Alles over slapen, bedden, avondrituelen etc

Vlg mij is het wel een A merk in traag/koudschuim matrassen land. Maar er zijn ook wel andere merken, misschien bij Consumentenbond bekeken wat ervaringen zijn? Tempur is ook een bekend merk

1 like

Hahah ja lijkt me zo awkward! Ik slaap ook nog eens op mn buik

1 like

hahaha ja zo!! En dan eigenlijk met mn favo knuffels nog :joy::joy:

7 likes

Bij mij gingen ze een keer met z’n drieĂ«n speculeren over het postuur van mijn toekomstige bedpartner en zelfs proef liggen :sweat_smile: was wel gezellig

@Scorpiovibes ja goede, heb alleen geen abo maar misschien kan ik dat fixen. Tempur was nog veel duurder maar ook veel te zacht voor mij

2 likes

Zou gewoon wat knuffels van de Ikea bijpakken en in de ochtend gaan om een bed uit te proberen.

3 likes

Ik heb een boxspring gekregen en wil het matras en topper vervangen want die zijn aan vervanging toe. Al een flinke kuil. Twijfelde nog wel een beetje want ja kan ik dan niet net zo goed een volledig nieuw bed aanschaffen? Maargoed, het onderstel/de onderkant(?) is echt nog goed.

Nu is de boxspring van het merk bellus en ik wil liever een topper en matras van een ander merk. Vooral dus Black Friday in de gaten houden. Iemand ervaring met verschillende merken combineren op een bed? Denk ik te simpel dat je toch alle gewoon alle merken matras er boven op kan leggen?

Ik heb matras topper en boxspring allemaal van een ander merk, legt best :sleeping_bed:

1 like

Ik heb ook een losse boxspring en los tweepersoons matras. Heb geen topper genomen vanwege dit artikel: https://www.consumentenbond.nl/matras/topmatras

Maar met een partner wil je misschien twee verschillende matrassen. Als je dat niet hebt zou ik dus 1 groot matras kopen. Heb zelf het Emma matras, ligt na 5 jaar nog heerlijk maar is wel erg warm. Zou hem daarom niet opnieuw kopen. Kortom: ja gewoon los een matras kopen, zolang de maat goed is, kan het

3 likes

Het is wel belangrijk waar de onderbox van gemaakt is. Ik bedoel dan of het pocketvering heeft, of bonnelvering, of geen vering etc.
Want als je een matras met pocketvering koopt, kan je die niet op een bonnelvering box leggen, of op een lattenbodem met te veel ruimte tussen de latten bijv. vanwege de steun die de pockets moeten hebben.
Als je een schuimmatras gaat kopen kan je die op alles leggen.

4 likes

Ik ben op zoek naar een warm dekbed, maar ik wil niet dat er dieren voor hebben geleden. Heeft iemand tips?

Ik heb nu een polyester dekbed maar dat is toch niet echt comfortabel warm

1 like

Ik heb een 4 seizoenen dekbed van de Hema (gemaakt van gerecyclede petflessen) waar ik erg blij mee ben!

2 likes

Ik ook! Mega blij mee. Hij is zo licht en zacht en ook warm genoeg :heart_eyes:

1 like

Wij zijn ook opzoek, maar ik wil juist een lekker zwaar dekbed haha.
Hebben nu een Texelse op 1 bed (maar 1 persoons), en vindt dat heerlijk. Maar zooo duur :exploding_head:

Plak je dan je mond dicht?! :open_mouth:

1 like

Ik word inmiddels een one issue forummer maar ik slaap nog steeds vrijwel niet en ik begin me nu wel zorgen te maken. Ik voel me los van vermoeidheid prima maar zo langzamerhand begint wel de angst toe te nemen mbt mijn mentale gezondheid.Heeft er hier iemand misschien een gouden tip om er iets chiller mee om te gaan?

1 like

Even de huisarts bellen?

2 likes

Ja, dat ga ik ook wel doen! Maar het voelt altijd een beetje stommig om over zoiets te bellen want dan denk ik ja, die gaat ook zeggen ‘niet stressen gewoon slapen’ hahaha

Ik ben ook een hele slechte slaper en heb eens de VGZ mindfulness app getipt gekregen van de praktijkondersteuner. Soms helpt het, soms niet. Daarnaast heb je natuurlijk alle standaard tips: warme melk, geen schermen voor je naar bed gaat, ritme aanhouden etc. Soms pak ik van die pilletjes van t kruidvat maar heb het idee dat ik meer zit te hopen op placebo effect dan dat het écht wat doet haha.

Weet je waar het aan ligt (bijv tijdens drukke periodes) of is het gewoon random? Niet slapen is zoo frustrerend dus hopelijk lost het snel op. En anders inderdaad bij de huisarts aankloppen.

1 like

Ken je deze “behandeling” al? Is best succesvol.

4 likes

Ben je al geweest? Als je echt (bijna) niet slaapt geeft ‘ie je misschien wel medicatie of probeert je op een andere manier te helpen. Sowieso goed om even aan te geven denk ik.

1 like