Alles over slapen, bedden, avondrituelen etc

Heb je dan geen last van een afdruk in je haar de volgende ochtend als je de hele nacht dat elastiek erin hebt drukken zeg maar?

1 like

Heeft iemand hier wel eens slaaptherapie oid gehad? Vond je het helpend?

Ik ben echt een notoire slechte slaper en heb alle “standaard” oplossingen al geprobeerd. Weet soms echt niet meer wat ik ermee aan moet, maar de stap naar zoiets lijkt me groot en ik ben een beetje sceptisch.

Ergotherapeuten bieden dat soms ook aan en dat lijkt me juist vrij laagdrempelig! Ik ben er ook wel wat sceptisch over.

1 like

Ik heb tijdens een revalidatie ook hulp gehad van een slaap/ontspannings therapeut. Samen ga je kijken naar je slaap patroon en ze legt uit hoe een slaapcyclus in elkaar steekt. Dus voor mij is het nu niet meer erg als ik na 2 uur vaker wakker ben.
Ook krijg je verschillende ontspanningsoefeningen om te kijken welke je het fijnst vind. Welke bij je past.
Ondertussen heb ik wel een eigen methode die redelijk goed werkt. Niet altijd natuurlijk maar niemand slaapt elke nacht goed.
Helpt het? Niet direct. Het geeft wel meer rust en kennis.

1 like

Ik denk dat de meesten idd vooral inspelen op educatie. Veel mensen hebben verkeerde gedachten en overtuigingen over slaap (“ik móet minimaal 7 uur slapen om te kunnen functioneren” - etc.), dus in die zin wel zinnig voor velen.

3 likes

Ja daarom ben ik wel een beetje sceptisch, ik heb de “standaard” tips allemaal al gevolgd (geen schermen, geen koffie of thee, vaste bedtijden, overdag vantevoren een kwartiertje om te tobben ipv s nachts, etc etc). Maar ik slaap regelmatig, zoals vannacht, zon 2 a 3 uur per nacht en dat breekt me wel een beeetje op. Ik ga eens kijken of een ergotherapeut in de buurt iets aanbied.

@Madam-Mikmak ah ja ik hoop ook op wat tips die bij mij passen. Ik ben echt altijd een slechte slaper geweest en het is prima om soms minder te slapen, maar als ik weer een nacht wakker lig dan baal ik wel haha

4 likes

Wat wel is dat de therapeut naar jouw problemen kijkt en dan met advies komt dat past bij “jou”

1 like

Iemand ervaring met een swiss sense met opbergruimte? Dat dat bed zo omhoog kan? Het zou dan aan mijn kant worden en ik ben niet heel licht dus vrees een beetje dat het snel doorzakt ofz?

Ik kan echt nooit doorslapen als ik bij/met een ander slaap. Ik word echt tig keer wakker, als ik alleen slaap heb ik dat eigenlijk helemaal niet. Terwijl ik het wel fijn vind om niet alleen te slapen, behalve dus dat vele wakker worden

Ik zag onlangs een TikTok met een slaaptip (om in slaap te vallen) doe bij mij erg goed werkt, dus wil m hier ook delen
https://www.tiktok.com/@joelchesters/video/6944057771377659142

Voor mij werken A-B-C’tjes ook fijn om in slaap te vallen. Je bepaalt een onderwerp en gaat dan het alfabet langs. Bijvoorbeeld landen of dieren. Andorra, Bonaire, Colombia, Denemarken
 Helpt vooral om niet te piekeren bij mij.

3 likes

Is er iemand die hier ervaring heeft met Dore en Rose (of vergelijkbaar) slaapmaskers? Is het echt verduisterend? Is het geschikt voor buikslapers en is het niet bloedheet (er staat dat het verkoelend werkt) haha?

Ik heb ook naar die van Ohrophax gekeken, maar die blijkt niet fijn te zijn voor buikslapers.

3 likes

Ik vroeg daar ook naar en @California vond hem slecht!

3 likes

Ah thanks! Scheelt weer 40 euro haha.

Oh man, ik slaap echt al maanden heel slecht. Kan makkelijk in slaap komen maar na 4.00 uur slaap ik zo licht dat ik continu wakker wordt. En 9/10 keer ben ik voor 6 uur wakker.

Zelfs mn kind van 1,5 slaapt beter. Ik ben al van 4 koffie naar 2 gegaan en ik voel me wel beter snachts (werd ook vaak nerveus/onrustig wakker einde ochtend). Maar nog steeds zo vroeg wakker. Nu weer een hoestaanval om 5.30 dus dan zit ik weer beneden (anders maak ik iedereen wakker).

Ben zooo moe. Zou zo graag weer eens willen ‘uitslapen’ tot 7.30 :sob:

2 likes

Ik ben de 50 gepasseerd en wilde een goed matras kopen. Omdat Auping bekend staat als ik goed merk, heb ik in een Auping store een duur matras gekocht. Wat blijkt
 er blijkt wat mis te zijn met de huidige generatie auping matrassen, er zijn veel klachten online te vinden. Ik inmiddels heb slapeloze nachten van de rugpijn, het matras ligt echt niet lekker. Eventjes proefliggen in de winkel is toch anders dan een nacht erop slapen.

Auping zegt dat ik moet wennen aan het matras en ik mag over 30 dagen pas het matras omruilen. Alleen een andere hardheid gaat niet helpen omdat er echt wat mis is met de circulaire matrassen. Mijn geld (EUR 2.990) ben ik kwijt, en ben nu opzoek naar een goedkoop maar comfortabel matras. Hebben jullie tips?

Veel dank alvast

Ik heb dit ook gehad, niet auping maar vergelijkbaar merk via speciaalzaak.

Heb nu een superfijn matras van ikea, ben op een rustig moment naar de winkel gegaan en echt knop omgezet en lang gaan liggen.

Ben er super blij mee, sindsdien veel minder last.

Zit alleen nu wel met zon verrekt duur matras en het matras van mn partner is nu niet even hoog. Mja slaapcomfort boven alles.

1 like

Mag je hem over 30 dagen wel omruilen voor een andere generatie of hoe werkt dat?

Ik krijg veel reclame voor de topper van Matt Sleeps, wellicht dat dat helpt!

1 like

Ik heb een eenmalige omruil mogelijkheid, dus omruilen naar andere hardheid maar kan niet retourneren helaas

Ik heb nooit geweten dat als je een matras koopt in een winkel dat je deze niet kunt retourneren. Je bent eigenlijk je geld kwijt als je ontevreden bent.

1 like