Alles over slapen, bedden, avondrituelen etc

Sorry voor de dubbelpost

Zijn er hier mensen met nekproblemen en een Emma hoofdkussen? Is het aan te raden?

Ik heb al tig kussens geprobeerd maar nog geen kussen gevonden dat écht goed ligt

Was ook aan het kijken naar duurdere van Tempur enz. maar die gaan al snel 3x of 4x de prijs van een Emma kussen dus ik wou die misschien eerst een kans geven

1 like

Ik heb het Emma Diamond kussen en ben er heel blij mee, voor mij precies goede hoogte en stevigheid en zelden meer last van m’n nek. Maar is wel vrij persoonlijk, mijn vriend vond hem niet zo en die is voor een ander model van Emma gegaan

2 likes

Ik heb niet het Emma hoofdkussen maar deze:

https://www.amazon.nl/DIKI-hoofdkussen-orthopedisch-ergonomisch-neksteunkussen/dp/B0BD8W2CLW

Ik heb nekhernia’s en en slijtage en ik slaap er zo lekker op! Ik heb er ook een voor mijn schoonmoeder gekocht en sleept die ook overal mee naartoe

1 like

Geen Emma., maar een Auping Cloud kussen en die vind ik heel fijn liggen!

2 likes

Ik en mijn vriend hebben allebei wekenlang een onverklaarbare soort zeurende hoofdpijn gehad en kwamen er toen achter dat dat door het Emma diamond kussen moest komen. Hadden allebei enorme veel spierspanning in onze nek waardoor die hoofdpijn kwam. Na 2 nachten daar niet meer op slapen was het weg. Is natuurlijk super persoonlijk maar wij vonden het zo toevallig dat we het allebei hadden terwijl we een hele andere slaaphouding hebben. Zou hem dus zelf niet aanraden als je al nekklachten hebt.

1 like

Yes ik ben er heel blij mee, hoewel het even een weg zoeken was in gebruik. Het zijn twee losse seizoensdekens die aan twee van de vier zijden met ritsen aan elkaar bevestigd zitten, maar de andere twee zijden verschoven telkens tot een prop in het overtrek. Heb de grootste maat, misschien valt het mee als het een kleiner dekbed is. Nu heb ik de twee dekbedden zelf met babyveiligheidsspelden aan elkaar bevestigd, en extra spelden aan de hoeken van het dekbed + overtrek bevestigd om alles op z’n plek te houden (snap je het nog haha).
Verder is het dekbed super zwaar dus het bed opmaken is even een klusje. Wel heeeel lekker warm, zeker i.c.m. het wollen matrasovertrek.

2 likes

Misschien kun je nog iets mentaals doen voordat je gaat slapen? Onderzoek heeft uitgewezen dat mensen die bijv een marathon rennen niet beter slapen die nacht, maar mensen die soduko’s op gaan lossen wel haha. Dus je moet niet per se je lichaam moe krijgen maar je hoofd! Lezen is al goed, maar iets van puzzelen kan misschien nog beter helpen?

1 like

Ah dank voor deze info! Ik zag precies die lits-jumeaux nog bij Aldi liggen vorige week dus heb hem meegenomen. De ritsen leken me juist handig omdat ik dacht dat ze rondom zaten, maar ik heb hem nog niet goed bekeken (wilde ermee wachten en gelijk in gebruik nemen met mijn nieuwe matras, maar dat duurt nog even @viking).

1 like

Ik heb net een verzwaringsdeken van 7 kg besteld omdat ik vaak moe ben overdag en mn oura ring zegt dat dat komt doordat ik bijna geen diepe slaap heb en heel veel beweeg. Dus nu hoop ik dat deze deken mn nachtrust gaat redden :joy:

6 likes

Ik doe regelmatig nachtdiensten waarbij ik kan slapen. We gaan alleen verhuizen naar een kamer waar er veel daglicht binnenkomt en dat lijkt me vooral in de aankomende zomer een probleem. Voordat er een keer gordijnen zijn we een jaar verder, daar wil ik niet op wachten.

Wat zijn fijne oogmaskers?

@California jij tipte deze eerder, ben je daar nog tevreden over? Komt er echt geen licht langs en slaap jij er wel eens mee op je zij of buik? VITAMO™ Ergonomisch 3D Slaapmasker - 100% Verduisterend Oogmasker - Verstelbaar -... | bol

En heeft iemand ervaring met zo’n soort masker? Die zit meer als een band om je hoofd. Luxe slaapmasker - Zijden slaapmasker - Oogmasker - Blinddoek - 100% Verduisterend - Grijs | bol

2 likes

Ja, gebruik hem nog steeds, komt echt geen licht door in alle posities. Maar het elastiek rekt wel wat uit dus ik koop wel ieder jaar een nieuwe maar dat vind ik wel oke voor dat geld

Ik heb ook die andere (van dore en rose, zieke insta scam) en ik vind die echt totaal niet chill!

4 likes

Misschien is zelf een verduisterend plakgordijn meenemen ook een optie? Je hebt er die met zuignappen te bevestigen zijn. Donkere kamer voelt toch anders dan alleen donker voor je ogen.

bijv

https://www.amazon.nl/Aycorn-Verduisterende-Rolgordijnen-Gordijnen-Slaapkamer/dp/B09L9FSMR4/ref=mp_s_a_1_14?dib=eyJ2IjoiMSJ9.Oewa-lnHrzyfvmaRc4goUcfemP1PifbTx9DR_aaE11jZs10i9UCIr5f5HJ-gV4-CcCznCOPVSCeZPXF-_-7tNFecs81DP9KMovg2P573GpaBVI3yfrOCADdz-9prTWVxWSx4iJri5G5_7-GLNgus3SGCIzsQbonhSGBNcI37il4fwY98CwZxaomW7cwAOfEmf0TeHNqoNUC2xNtgBdZSEA.LxLdAA_X4zPHZN2jl3inZFoITGAc8fN6O1ksAtrRrrw&dib_tag=se&keywords=verduisterend+gordijnen&qid=1711056589&sr=8-14

3 likes

Ik heb er een van Manta en die laat ook geen licht door!

2 likes

Lig je daarmee ook wel eens op je zij?

@Huismus het is een kamer met een enorme raam partij en je moet het elke dag ook weer opruimen :smiling_face_with_tear: vandaar dat ik eigenlijk op zoek ben naar een masker

Wat zijn dat voor slechte werkomstandigheden zeg

1 like

Ja het is een aanwezigheidsdienst, je krijgt betaald alsof je de hele nacht werkt. Het is dus een gunst dat je mag slapen en geen recht, vandaar dat het erg slecht geregeld is.

1 like

Bijna altijd! Kan gewoon

1 like

Ik slaap in een hotel en ze hebben hier heerlijke matrassen. Hard maar ook zacht, lastig uit te leggen.
Het merk even opgezocht:
is Pikolin, ik dacht wie weet hebben we hier iets aan hehe.
Vind online niet veel verkoop punten terug, maar op Amazon (?) wel voor ca 1500-2000 euro per stuk te vinden

Hij is echt goed inderdaad! Fijn ding

1 like

Wij hebben gisteren een nieuw bed gekocht! Nog een flink aantal weken geduld maar dan eindelijk pijnvrij slapen hoop ik!

5 likes