Alles over slapen, bedden, avondrituelen etc

Ik heb al jaren op maat gemaakte oordoppen voor het slapen, zou nooit meer anders willen. Hiervoor had ik universele.

Nu zag ik laatst dat mijn verzekering op maat gemaakte oordopjes vergoed tot 100 euro, dus misschien is dat de moeite waard om eens naar te kijken.

1 like

die heb ik al, daarom vroeg ik specifiek naar noise canceling oordoppen!

1 like

Of misschien de Kokoon nightbuds? Ik had die zelf besteld toen mn Bose sleepbuds t loodje hadden gelegd. Ik vond het er in eerste instantie wat gek uit zien maar het zit wel heel comfortabel. Naast ermee slapen kun je ze ook gewoon overdag dragen en er bijvoorbeeld je telefoon mee opnemen. De geluiden in de app zijn ook uitgebreid
Uiteindelijk heb ik er niet mee geslapen omdat Bose me refurbished sleepbuds kon opsturen dus ik heb deze geretourneerd.

ja die zag ik ook en die horen eigenlijk ook in het rijtje ja. jammer dat je er niet mee hebt geslapen want dat lijkt me het voornaamste punt: is dat niet irritant met dat kastje achter je hoofd? verder klinken ze wel veelbelovend!

1 like

Ik slaap altijd met het raam open ongeacht de temperatuur. Maar er is zoveel geluid buiten dat ik daardoor te slecht slaap en niet uitgerust wakker word. Heb nu een aantal nachten het raam dicht gedaan 's nachts en slaap daardoor zoveel beter
Maar dan word ik weer brakkig wakker omdat er geen frisse lucht is. Ik was daarom naar een (dyson) ventilator/luchtreiniger aan het kijken - zou zoiets voldoende werken? En is een dyson wat dat betreft de prijs waard?
Of heeft iemand andere tips voor frisse lucht in de slaapkamer?

4 likes

Raam open en oordopjes gebruiken?

2 likes

Ja al geprobeerd maar ik haat oordopjes. Zitten niet lekker of vallen uit en dan ben ik ook bang dat ik mijn wekker niet hoor.

1 like

Hmm misschien toch kijken of je oordopjes kan vinden die voor jou wel werken (en wekkertest doen in het weekend een keertje)? Dat is goedkoper dan zo’n luchtreiniger en die dingen maken ook geluid natuurlijk (en ik denk daarbij ook: dat ding circuleert de lucht die er is, er komt niet ineens meer zuurstof in of zo, toch?).

Of misschien deur open zetten en elders in huis een raam open, als dat een optie is?

Ik heb ook oordopjesissues gehad trouwens en heb nu Loops, die ik heel chill vind. Nooit pijn aan mijn oren en ze blijven ook zitten. Hiervoor ook wel Alpine SleepSoft gebruikt, die waren ook wel okƩ.

2 likes

Die wekkertest is idd slim! Ik heb zelf loop oordopjes voor de trein/feestjes, maar als ik op mijn oor lig doen ze vrij snel pijn. Welke heb jij?

Deuren open (& en in de andere kamers raam open) hebben we ook al geprobeerd maar in de gang gaat het licht met een sensor aan. Waardoor het licht soms random aangaat? Of we hebben spoken/muizen in huis of dat ding is te gevoelig. En we kunnen er zelf niet bij want het hangt hoog boven de trap.

Probleem ligt ook vooral bij mijn vriend. Als hij een opeens een geluid hoort of het licht aangaat dan schrikt hij echt wakker en dan word ik weer wakker van hem :upside_down_face:.

Betreft die luchtreiniger weet ik het ook niet idd hoe goed ze werken, dus hoopte op ervaringen ermee.

Ik slaap al jaren met de ramen dicht en een dyson, ook vanwege een drukke weg. De luchtkwaliteit is beter dan wanneer het raam open is (dat kun je zien). Het geluid vind ik juist fijn, dat is namelijk gewoon een vorm van witte ruis, maar daar moet je misschien wel aan wennen.

Wanneer het wat warmer is laat ik de alaapkamerdeur vaak een beetje open en een raam open aan de achterkant van het huis.

2 likes

Ik heb zelf geen ervaring met de Dyson ventilator/luchtreiniger, maar ik heb wel een gewone ventilator in de slaapkamer staan. Qua temperatuur is het eigenlijk niet meer nodig, maar de white noise van de ventilator filtert de buitengeluiden waardoor ik 's ochtends veel beter doorslaap. Maar dan moet je wel tegen het geluid van een ventilator kunnen, ik vind dat juist fijn waardoor ik bewust geen stille heb gekocht haha. Met de vakantie nu spelen buurtkinderen 's avonds tot laat buiten en mede door de ventilator heb ik er veel minder last van!

2 likes

De Experience Plus heb ik!

O nooo dit klinkt heel irritant.

Eigenlijk zou je je vriend gewoon met een slaapmasker + oordopjes naar bed moeten sturen, haha.

Ja of toch op de een of andere manier die sensor slopen/afdekken… Nou ja hoop dat je een oplossing kan vinden en dan beter kan slapen.

2 likes

Beddenvraag: ik ben toe aan een nieuw bed, en heb ook wel wat budget om iets goeds te kopen. Ik kijk nu naar Auping, maar heeft iemand daar ervaring mee?

1 like

Niet helemaal je vraag maar ik ben heel tevreden met mijn nieuwe Swiss Sense bed, echt een verschil ten opzichte van mijn oude bed

1 like

Ja, heel blij mee! Wil je iets specifieks weten?

1 like

Heb je alleen een matras of bed of de hele combi (bed, matras, bedbodem)? Ben vooral benieuwd of het het geld waard is, het zal toch al snel op 5-6K uitkomen (ik heb de essential of original op t oog, geen boxspring)

Mijn moeder heeft een Auping bed (gehele combi) en elke keer als ik daar slaap kom ik echt als nieuw terug :rofl: ik heb zelf een Emma matras en die is prima maar die Auping is echt heerlijk. Mijn moeder heeft rugklachten en dit is een van de weinige matrassen waar ze goed op kan slapen. En gaat al erg lang mee!

3 likes

Allebei :joy: 1 is logeerbed (maar slaap ik zelf ook regelmatig in)

Toevallig ook een essential en een original, eentje met normale Auping spiraal en goedkopere matrassen van een andere winkel en eentje met automatisch verstelbare spiraal en Auping matras en dat Auping matras is echt fantastisch en dat verstelbare vind ik ook heel chill.

Ik vind het allebei zeker het geld waard maar ik heb het bed met normale spiralen en goedkopere matrassen als eerste gekocht, ik denk 7 jaar geleden ofzo, want toen vond ik zo’n hele complete echt te duur. En die is ook al super chill want alleen die spiralen al zijn gewoon heel goed en ik vind ze ook mooi dus dat is ook geld waard natuurlijk.

3 likes

Mijn partner en ik zijn (mede) verhuisd omdat we niet meer bij elkaar konden slapen. We hebben nu 2 aparte slaapkamers omdat ik te veel praat in mijn slaap (en hij ook nog eens een lichte slaper is). Alleen nu praat ik schijnbaar inmiddels zo hard dat hij het zelfs in zijn kamer nog hoort en er last van heeft en hij is echt een beetje het spoor bijster, teksten als ā€œdan ga je maar ergens anders slapen als je dit niet kan oplossenā€ (terwijl we allebei weten dat ik dit niet expres doe en er zelf ook niks aan kunt veranderen per se). Heeft iemand hier ervaring mee of misschien nog tips van dingen die ik nog kan proberen want hij draait langzaam door door het gebrek aan slaap.

al geprobeerd
  • oordoppen
  • slapen op een andere kamer
  • mindfulness voor het slapengaan
  • slapen in een andere kamer
  • slaap-waak ritme is stabiel
  • geen spannende dingen kijken voor het slapengaan
  • telefoon meestal weg tijdje ervoor
  • bitje
2 likes

Wij hebben sinds twee jaar een auping boxspring en dat is echt ons beste aankoop in de afgelopen 10 jaar. Vooral ik met m’n rugklachten. We houden van onze bed. Had zelf geen fijne ervaring bij Swiss.

2 likes