Alles over slapen, bedden, avondrituelen etc

Hey! Ik heb hetzelfde probleem, is het bij jou al wat beter nu?

1 like

Nee eigenlijk niet echt. Op dit moment ontbreekt eigenlijk best mijn wilskracht. Voelt alsof ik nu echt in zoā€™n vicieuze cirkel zit. Slecht slapen, moe opstaan, lange dag op het werk dus kapot, 's avonds op de bank in slaap vallen waardoor mijn nacht dus ook weer kut is. Weet dat ik daarmee moet stoppen maar het kost me zoveel moeite.

Komende week vakantie en hoop dat ik dit dan weet te doorbreken en stappen te maken die ik hopelijk daarna door kan zetten.

2 likes

Ik gebruik sinds een tijdje magnesiumpillen voor ik ga slapen en Wow merk echt zo veel verschil! Slaap echt veel sneller in en veel dieper

4 likes

Late reactie, maar ja! Ben er heel tevreden mee, heb veel minder vaak hoofd- en kaakpijn nu.

2 likes

De arts bij wie ik op consult was, wilde het niet doen. Volgens hem ben ik meer een knarser dan een klemmer :frowning: en botox helpt niet tegen knarsenā€¦ helaas
Missh dat ik dit nog bij een andere arts wil bespreken.

Fijn dat het jou heeft geholpen!

1 like

Waarschijnlijk ben je dit stadium al gepasseerd, maar heb je al een bitje overwogen/geprobeerd? De tandarts heeft er vorige week een voor me laten maken en ik kan er gelukkig goed mee slapen.

1 like

Ik slaap sinds kort regelmatig met een verzwaringsdeken. En dit helpt mij ontzettend goed met inslapen en voor mā€™n gevoel ook meer uren echt diep slapen.

Ik slaap normaal altijd best goed, maar de dag/nacht voordat ik iets spannends heb kan ik echt uren liggen malen. En zoā€™n verzwaringsdeken helpt enorm, omdat je meteen een heel geborgen gevoel krijgt en ik voel mezelf ook direct slaperig worden.

Ohja en ik zag hierboven al magnesium voorbijkomen, maar dat is ook echt een aanrader! Moet je alleen opletten dat je magnesium citraat en niet oxide gebruikt.

3 likes

Hoeveel mg(?) magnesium nemen jullie dan? @California

1 like

Nou ben ik ook wel geĆÆnteresseerd in die verzwaringsdekens. Weet iemand wat het beste merk is? Heb geen idee waar te beginnen als ik google.

3 likes

Ik heb er eentje van het merk Calmzy via bol gekocht. Ben er erg tevreden mee. Maar het is volgens mij vooral belangrijk dat het gewicht goed is. De deken moet Ā± 10% van je lichaamsgewicht zijn om het gewenste effect te hebben.

@morange heb even gekeken, maar die van mij zijn 200 mg.

1 like

Wanneer neem je magnesium citraat zodat het effectief is?

Ik heb mijne gekocht bij de Ikea, vooral omdat het makkelijk was. Om mijne past een 1-persoons dekbedovertrek en dat vind ik ook heel handig. Het is vooral belangrijk dat je even kijkt naar het gewicht van de deken zoals hierboven ook is genoemd.

2 likes

Meestal 1 a 2 uur voordat ik ga slapen. Het liefst met iets kleins te eten (ik word snel misselijk van supplementen als ik er niks bij eet, dus ik weet niet hoe dat voor anderen is).

2 likes

@dzy Ik las dit op verzwaringsdeken-shop.nl:

Het is niet mogelijk om zonder te testen te bepalen welk gewicht het beste voor je (kind) werkt.
We zien grote verschillen in gewenste gewichten in procenten van het lichaamsgewicht, welke uiteenlopen van 5 tot wel 25%!
Het lichaamsgewicht is dus ook NIET bepalend voor het gewicht dat je als deken nodig hebt!

De werkelijke maatgever voor het gewicht van je deken, is de veroorzaker van de verstoorde prikkelverwerking in combinatie met omgevingsfactoren en persoonlijke voorkeur.

En ze hebben echt superveel opties qua gewicht, gaat per halve kilo. Maar moet het er maar op wagen dan.

1 like

Ik heb idd ook eentje van 10% lichaamsgewicht maar na een tijdje voelde ik het niet meer dus nu slaap ik alweer een paar weken onder een relatief wat zwaarder winterdekbed maar binnenkort wissel ik hem weer om voor de verzwaringsdeken en dan zal ik weer verschil merken!

2 likes

Oh ja, dat is ook wel een goed idee, ontwennen. Anders kun je dekbedden blijven kopen. Thanks voor de tip

1 like

Is het dan nog wel een aanrader? Of slaap je alleen ā€˜lekkerā€™ met de verzwaringsdeken en op de afwisselmomenten minder? (Snap dat het persoonlijk is maar ben wel benieuwd naar andermans ervaringen)

Ik heb zelf geen enorm verschil gemerkt in het slapen. Het ligt wel heel lekker dus ik ben er wel blij mee!

1 like

Ik ben ook autistisch en probeer de laatste tijd mijn leven wat meer naar dat gegeven in te richten. Merk dat nu de zon steeds vaker schijnt en er meer drukte is, ik me veel slechter voel en elke dag sneller overloop. Dus hoop dat dit helpt. Ik heb er een gezien met extra dikke stof zodat je de korrels niet voelt maar ben ook wel benieuwd naar de ballen, ff googlen.

3 likes

Mijn vriend en ik slapen soms apart vanwege zijn mega luide gesnurk. Nu heb ik oordopjes maar ik hoor eigenlijk nog steeds zijn gesnurk en heb ik helemaal stress dat ik snel in slaap moet vallen.
Ik denk er nu over om oordopjes te laten maken. Heeft iemand dit hier ook laten doen en werkte het?