Alles over slapen, bedden, avondrituelen etc

Als je op dat maantje klikt kan je een tijd instellen dat hij moet stoppen.

Ja dat maantje inderdaad! En dan gewoon ‘einde van deze aflevering’ selecteren. Heel chill!

1 like

Heeft iemand aanraders voor een topper om je bed een stuk zachter te maken? Heb nog niet zo lang een nieuw matras van Ikea maar vind hem veel te hard :pensive: (je kunt wel ruilen bij Ikea maar gedoe en de betere opties zijn hartstikke zwaar)

Ben je alweer begonnen? Ik (nog) niet, het ging de laatste tijd wel prima met opstaan maar heb er nu weer moeite mee. Dus zit te denken om dat boek te bestellen maar ik zie echt op tegen om 6 uur opstaan en zeker nu het weer donker is 's ochtends

1 like

Ik raak gemotiveerd door jullie verhalen en ga het boek ook halen! Voor mij werkt de wake up light heel goed nu het weer wat donkerder is. Ik moest vandaag voor werk rond 6 uur op en het helpt toch dat het licht is in mijn kamer. Ik wil nu alleen weer naar op tijd opstaan als ik thuiswerk. Ik mis ook een moment voor mijzelf en niet goed uitgeslapen zijn.

1 like

Ik heb een Philips Wake Up Light. Hij lijkt op HF3519/01, maar ik heb de mijne al een jaar of 8 en is niet meer te koop.

2 likes

Wat je ook nog kan doen: ik heb ‘slimme lampen’ en die in mijn slaapkamer gaat een kwartier voor mijn wekker aan. Als ik licht slaap merk ik dit op. En als ik pas met mijn wekker wakker word dan heb ik minder behoefte om verder te slapen.

2 likes

Ik gebruik zelf een merkloze wake-up light van de Kruidvat (volgens mij), werkt ook prima!

1 like

Hebben jullie tips voor een lekker warm dekbed. Ik wil liever geen dons en wol, maar polyester vind ik niet echt fijn slapen. Bamboe vind ik wel fijn maar dat geeft niet echt een warm cozy gevoel (wel echt een ideaal zomerdekbed)

@Banananana Hoe is die droomsap je bevallen? Ik heb hem gister besteld in een opwelling, dacht het te proberen na drukke diensten en late vergaderingen in de avond, dan tolt m’n hoofd vaak als ik thuis kom en wil slapen. Maar dan red ik 7-8u slaap niet, heb meestal maar 6-6,5u slaap na zo’n avond. Zou ik daar ‘s ochtends echt wat van merken?

Ik heb het tot nu toe alleen gebruik als ik lang kon slapen dus weet niet wat je ervan merkt de volgende dag als je maar zes uur slaapt. Maar ik slaap er heel snel van in, binnen 20/30 minuten (ze raden aan half uur tot uur van te voren te nemen). En dan slaap ik wel acht tot negen uur zonder wakker te worden. Had gehoopt dat het meer diepe slaap op zou leveren maar dat is niet per se zo.

Moet wel zeggen dat ik al 20 jaar elke dag antihistamine slik en daar ook niet meer slaperig van word dus ik weet niet of ik daardoor hier ook minder slaperig van word de volgende dag. Maar ik merk het niet echt iig.

1 like

Ik slik ook zeer regelmatig Levocetirizine en daar merk ik ook niks van qua sufheid/slaperigheid. Nouja ik ga het wel uitproberen. :sweat_smile: Ben wel heel benieuwd.

(Ik neem nu na een avonddienst of late vergadering wel eens een shotje alcohol + Paracetamol + Levocetirizine voor ik naar bed ga, lijkt me ook wel te helpen qua inslapen, maar vind ik ook niet echt een prettige gewoonte. :smiling_face_with_tear:)

1 like

Voel je de veren in een pocketveren matras? Ik heb nu geloof ik een matras zonder en ik zit te kijken naar emma, maar ik ben bang dat je die veren gaat voelen. Ik ben zwaar, dus ben daar voorzichtig mee. Matt lijkt me ook fijn, die gaan tot 150 kg.

Ik slaap echt slecht de laatste tijd. Vooral inslapen. Ik zou ook wat vroeger naar bed moeten/willen. Maar het probleem is ook dat als mijn vriend later naar bed gaat, ik daar wakker van word en dan weer heel lang wakker lig. Maar hij begint later met werken dus hij wilt niet altijd maar vroeg naar bed. Nu hebben wij een soort middenweg maar ik merk dat dit soms voor mij te laat is.

1 like

Ik heb veel last van nachtmerries. Bijna elke avond wel, over de meest uiteenlopende onderwerpen. Daardoor slaap ik niet aan één stuk door en dat breekt mij op. Dit speelt al een langere tijd. Ongeacht of ik veel of geen stress heb.

Is er één of andere magische pil die je kan slikken tegen nachtmerries?

1 like

Is het ook te warm misschien in je kamer of je dekbed of pyama? Dan heb ik ook meer nachtmerries

2 likes

Slik je medicijnen? Ik kreeg van antidepressiva echt hele levendige nachtmerries, maar ook van CBD en van melatonine. Zodra ik hier mee stopte verdwenen ook de nachtmerries.

2 likes

@kali dat niet op je mobiel vlak voor je gaat slapen, moet ik misschien maar eens wat strenger op gaan toezien. En ook minder suiker. Ik eet relatief gezond maar toch sneakt dat er snel bij in.

@Scorpiovibes ik heb een gewoon dekbed (straks in de winter dubbeldekbed), een goed geĂŻsoleerd en geventileerd huis, en ik slaap in een luchtig wollen hemd. Als het kouder wordt een tshirt van wol. Dus ik denk dat, dat op zich goed moet zijn? Ik heb het, behalve in hartje zomer, eerder koud dan warm.

@vaatdoek ik slik medicatie voor mijn schildklier al aantal jaren maar sta goed ingesteld. Ik heb het net wel even opgezocht in register maar dromen/nachtmerrie is geen bijwerking.

Ik merk wel dat als mijn schildklierziekte klachten toenemen, de nachtmerries ook toenemen. Dus ik vermoed dat het ook wel iets hormonaals is, los van mijn menstruatiecyclus.

1 like

Heeft iemand ervaring met anti snurk producten? Ik denk dan aan een snurkbeugel of pleisters of neusspreider?

Jij zou toch ervaringsdeskundige moeten zijn :face_with_raised_eyebrow:

4 likes