Ik wil weer gaan proberen om aan de 8+ slaap te komen in mijn werkweek. Ik ben steeds zo moe en rol dan op mijn thuiswerkdagen ook nog gelijk naar mijn bureau ipv even rustig te ontbijten. Mijn doel vanavond is om half tien richting bed te gaan en dan nog wat te lezen, podcast luisteren, bodyscan doen etc. En dan om half elf te gaan slapen. Al lang geleden dat ik voor twaalf uur ben gaan slapen, dus ben benieuwd
Hoe kom ik er nou achter welk kussen goed is voor mij? Ik heb al verschillende geprobeerd maar krijg steeds na verloop van tijd nekpijn. Als ik dan weer een andere probeer is t weer ff beter (ook als t het vorige kussen bijv is?) maar ik weet geloof ik gewoon niet wat mijn hoofd en nek wĆllen. Moet ik naar zoān matrassenwinkel gaan voor advies ofzo?
En, is het gelukt?
Ik heb al jaren een wekker op mān telefoon staan om 21.30 uur, als reminder dat ik naar bed moet. Toen dat niet genoeg werkte heb ik mān telefoon ook om 22.00 uur automatisch op zwart-wit laten overschakelen, en tegenwoordig gaan op hetzelfde tijdstip ook de meeste lampen in mān huis automatisch uit. Die laatste twee dingen waren wel erg effectief, meestal slaap ik nu wel om half elf.
Ik denk dat ze je in een beddenwinkel wel goed kunnen adviseren ja, daar kun je vaak ook verschillende kussens uitproberen.
Zelf zweer ik echt bij de cloudpillo, sinds ik zie heb heb ik geen nekpijn meer. Je kunt hem volgens mij niet ergens uitproberen, maar wel 30 dagen proefslapen⦠Dus wellicht het proberen waard?
De eerste drie dagen alleen
Ga eens kijken of dat op zwart wit zetten ook bij mij kan helpen.
Hangt er ook vanaf of je een zijslaper bent of niet. Ik was ook lang op zoek, ik heb er een van de Jysk specifiek voor zijslapen en slaapt echt heerlijk
Ik hoop dat ik hier in het juiste topic zit, maar heeft iemand hier ervaring met een wake-up light? Ik heb zo veel moeite met opstaan. Ik word soms gewoon niet wakker van mijn wekker en het is gigantisch donker in mijn kamer. Voorheen deed mijn vriend als hij wegging de gordijnen open maar dat heeft nu ook geen zin meer. Werkt zo een wake-up light echt?
Yes ik heb al jaren een wake up light en dat werkt voor mij heel goed. Ik word super relaxt wakker van het licht en ben dan ook gelijk wakker-wakker. Het werkt voor mij hetzelfde als/denk ook wel chiller dan de zon door de gordijnen. In de zomer gebruik ik 'm ook niet omdat ik dan wel wakker wordt van zonlicht.
Het ligt er een beetje aan wat je verwacht, denk ik. Ik vind het superfijn. Word soms al wakker van het licht, soms ook niet maar dan is het lekker dat het niet pikke-donker is bij het ontwaken. Verricht het grote wonderen? Nee, voor mij niet direct. Ik kan alsnog heel slaperig wakker worden en dan helpt dat licht echt niet altijd. Maar ik zou ook echt niet meer zonder willen.
Ik sluit me hier bij aan.
Maar het is fijn om wakker te worden terwijl het al lichter is in de slaapkamer ipv hartstikke donker.
Als hij kapot zal gaan zal ik wel direct een nieuwe kopen
En @Feather en @anon22550354 bedankt voor de reacties!
Welke hebben jullie als ik vragen mag?
Ik ben ook heel positief over mijn wake-up light! Wakker worden is soms nog steeds lastig, maar een lichte kamer maakt het wel wat makkelijker om op te staan. Zeker in de wintermaanden als het 's ochtends zo lang donker is. De zonsondergangfunctie gebruik ik ook praktisch elke avond. Ik heb de HF3654/01 trouwens.
Ik weet niet waar ik dit moet plaatsen: werk, studie, hier of ergens anders dus als het verplaatst moet worden hoor ik het graag.
Sinds een tijdje volg een externe cursus voor mijn werk. Ik merk dat ik na zoān dag gewoon niet slaap. Ik lig letterlijk dat hele nacht wakker omdat de dag zich in mijn hoofd herhaalt en ik letterlijk wakker lig van alles wat ik moet doen/leren voor die cursus. Zoān gebroken nacht zorgt er voor dat ik de dag er na niets waard ben want ik ben letterlijk gesloopt. Wie heeft de ultieme tip dit te doorbreken. Nu ga ik dus ās nachts mijn bed uit en schrijf alles wat in mijn hoofd zit op maar dat helpt niet
Heb je wel een goede break tussen iets doen voor de studie en gaan slapen? Ik herken het heel erg van mān avondlessen of examenperiodes van vroeger. Zeker wanneer er wat stress bij was, dan bleef mān hoofd heel erg āaanā staan wanneer ik wilde slapen.
Het helpt bij mij wel om heel bewust een overgang te maken. Van zodra mān avondlessen op locatie waren ipv online, hielp het dat het een halfuur fietsen was om thuis te komen. De beweging in de buitenlucht en de fysieke verandering van locatie hielpen enorm om het uit te zetten. Beetje suf, maar puzzelen vond ik tijdens een blokperiode altijd fijn om even mān hoofd uit te zetten. Of als het lukt nog even met iemand kletsen.
De training is overdag en als ik klaar ben moet ik nog wel een uurtje naar huis rijden. Had gehoopt dat uurtje rust wel wat zou doen maar dat is dus niet zo en helaas woon ik alleen en heb ik niet echt iemand waar ik bij thuiskomst even mee kan napraten. Toevallig sprak ik vandaag op mijnwerk met een collega over de opleiding en dan maakt duidelijk al echt verschil maar ik moet dus ook wat zoeken voor de avonden zelf. Ik merk wel dat mijn hoofd echt vol na zoān dag en dan kan ik eigenlijk niks anders meer hebben dan doelloos tv kijken of zoals gisteren heel vroeg naar bed. Nu zal ook wel onbewust een druk zijn ontstaan door alles wat ik nog moet doet om de opleiding te behalen maar collega bood al een helpende hand dus dat is fijn.
Misschien helpt het als je iets anders gaat doen dan tv kijken oid. Denk aan iets creatiefs of wandelen. In elk geval het tegenovergestelde van wat je de rest van de dag doet, nadenken met je hoofd. Dat kan wel eens helpen.
En anders misschien een meditatie? Ik heb al eens een gedeeld hier die wel fijn is. Zie hier
Ik word echt gek van mijn vierseizoenendekbed. Ik heb een hele fijne nieuwe, maar de drukknoopjes laten steeds los en het hele ding verschuift. Ik zoek nu iets om de twee delen van het dekbed aan elkaar te doen, maar ook aan de overtrek. Iemand tips?
Veiligheidsspelden in de hoeken?