Alles over slapen, bedden, avondrituelen etc

Ik zou nog laten weten wat ik van de Rolfstone Mila oordopjes vind. Ik had een beetje gemengde gevoelens haha, maar ben uiteindelijk wel tevreden:

+) Ze blijven ondanks de maat wel goed zitten
+) Ik kreeg over het algemeen geen tot weinig pijn aan mijn oren
+) Het geluid is gewoon prima
+) Verbind automatisch met Bluetooth bij het openen van de opbergcase
+) Na een uur is de accu weer vol
+) Je kan ermee bellen en dat klinkt ook prima

-) Rolfstone claimt dat de oordopjes bij iedereen goed afsluiten, maar de dopjes die eraan zitten zijn vrij grof/langwerpig van vorm (die je bij de meeste oordoppen kan vervangen voor een kleinere/grotere maat) en zitten vast. Zijn dus niet te vervangen helaas. Moet ze er een beetje “inschroeven” en dat kan wel wat gaan irriteren.
-) Accuduur; de dopjes hebben een accuduur van 4.5-5 uur (de oplaadcase ongeveer 20), maaarrr na een uur zitten ze alweer vol, dat dan weer wel
-) Mijn eerste indruk van de noisecancelling viel een beetje tegen, ik ben ook wel Bose QC35II en Sony xm5 gewend. Ik luister graag audioboeken met slaaptimer en dat valt op een gegeven moment dus stil. Als je al goed in slaap bent, maakt dat misschien ook niet meer uit. Muziek/YouTube of noem maar op werkt het goed mee. Helaas (of gelukkig?) snurkte mijn vriend de afgelopen nachten niet, dus daar kan ik nog niets over zeggen helaas.

Je mag ze 30 dagen testen, niet goed is geld terug.

Even een snelle vergelijking met 50 cent om te laten zien hoe groot de dopjes zijn

@iloveblush @jigglypuff @oliverqueen @flwhrs @Strelitza Sorry als ik iemand vergeet :sweat_smile:

Als iemand nog iets wil weten: ik antwoord vannacht, ga nu eerst slapen (nachtdienst)

9 likes

Ik heb er al jaren 1, kan niet meer zonder… Ik lig erop, en zit onder mijn hoeslaken. Zet hem voor het slapen gaan aan (nu het kouder is wat eerder dan normaal, zeg 2 uur van te voren) en als ik dan in bed stap is het zo heerlijk warm! En dan zet ik hem uit, 's nachts aan is echt niet lekker en ook niet veilig denk ik. Je bed wordt dan bloedheet.

3 likes

Dank voor je review!!! Ik zie dat ze in BF korting zijn bij bol dus heb ze maar meteen besteld om in ieder geval uit te testen. :ok_hand:t3:

1 like

Hoe gaat dat dan met die accu duur? Stoppen ze dan gewoon ‘s nachts? Andere oordopjes geven dan meldingen en dan ben je meteen wakker natuurlijk.
Maar sowieso dat het niet een hele nacht door werkt lijkt me onhandig.

Als de accu bijna leeg is, maken ze een korte toon waar ik zelf niet wakker van word

Ik vind juist traagschuim irritant omdat draaien lastig gaat. Ik blijf dus langer in een houding liggen en dat gaat ook weer pijn doen.

1 like

Ik heb een traagschuim matras van Tempur en wil nooit meer iets anders. Ik heb de dikste die ze destijds verkochten (25cm geloof ik) (een snelle check op de website denk ik de original met cool touch elite). Door de ‘cool touch’ wordt het zeker niet heel warm. Het warmt heel langzaam op naar gelang je er langer op ligt en vormt zich naar je lichaam. Hebt niet het idee dat het warmer / kouder is dan andere matrassen.

Voorheen had ik de duurste van Ikea en dat was prima voor een jaar maar daarna kuilvorming en last van m’n heupen / rug. Sinds ik tempur heb ik geen last meer daarvan (tenzij ik bv ben gaan sporten / schoonmaken in rare houding maar dat is m’n eigen schuld).

Ik heb hem nu 4,5 jaar en merk wel dat de kant waarop ik slaap ietwat zachter / minder stevig is dan de kant waarop ik niet slaap (ben alleen/heb 160 bed) maar niet echt een kuil.

3 likes

Oh wow ik wist niet dat dit een naam heeft. Was het de eerste keer dat je dit had? Ik heb het best vaak en als ik dan wakker schrik denk ik dat er een inbreker is, haha

4 likes

Oh wow, ik wist niet dat dit echt een naam had!
Ik heb dit meerdere keren gehad ook een paar nachten achter elkaar, als het hetzelfde is tenminste. Bij mij klonk het alsof er mensen in huis aan het stampen waren. Echt als inbrekers. Ik hoorde het broertje van mijn vriend schreeuwen, en ik zag dat mijn vriend nog lag te slapen. Terwijl ik zelf ook sliep? Ik dacht alleen maar “WAAROM DOET HIJ NIETS?!” Ik was zo bang, ongekend. Na het 4 nachten achter elkaar gehad te hebben heb ik zo hard gehuild 🥹.

Klinkt echt mega zweverig, en als ik het zo vertel is het misschien toch iets anders of een combinatie van iets?

1 like

Wil je ook laten weten wat jij vindt? :grimacing:

Yes zeker! Spoiler: tot nu toe geen fan maar geef ze nog een nachtje de kans.

2 likes

Ik moet zeggen dat ik er ook op teruggekomen ben en ze waarschijnlijk alsnog ga terugsturen. :joy: De noisecancelling valt me echt teveel tegen en moet echt teveel moeite doen om ze goed in mijn oren te krijgen met die vorm van de niet te vervangen dopjes. Baal er wel flink van, ik had goede hoop met die paar 5-sterren reviews (product is net uit, dus heel veel reviews zijn er ook nog niet van).

1 like

Zo zonde he! Het klonk zo perfect en de reviews waren lovend inderdaad. Ik ga ze ook terugsturen, voornaamste reden is dat ik ze niet lekker vind zitten wanneer je ligt. Je voelt toch echt nog teveel een harde oordop. En dat terwijl ik normaal echt nooit problemen heb met oortjes, dat ze te groot zijn oid. Vind het mega jammer want zou echt een uitkomst zijn maar goed. Scheelt ook weet 100eu in deze dure maand. :grin: Ik blijf verder zoeken!

2 likes

Misschien heeft iemand iets aan deze tip. Ik kan niet zo goed alleen slapen omdat ik gewend ben dat m’n vriend altijd naast me ligt. Nu pak ik als ik alleen slaap een warme pittenzak en die leg ik op m’n borst of tegen me aan, en dat voelt zo fijn/vertrouwd dat ik dan heel snel in slaap val! Volgende ochtend heb ik die zak vaak nog steeds vast haha

5 likes

Iemand nog een aanrader qua verzwaringsdeken? Er is zoveel keuze…

1 like

Wij hebben een nu 1,5 jaar een boxspring van Swiss Sense, maar we liggen echt al maanden in een kuil in het midden. Ze willen er niets aan doen omdat de kuil niet waarneembaar is op meer van 4 cm. Vet vet irritant. Nu moeten we elders nieuwe matrassen kopen en die dingen zijn duuuuuur en dit bed heeft me al 3000 gekost.

2 likes

Kan je kuil niet groter/dieper maken?

Nee, heb ik al geprobeerd. Ik krijg het op de foto met 2,5 cm verschil. Echt lullig want we rollen echt elke nacht naar het midden toe en ze willen er nu niets mee doen.

3 likes

Heb sinds twee nachten als vervroegd kerstcadeau de Philips Somneo HF3671/01 in gebruik. 180 euro :skull_and_crossbones: (wel 30,- eu cashback nu) maar echt: wat een fantastisch apparaat.

De app werkt goed, koppelen was supermakkelijk. Hij houdt bij hoe het geluid is in je slaapkamer, de temperatuur, luchtvochtigheid etc. Er komt superfijn geluid uit de wakeuplight zelf (ik gebruik hem overdag ook als radio dus top), het licht is heel prettig en natuurlijk en kan je volledig naar eigen wens instellen. Het display kan je ook helemaal dimmen maar dat de tijd nog wel te lezen is (bij m’n vorige vond ik dit op de ‘nacht’stand nog steeds veel te fel) en alles is ook te bedienen op het apparaat zelf, dit werkt supermakkelijk en logisch. Je kan via de app meerdere alarmen instellen, ik sta niet elke dag om dezelfde tijd op dus dat is handig. Snoozen kan door de bovenkant van het apparaat licht aan te raken ipv bij m’n oude dat je echt een knop in moest drukken wat met 1 hand best lastig ging. En je kan ook programma’s gebruiken om juist in slaap te vallen, er zit white noise op, een zonsondergang en een ‘relaxbreath’ functie. Ja, ben echt dolenthousiast. Als je het geld kan missen: 100% aanrader. :smiling_face_with_three_hearts::smiling_face_with_three_hearts:

11 likes

Ik heb er eentje van de ikea, denk die van 8kg. Er was zoveel keuze idd maar deze vond ik nog wel betaalbaar en kon ik gewoon in de winkel halen… ik ben er iig wel tevreden mee!

3 likes