjes en de wekker? Ik wil mijn slaap verbeteren en ik denk dat oordopjes kunnenhelpen, maar ik ben oprecht bang door de wekker heen te slapen.

Ik heb deze oordppjes: Alpine SleepSoft | Slaap Oordoppen | Zachte Filters | Voor Zijslapers en die claimen een soort filter te hebben waardoor je alarmen/wekkers etc wel hoort. Ik dacht echt bullshit maar het werkt! (Heb overigens als wekker wel een wakeup light dus het licht helpt wel ook)

2 likes

Deze heb ik ook en raad ik iedereen aan. Ik hoor m’n wekker ook gewoon en zet ook de trilfunctie aan.

@Smintje

En ik hoor m’n baby er ook doorheen huilen.

3 likes

Ik slaap nu bijna een maand op mijn matt topper en vind m echt zalig! Als ik ā€˜s nachts wakker word dan bedenk ik me ook altijd hoe lekker ik lig.

2 likes

Yes, ga ik dit weekend doen! Ik heb de oordopjes ook vandaag besteld en ik ben heel benieuwd hoe het gaat.

2 likes

Ik ben ook benieuwd naar ervaringen met yumeko. Ik houd wel van glad en zacht, dus wil graag katoensatijn maar vind het moeilijk als ik het niet kan voelen in het echt (ze hadden die ik wil bij de bijenkorf, maar nu niet meer…). Ik wil er best 150-200 euro voor betalen maar dan wil ik wel dat ie 5-10 jaar meegaat

2 likes

Bedankt nog voor de tips/ervaringen met de oordopjes @Cheesy @Madam-Mikmak @koda en @DuivenFan. Vraag me wel af of op maat gemaakte dopjes dan wat toe gaan voegen ten opzichte van de oordopjes die ik nu al heb. Qua geluid tegenhouden niet echt denk ik maar misschien wel qua draagcomfort omdat ze op maat gemaakt zijn. Zag dat ze niet zó duur zijn dus misschien toch maar achteraan gaan.

4 likes

Ja ik heb deze: VITAMOā„¢ Ergonomisch 3D Slaapmasker - 100% Verduisterend Oogmasker - Verstelbaar -... | bol.com

Je ziet eruit als een Ninja en hij is wat aan de warme kant maar verduistert echt 100%. En hij zit ook heel fijn om je ogen heen!

2 likes

en @Aiden Ik heb een Yumeko-hoeslaken gekocht een tijdje terug.

Pluspunt: hij is lekker glad (maar niet te) en voelt daardoor koel aan. Minpunten: hij pilt een beetje, lijkt het wel; er komen steeds kleine bolletjes in dezelfde kleur vanaf. Daarnaast is-ie te groot voor ons matras - hij slobbert, terwijl het wel de goede maat is.

4 likes

Goed om te weten! Ik hoorde dat Midnatt waarschijnlijk ook fijne sets heeft. Misschien daar even kijken. De maat moet namelijk wel een beetje goed zijn denk ik…

2 likes

Thanks, ziet er goed uit!

3 likes

Heb je wel eens overwogen om naar een somnoloog te gaan? Na zo’n slaaponderzoek wordt je mogelijk meer wijzer en evt kan er gerichte medicatie gegeven worden.

2 likes

Hoeft niet perse ademhalingsgerelateerd slaapapneu te zijn er zijn zoveel soorten slaapstoornissen. SOverigens als het wel slaapapneu is he, kom je mogelijk sneller in aanmerking voor maagverkleining (mocht je dat willen).

1 like

Maar slaap je nou wel of slaap je nou niet? Want in de post die je citeert staat dat je 14 uur slaapt per dag.

Maar waarom zou je dan oxazepam nemen als je al zoveel slaapt? Want daar word je nog suffer van toch?

2 likes