Alles over slapen, bedden, avondrituelen etc

Juist niet! Die neus moet open ipv dicht haha

Ik zou graag persoonlijk met iemand in contact komen die net als ik lijdt aan (ernstige) chronische insomnia. Voor wat herkenning en steun. Iemand die hier ook behoefte aan heeft? :blush:

1 like

Arie boomsma deelde laatst over je mond dichttapen ā€˜s nachts. Niet met duct tape dat je niet meer kan ademen haha, maar met een pleister bijv zodat je makkelijk je mond kĆ”n opendoen als het moet. Maar hij deelde allerlei wetenschappelijk onderzoek dat mensen beter sliepen, minder snurkten etc met gebruik van die mondtape. Misschien eens het uitproberen waard?

2 likes

Nou toevallig probeer ik dat nu dus al (alhoewel ik maar wat doe qua plak-techniek) en in heb zo’n app welke het snurken bij houdt. Maar ik moet zeggen dat het verschil minimaal is.

Ik zal mezelf eens meer verdiepen in de plak-techniek!

Ik ben nu alleen een beetje huiverig om
Te plakken want ik heb Corona en moet hoesten

Welke app gebruik je precies? Ben wel benieuwd, mijn vriend zegt dat ik bomen aan het omzagen ben. Ik ben zelf doof dus zal mensen nooit horen snurken :joy:

SnoreLab!

3 likes

ik heb laatst deze gekocht voor mn man als een soort grapje (maar toch hopen dat het werkt) en dat deed magisch genoeg… niet veel
hij is wel laatst naar de huisarts gegaan en waar hij een neusspray heeft gekregen om te kijken of er allergieƫn zijn of zoiets

zou als je erg snurkt sowieso de huisarts aanraden, ik weet niet meer waar maar ik las laatst ergens dat iemand zei ā€˜veel mensen snurken maar eigenlijk is het nooit normaal of de bedoeling dat als je gaat liggen je minder lucht krijgt’
dus meestal zit daar wel wat achter (waar ook wat aan gedaan kan worden) zoals een scheef neusschotje, een slappe huig, weet ik veel

2 likes

Hahaha nou!!! Ik trapte er even voor een seconde in. Zeker omdat ik dit ding als een tabbladje nog had openstaan als zijnde mogelijke optie.

Ik voel me vooral naar andere toe enorm bezwaard dat ik snurk. Ik schaam me er voor en ik vind het super vervelend dat ik de kwaliteit van nachtrust voor anderen verpest. Ik weet eigenlijk ook stiekem wel dat al die anti snurk middeltjes geldklopperij zijn en dat het op mijn gevoel in speelt. Maar toch, ik hoopte wonder boven wonder toch iets te vinden wat daadwerkelijk helpt.

Ik heb sowieso overgewicht, dus ik weet dat de huisarts het daar op zou gooien op het moment dat ik langs ga. En ik zou uiteraard ook graag willen afvallen maar dat is makkelijker gezegd dan gedaan. En ik ben ook lichtjes allergisch voor huisstofmijt

2 likes

nog een anti-tip:

we hebben deze ook geprobeerd maar daar kreeg hij heeeel veeeel zeer van in zn kaak (dat ik niet kon slapen was minder belangrijk denk ik)

en je kan dat ding natuurlijk wel proberen, voor die 80 cent is het misschien wel het proberen waard
super vervelend dat de huisarts alleen naar 1 kant van het verhaal kijkt, misschien kun je iets voor huisstofmijt-allergie krijgen via de apotheek ofzo?

1 like

@Lipglossy heb jij uiteindelijk het matt matras gekocht? Bevalt hij?
En @Hiraeth ligt hij maanden later nog goed?
Ook op zoek naar een nieuw matras en wat is dat toch een rotklus.

1 like

Ik heb die van mij nu bijna 1 week.
Ik weet het nog niet. Zachtste stand is met traag schuim boven en dat vind ik niet zo geweldig. Ik wil liefst een nog zachter matras :laughing:
Vanavond weer top omdraaien en dat weer even proberen.

2 likes

Ik wil graag een hard matras dat na flink veel jaar nog steeds geen kuilen heeft :sob:

(Aka ik moet gewoon op de vloer slapen ik weet het)

1 like

Ah week is ook nog maar kort! Het probleem is ook dat je eigenlijk pas weet of een matras goed is na een paar jaar. Kuilvorming treedt nog niet meteen op, dus ook logisch dat de meeste reviews zo positief zijn.

Ik weet zelf eigenlijk niet eens of ik meer van een hard of zacht matras houd. :sweat_smile:

2 likes

Ja klopt ik geef nog niet op!

2 likes

Ja bevalt heel goed! Eerst op de aanbevolen stand en na een paar weken op de harde stand en die bevalt echt prima.

2 likes

Ja ik lig er nog steeds heerlijk op!
Ik heb hem zelf op de hardste ā€˜stand’.

Ook zeker geen kuilen hier @EllaFitzgerald
Hij ligt bij ons op een boxspring, en ik heb daar houten planken op gelegd zodat het echt veel steviger is.

2 likes

Ik heb even mijn inner Arie Boomsma gechanneld en ga vanavond met tape op mijn mond slapen. Ben benieuwd of het wat doet

Wil je mijn matras overkopen? Echt zooo hard en totaal geen kuilen. Is van de Lidl, deze kwam toen het beste uit de test bij de consumentenbond.

Mijn dochter is inmiddels 5 weken en slaapt eigenlijk redelijk goed. Ze komt vaak 1 keer in de nacht en ik zorg dat ik de eerste uren alvast slaap. Dat gaat goed maar helaas heb ik vannacht nĆ” de nachtvoeding 3 uur wakker gelegen…af en toe sliep ik een half uurtje maar schoot ik wakker door een enge droom. Ik heb ieder half uur gezien op de wekker. Ik had het ook erg warm en een droge mond. Ondertussen maakte ik me druk dat mijn dochter alweer bijna wakker zou worden. Alles bij elkaar dus geen top combi. Ik ben normaal echt een hele goede slaper dus maak me direct zorgen dat dit vaker voor gaat komen. Met nog 1 andere dochter kan ik het niet gebruiken om als zombie door het leven te gaan.

Nu geef ik nog borstvoeding en de afgelopen 4 weken sliep ik als een roosje. Heeft iemand tips voor me? Is het misschien een combinatie van hormonen, wintertijd en zorgen over mijn dochter? Ik kan me nu al druk maken of ik vannacht weer wakker lig…

2 likes

Hmm lastig te vergelijken, ligt aan je referentiekader. Ik houd in ieder geval van redelijk stevig en heb hem nu in stand 4 vd 6 staan. Dit lijkt op de stevigheid van de ikea pocketvering die ik hiervoor had in hardheid stevig.

1 like