Alles over slapen, bedden, avondrituelen etc

Ik ook! Mega blij mee. Hij is zo licht en zacht en ook warm genoeg :heart_eyes:

1 like

Wij zijn ook opzoek, maar ik wil juist een lekker zwaar dekbed haha.
Hebben nu een Texelse op 1 bed (maar 1 persoons), en vindt dat heerlijk. Maar zooo duur :exploding_head:

Plak je dan je mond dicht?! :open_mouth:

1 like

Ik word inmiddels een one issue forummer maar ik slaap nog steeds vrijwel niet en ik begin me nu wel zorgen te maken. Ik voel me los van vermoeidheid prima maar zo langzamerhand begint wel de angst toe te nemen mbt mijn mentale gezondheid.Heeft er hier iemand misschien een gouden tip om er iets chiller mee om te gaan?

1 like

Even de huisarts bellen?

2 likes

Ja, dat ga ik ook wel doen! Maar het voelt altijd een beetje stommig om over zoiets te bellen want dan denk ik ja, die gaat ook zeggen ‘niet stressen gewoon slapen’ hahaha

Ik ben ook een hele slechte slaper en heb eens de VGZ mindfulness app getipt gekregen van de praktijkondersteuner. Soms helpt het, soms niet. Daarnaast heb je natuurlijk alle standaard tips: warme melk, geen schermen voor je naar bed gaat, ritme aanhouden etc. Soms pak ik van die pilletjes van t kruidvat maar heb het idee dat ik meer zit te hopen op placebo effect dan dat het écht wat doet haha.

Weet je waar het aan ligt (bijv tijdens drukke periodes) of is het gewoon random? Niet slapen is zoo frustrerend dus hopelijk lost het snel op. En anders inderdaad bij de huisarts aankloppen.

1 like

Ken je deze “behandeling” al? Is best succesvol.

4 likes

Ben je al geweest? Als je echt (bijna) niet slaapt geeft ‘ie je misschien wel medicatie of probeert je op een andere manier te helpen. Sowieso goed om even aan te geven denk ik.

1 like

iemand ervaring met het linda. beddengoed van de Hema?

1 like

Fixomull stretch!

Dankjewel, turns out to be dat ik Corona heb gekregen dus waarschijnlijk kwam het daardoor! Vannacht 11 uur geslapen :heart:

3 likes

Ik zag je bericht in het +/- topic en ben benieuwd welk bed je gekozen hebt?

Mijn matraskeuze stel ik nog steeds uit, vind het echt een lastige, dure gok đŸ«€

1 like

Ik slaap de afgelopen weken heel slecht terwijl ik normaal wel een goeie slaper ben.
Nu slaap ik voor mn gevoel heel licht en heb ik heeel veel dromen, geen vervelende, maar mijn hoofd voelt hierdoor snachts heel druk en ik word ook heel moe wakker. Soms probeer ik een dutje te doen en dan zet ik een timer van een uur, maar dan heb ik altijd het gevoel dat ik niet slaap terwijl de wekker me wel wakker maakt, weer omdat ik zoveel dromen heb en beelden die maar voorbij razen.

Heeft iemand ook zo’n periode gehad en tips om hieruit te komen?

Mijn slaapomgeving en bed enzo zijn top, dus daar hoef ik niks aan te veranderen. Ik slik al dagelijks magnesium en lees vaak voor het slapen gaan. Ik doe ook niks anders dan voorheen, maar wissel binnenkort wel van baan en denk dat ik daar misschien onbewust stress van heb.

En je voeding, is daar iets in veranderd? Eet je nog in de avond veel (zoetige) dingen, of drink je extra koffie of thee (kan soms ook boost geven).
Sport je op andere tijden?

En herken het wel dat een aankomende verandering mee speelt. Want vlg mij is wisseling van baan ook wel een van de grote “live events” die je even kan ontregelen

1 like

Ik ben juist gaan minderen in suiker en gaan minderen in dierlijke producten, drink sowieso nooit koffie want ik kan slecht tegen caffeine. Verder sport ik evenveel als voorheen
 Kan niks anders bedenken dan die banenwissel ik februari.

1 like

Goeie kans dat dat het gewoon is inderdaad. Ik zou dutjes skippen, of als je ze doet niet langer dan 20 minuten en niet na 15.00. Wat ook kan helpen is bij piekeren of nadenken over wat er nog gaat komen juist proberen te denken aan wat al is geweest of wat je vandaag hebt gedaan. Dan gaat je lichaam niet in activatiestand zoals bij denken aan wat je nog moet doen. Vervelend voor je! Hopelijk is je baanwissel snel achter de rug en gaat het je goed bevallen

1 like

Misschien dat een avondwandeling nog wat kan helpen om lichamelijk moe te worden en je hoofd rustig?

5 likes

Maakt de kwaliteit van een verzwaringsdeken uit? Ofja, zijn er echt kwaliteitsverschillen? Kom er tegen voor 200e maar ook 30e.

2 likes

Heb jij deze nog gekocht? Zo ja, is-ie fijn?