Alles over slapen, bedden, avondrituelen etc

Yes!

1 like

Ik ben sinds een paar jaar (eerst baby die als een espressomachine klonk ‘s nachts en sindsdien snurkende partner ivm allergieĂ«n) heel erg gehecht geraakt aan oordoppen in bed. Jarenlang gebruikte ik gewone oordopjes van de drogist (van dat uitzettende schuim/rubber), maar sinds een tijdje krijg ik daar pijnlijke oren van. Ik wil dus wel oordoppen op maat laten maken maar vind de prijzen best heftig (125+ euro??). Is dat echt wat het kost? En waar kun je dan het beste naartoe?

Mijn man was volgens mij 109€ kwijt bij Schoonenberg vorige maand. Hij zegt dat ze perfect passen maar hij vindt alsnog dat het een zeurend gevoel geeft als die er mee slaapt dus hij gebruikt ze niet echt.

1 like

Ja ik vind dit dus echt crazy money vergeleken met de drogisterij versies. Ik snap dat iets op maat laten maken tijd en expertise kost maar ik geloof niet dat ik dit ga doen :joy:

1 like

Haha ja mijn man draagt gewone oordopjes niet dus we hoopten dat dit de oplossing was ipv een 2e bed kopen (ik snurk nogal). Maar dat is het dus ook niet.

Edit : ik vind trouwens de sleepdeep van alpine heel fijn zitten. Had ik gekocht nav forumtip.

1 like

De waxvariant van de drogist (ohropax) heb je vast al geprobeerd?

1 like

Ik ben ook groot fan van ohropax! Die geven geen enkele irritatie bij mij

5 likes

Ja een tijdje terug maar ik zal die weer eens proberen voor de variatie!

Ik gebruik van dat merk al een tijd de mini versie maar de laatste tijd heb ik het gevoel dat ze mijn oren zowat vacuĂŒm zuigen.

Ik ben fan van de sleepdeep dopjes.

1 like

Hier ook Alpine sleepdeep fan!

3 likes

Ik heb ze bij schoonenberg laten maken voor 100 euro geloof ik, het zal nu wel iets duurder zijn.

Maar ik hooooou van die dingen. Ik kan ze zonder moeite in mijn oor stoppen. Dus zonder te wroeten, kneden of wat dan ook. Echt fantastisch.

Van ohropax kreeg ik zweetoren en van die schuimpjes gewoon hele schrale oren na een tijdje. Ik ben ook blij dat ik ze makkelijk in en uit kan doen als mijn vriend iets wil zeggen ofzo.

Ik heb ze inmiddels 7 jaar en ze doen het nog prima. Ik zou wel de gele nemen want in het begin deed ik ze per ongeluk uit in mijn slaap en dan kan je ze tenminste nog terug vinden.

2 likes

Qua prijs geen tips want ik heb ze met korting laten maken via de mutualiteit in België. Maar ik vind de mijne heel erg oncomfortabel. Ik kan ze nooit een hele nacht in houden omdat het gewoon pijn doet na een tijdje. Ik slaap wel echt op mijn oor, misschien is dat beter in een andere slaaphouding.
Er werd me toen ook verteld dat je oorvorm je leven lang blijft veranderen, en dat je na een paar jaar waarschijnlijk nieuwe oordopjes nodig hebt omdat ze niet goed meer passen.

2 likes

Walra!

1 like

Ik denk er ook al lang over na maar heb het nog niet gedaan, maarrrr in het verleden wel meermaals oordoppen laten maken voor muziekfestivals en je kan dan meestal een verzekering afsluiten voor 10-15 euro. En dat is het heel erg waard, want als je ze dan kwijtraakt (of “kwijtraakt”) binnen twee jaar, krijg je gratis een nieuw paar - ook fijn omdat je oren idd schijnen te veranderen, al heb ik dat nooit zo gemerkt met die op maat gemaakte oordoppen voor muziek.

3 likes

Eenmalig op het totaalbedrag. Bij schoonenberg!

1 like

Oh wat zonde, gelukkig niet (helemaal) zelf betaald
 Ik slaap op mijn zij en bij mij zijn op maat gemaakte doppen juist het enige dat werkt en géén pijn doet. De audicien vond dat ik een smalle gehoorgang had haha, dus die snapte wel dat standaard doppen zeer doen bij mij.

@grace ze dempen wel ietsje minder dan schuimdoppen, maar voor mij als nog voldoende. Ik slaap er nu al 6 jaar mee en heb laatst nieuwe laten maken omdat ik eentje kwijt was geraakt. Is qua comfort het geld echt waard voor mij, maar denk dat het een kwestie van uitproberen is
 Ik heb ze van Beter Horen.

Ik heb er twee van Vandyck, zit perfect. Was echt klaar met het oude spul, vielen zo de gaten in. Dit is een heerlijke wat dikkere stof.

Dat was bij mij ook het probleem! Ben zelfs 3x moeten terug gaan voor de mal, die was steeds niet goed genoeg omdat mijn gehoorgang zo fijn is. Ze kreeg het er niet ver genoeg in ofzo.

1 like

ik heb vrijdag mijn eerste sessie slaaptherapie en ik ben heel benieuwd
heb toch een beetje een schamper ‘huhuhu ze gaan gewoon zeggen ga rustig liggen’ idee erbij, maar wie weet werkt het echt.

heeft iemand hier dat weleens met succes gedaan?

Ik zoek even bevestiging hoor, want ik heb al veel teveel geld uitgegeven aan mijn te dure kutbed. :joy:

In het eerste jaar dat ik een Swiss Sense bed had gekocht waren mijn matrassen eigenlijk al doorgezakt en mijn vriend heeft er nooit goed op geslapen. Had allemaal toch veel geld gekost dus ik (inmiddels wij) moesten erop blijven slapen. Maaarrr nu hebben we inmiddels echt wel rugklachten en zijn we net weer naar Swiss Sense gegaan.

Ik heb momenteel 2x medium pocket 500 en latextopper. De medewerkster zei gelijk al dat ze deze combi nooit aan mij verkocht zou hebben. Veel te zacht allemaal.

Nu heeft ze ons (1,85 en 2,00, ik mag geen kg noemen, maar we dragen wat meer gewicht mee) aangeraden om voor een pocket 1000 te gaan, voor mijn vriend sowieso firm en voor mij kan het medium of firm (ik zit op het randje dat ik medium aankan) zijn. En dan een Aeromax Comfort topper erop.

Ik neig naar firm omdat ik een buik/zijslaper ben.

Klinkt dit wat goed voor de kenners onder ons?