Ik snap niet dat je weer voor swiss sense gaat als die de eerste keer al zo snel doorgezakt waren eerlijk gezegd haha
Ik snap je reactie hoor, maar ik heb gewoon een hele verkeerd keuze gemaakt toen door alles veel te zacht te kopen voor mijn gewicht i.c.m. mijn lengte.
Veel om ons heen hebben een Swiss Sense en zijn er heel tevreden mee.
Ik wil ook niet een heel nieuw bed, alleen matrassen. We zijn net ook bij 2 andere winkels geweest, maar die van Swiss lagen toch het fijnste.
Je wordt opgelicht hoorđ Een matras (firm, zacht, whatever) hoort echt niet binnen een jaar door te zakken omdat jij geen 1.60, maar 1.85 bent. We weten allemaal dat jij niet dik bent dus laat ze je in de winkel niet wijsmaken dat je te zwaar bent voor een matras en hij daarom snel doorzakt.
Nou goed, we zullen zien. We hebben gister nieuwe de matrassen gekocht. Dit zal uiteindelijk ons logeerbed worden als we ooit een huis kunnen vinden.
Stomme is dus dat ze pas vanaf meer dan 4 cm kuilvorming aan garantie doen.
Iemand een aanrader voor fijne hoofdkussens en een dekbed (bed is 180x200, maar 200x200 is ook prima!)? In de winter ben ik een koukleum, dus lekker dik zou fijn zijn.
Als je van een zwaar deken houdt zou ik voor wol gaan, iets lichter dan voor dons.
Als je bed 180x200 is, ga je toch sowieso voor een groter dekbed dan dat? Ik zou 240x200 doen. Of begrijp ik je post nu verkeerd?
Heb verder geen aanraders, ik wil zelf ook nog een nieuw dekbed. Ik hoor goede dingen over wol als je het snel koud hebt.
Wie heeft er ervaring met anti allergie/huisstofmijt beddengoed?
Ik heb al sinds ik kind ben een huisstofmijthoes on mân matras. Verder geen speciaal beddengoed (dons kan ik sws Ă©cht niet tegen, dan stik ik). Ik was mijn beddengoed wel elke week maar inmiddels slapen er al een paar jaar katten op bed
Ik had het vroeger en nu voor mijn dochter ook gekocht. Matrashoes, kussenhoes en we hebben een wasbaar dekbed. Werkt! (En veel fijner materiaal dan vroeger )
Zijn hier mensen die last hebben of hebben gehad van psychofysiologische insomnia? Ik heb hier sinds een tijdje last van en ben heel benieuwd wat anderen hierin geholpen heeft, omdat ik zelf het idee heb dat niets mij helpt. Ik heb geen moeite met in slaap vallen maar met doorslapen. Zodra ik wakker word, krijg ik direct een paniekaanval. Vervolgens lig ik uren wakker omdat ik zo alert ben. Iemand tips of ideeën?
Ik ben tevreden met IKEA
srry echt mn special one issue interest al een tijd maar ik zou kijken naar fysieke oefeningen om je zenuwstelsel/fight or flight te reguleren. misschien een combinatie van eerst juist feller bewegen (ik zie vaak âsomatic shakingâ voorbij komen hiervoor) om de energie/alertheid eruit te laten en dan iets om te vertragen en kalmeren. ik deed met mijn therapeut en nu thuis nog vaak een oefening met een medium grote bal onder mijn hoofd/nek en dan heeeel langzaam van de ene naar de andere kant bewegen (ene oor naar de grond en andere oor naar de grond). en dan echt zo langzaam mogelijk. dat zou de vagus nerve stimuleren en parasympathisch zenuwstelsel aanwakkeren waardoor je lijf tot rust komt. helpt mij heel goed en veel beter dan mediteren oid, het âprobleemâ zit in het lijf dat uit automatisme in fight or flight gaat en gewoon aan niets proberen te denken gaat dat niet tegen.
als je er voor openstaat is psychosomatische/lichaamsgerichte therapie ook een idee, dan kan iemand helpen met dit soort oefeningen. ik vind het thuis zelf altijd moeilijk om te doen juist door mn onrust en spanning en ik had de begeleiding hierin echt nodig.
@Gaston Ik heb dit ook een poos gehad en wat mij echt heeft geholpen is een zwaartedeken! Ik slaap daardoor beter door en ĂĄls ik al wakker word raak ik niet meteen in paniek.
Zijn die Zelesta dekbedden nou echt zo chill of is het de hype niet waard?
Zelf geen ervaring mee, maar volgens mij is het een soort microvezelstof meets fleece.
Ik zou er niet aan moeten denken om eronder te liggen.
En ik haat beddengoed verschonen, maar ik ga niet onder zweetdekens liggen die vies aanvoelen.