Alles over slapen, bedden, avondrituelen etc

Oei ik vind dit wel een lastige hoor. Praten in je slaap is iets waar je gewoon heel weinig aan kan doen (voor zover ik weet), net zo goed dat hij er niets aan kan doen dat hij een lichte slaper is. Ik vind het ergens niet helemaal eerlijk dat dit helemaal jouw probleem wordt gemaakt (maar misschien interpreteer ik je lost anders dan je m bedoelt), want klinkt als een probleem van jullie samen/net zo goed van hem. Heb geen oplossing voor je verder, sorry.

3 likes

Al een white noise apparaat geprobeerd? ik ben zelf ook een lichte slaper maar dat helpt mij wel om in slaap te komen, ook nu mijn partner zwaar verkouden is

3 likes

Heeft hij al geprobeerd om white noise af te spelen? Dat dempt ook wel geluiden vanuit de omgeving zodat hij wat minder snel wakker wordt.

1 like

Deze is heel random hoor, maar las ooit van alles over kaakontwikkeling bij mond- of neusademhaling en mensen gaven als tip om ā€˜s nachts je mond te tapen (1 stukje tape haha). Ik wilde testen of dat ook werkte voor snurken. Was niet per se zo, maar kan me voorstellen dat dit wel helpt bij praten.

Misschien helpt het voor jou om met yoga nidra van house of deeprelax dieper in slaap te vallen?

2 likes

Ik zou inderdaad ook white noise aanraden! Maar wil daarnaast ook even zeggen wat een rotsituatie zeg. Snap de frustratie van je man echt want niet (goed) slapen is onwijs vervelend maar het moet voor jou ook enorm rot zijn zoiets te horen te krijgen terwijl je dit compleet buiten je schuld om ā€˜veroorzaakt’. Hoop echt dat jullie een manier gaan vinden om hiermee om te gaan šŸ«¶šŸ¼

3 likes

En iets van akoestische panelen in de kamer hangen / geluiddempende gordijnen voor de deuren?

4 likes

He wat vervelend zeg. Slaapt hij op andere plekken beter of heeft hij dan ook veel.lsst van geluiden? Ik zou ook white noise proberen, of de kamer(s) beter isoleren. En anders misschien hulp zoeken voor zijn slaapproblematiek. Dat is wellicht beter te behandelen dan praten in je slaap.

2 likes

Ik reageer even in een algemene post, bedankt allemaal voor de reacties!
Snap wat je bedoeld @the.rebel.club, het is inderdaad echt wel een probleem van ons samen. Ik had ook voorgesteld om vanavond bij mijn ouders te gaan slapen maar hij zei ook van dat heeft geen meerwaarde want dat is maar een tijdelijke oplossing. Hij ging vanochtend ook best boos naar zijn werk maar kwam daar gelukkig in de loop van de dag wel op terug, ik denk ook dat het belangrijk is om niet te onderschatten wat @iloveblush ook zegt, dat slaap zo fundamenteel is en als dat niet lekker loopt, dan zorgt dat voor wrijving.

Qua white noise, had ik aan hem voorgesteld maar hij wordt daar ook wakker van zegt ie dus dat is geen optie. Oordoppen etc. helaas ook niet. Misschien dat we nog wel iets kunnen doen aan de isolatie van vooral ā€˜zijn’ slaapkamer, de mijne is wel best goed al geĆÆsoleerd.
@itakepictures hij slaapt wel overal slecht, heeft snel last van licht en geluid als hij slaapt/in slaap probeert te vallen. Qua slapen zijn we gewoon echt geen goede match samen, daarom waren we ook zo blij met dit huis dat we in elk geval los van elkaar konden slapen want we hadden gedacht dat daarmee het probleem opgelost zou zijn.
Ik ga wel ook even met de huisarts overleggen of het zin zou hebben om contact op te nemen met een slaapkliniek voor een van ons, misschien dat die eens mee zouden kunnen kijken naar de situatie.

1 like

En oordoppen op maat gemaakt? Dat dempt geluid waarschijnlijk beter dan reguliere.

2 likes

Ik verbaas me echt over de reacties hier over Swiss Sense :face_with_peeking_eye: ik merk echt zoveel verschil, ik slaap zowaar diep, geen nekklachten meer en lijk ook wel meer uitgerust ofzo? Is ook elke keer alsof ik in een luxe hotelbed lig (geenspon).

Maar mijn oude bed was dan misschien gewoon heel slecht. Ik heb wel een hele dikke luxe topper, misschien dat dat scheelt. Maar het hele bed was bij elkaar iets van 4K dus voor dat ā€˜kleine’ verschil is Auping misschien wel een betere optie.

1 like

Als last resort kun je nog inspiratie opdoen bij muzikanten… Door als het ware een kamer in de kamer te bouwen, kun je een ruimte praktisch geluidsdicht maken. Misschien de moeite om eens te googlen.

5 likes

Ben je wel eens naar een somnoloog geweest (longarts-somnoloog) of cognitieve gedragstherapie gehad? Mijn ervaring is dat zij verder kijken dan in een slaapkliniek en misschien wel een oplossing hebben voor jullie beide.

2 likes

zo’n ding waarmee je louter door je neus kan ademen eens proberen.

Ik heb het dekbed van de hema, dons, 4 seizoenen. Het probleem is dat het zomer dekbed eigenlijk ons winterdekbed is en dus veel te heet voor voor 2 personen. Voor mij alleen is het prima maar ik denk dat we moeten switchen naar dunner. Iemand tips voor echt een koel dun zomerdekbed? Ik vind het niet erg om weer terug over te stappen naar iets anders dan dons, het kraakt ook veel. Ik lig nu onder een laken maar dat vind ik helemaal niks.

2 likes

Wij hebben gewoon 100% katoenen dekbedden. Gewoon prima, maakt geen geluid, niet te dik niet te dun.

Je hebt ook 4 seizoenen

2 likes

Mijn vriend en ik zijn op zoek naar een nieuw bed van 180x200 maar we worden helemaal gek!!! Hebben de hele middag informatie opgezocht, dingen vergeleken etc etc maar mijn hemel hoe maak je nou een goede keuze? En ik zou max 2500 willen uitgeven aan een nieuw bed (dus boxspring of goed matras met onderstel en hoofdboord), maar mijn vriend eigenlijk max 1500. Dus misschien is er iets van speling tot 2000 maar daar boven is sowieso te duur.

Ik heb best wel vaak last van mijn nek/schouders/rug en ik wil ook graag een ā€œgoedā€ bed, maar zo moeilijk te bepalen wanneer extra geld uitgeven het waard is, en wanneer je betaald voor goeie marketing. We neigen nu toch heel erg naar een Emma Hybride matras, eventueel met boxspring ook van Emma of als los matras met een bedframe/losse boxspring ergens anders vandaan.

Heeft iemand tips, of bijzonder goeie (of slechte) ervaringen?

Volgens mij is Emma echt overschat. Is in dit topic ook al besproken (dacht ik)… Ik zou eerder gaan voor Auping of Swiss. Vaak kun je in de winkels ook wel wat de prijs afhalen.

1 like

Ja, ik had de zoekfunctie gebruikt maar ik las vooral slechte ervaringen over de klantenservice. En ik bedoelde ook niet perse ervaringen met Emma, maar meer in het algemeen! Ook goeie of slechte ervaringen met andere merken of winkels. Ik heb juist het idee dat Auping en Swiss Sense ook overrated zijn (na wat zoeken op het internet), onnodig duur zeg maar. Maar ik weet het allemaal niet meer :cry:

Ik heb een Emma en geen problemen gehad met klantenservice oid. Moest wel even wachten op levering, maar niet buitenproportioneel.

Alleen ik zou het matras echt niet aanraden. Het ligt wel lekker maar is echt ontzettend warm. Van tevoren las ik dat al in reviews en dacht ik hoe kan een matras nou warm zijn, maar nu ervaar ik het dus zelf. Als je wat meer kan betalen of iets langer door wil sparen zou ik zeker voor een Auping oid gaan

2 likes

Heb je al gepland om bedden uit te gaan proberen in winkels? Waarschijnlijk weet je dan een stuk beter wat je wil!