Alles over slapen, bedden, avondrituelen etc

Van mij mag het!

4 likes

En dan daaroverheen de topper en dan een hoeslaken?!! HHaha ben zo’n noob

Ik zou topper / matrasbeschermer / hoeslaken doen

1 like

Thanks!

2 likes

Matras bedoel je? Ja ik heb die toen HEMA ze ook verkochten onder eigen naam en slaap er al wat jaren heerlijk op.

Ik sla trouwens even de tips over oordopjes op want die op maat gemaakte zijn zo oncomfortabel en hoor er gewoon alles nog doorheen. Ook niet de bedoeling lijkt me? :person_shrugging:

Nee het bed. Maar ik heb inmiddels een ander bed gekocht!

2 likes

Een molton onder een waterdichte matrasbeschermer lijkt me sowieso geen toegevoegde waarde hebben. Die kun je dan wel skippen lijkt me. En anders de molton over de waterdichte hoes en dan het gewone hoeslaken.

Kan iemand een verzwaringsdeken aanraden? Andere tips ook welkom. Heb al een paar dagen ernstige slapeloosheid en zit nu gewoon te huilen van vermoeidheid en wanhoop, kan alle hulp gebruiken.

EL-Life Verzwaringsdeken 7kg 150 x kopen | 2dekansje.com Ik heb deze. Verder geen ervaring met andere merken, maar vind m fijn. Somatische oefeningen van bijv she breath op YouTube en the workout witch (betaalde cursussen) werken voor mij ook goed.
En wat voor mij het beste werkt is een lage dosis mirtazapine. (Maar medicatie is iets om met je huisarts te bespreken natuurlijk)

2 likes

Nog een vraagje: iemand ervaring met zo van die oortjes waarmee je kan muziek of whatever luisteren maar ook slapen? Of zo’n hoofdband met speakertjes ofzo in? Ik vermoed dat de geluidskwaliteit meestal niet zo top is maar dat verwacht ik ook niet.

Edit: wow, ben beetje warrig he? Maar eigenlijk bedoel ik dus gewoon noise cancelling oortjes waarmee je kan slapen denk ik?

Ik heb ook veel slaapproblemen en wil je nog een shakti mat aanraden, een soort spijkermatje. Kan eerste keren echt pijnlijk zijn dus een t-shirt helpt dan maar ik vond het meteen heerlijk en na 15 minuten word ik heel rustig. Gebruik het ook als ik overprikkeld ben, dan juist op die prikkels gaan liggen haha. En als vast onderdeel van gaan slapen, zodat mijn lijf weer, het is tijd om terug te schakelen. Weet niet meer waar ik m’n verzwaringsdeken vandaan heb maar lig ook wel eens op dat matje mĆ©t verzwaringsdeken erop.

1 like

Heb ik al! Lig er zelfs naakt op. Helpt idd met ontspannen maar is niet de oplossing voor me. Vandaag weer heel de nacht wakker gelegen en dan pas rond de ochtend even in slaap gevallen. Is al beter dan gisteren maar nu voel ik me echt belabberd, draaierig, mijn zicht is wazig en trippy, voel me wat angstig. Gelukkig ga ik zo weer naar de dokter maar ik begin echt bang te worden dat er iets ernstig mis is.

Heel veel sterkte, ik heb de oplossing ook nog niet. Vorige week twee nachten niet kunnen slapen en vannacht van 20.00 tot 23.30 en mijn spieren zitten vast en inderdaad de klachten die jij hebt.

1 like

Wat k*t, hoop dat de dokter je kan helpen. Samen met je andere berichten lijkt het op afkickverschijnselen…

1 like

Ja, wel er is even iets misgegaan met mijn benzo afbouw, maar ik zit terug op mijn normale dosis en het helpt (nog??) niet. Tbh heb al echte verslavingen en afkicks gehad vroeger, maar compleet niet kunnen slapen heb ik echt nog nooit meegemaakt.

Heb gisteren ook heel erg aan zelfcare gedaan, eindelijk goed gegeten, huis wat opgeruimd, gedoucht, skincare gedaan enzo, rustig serie gekeken, … Mijn normale dosis diazepam genomen rond 10, ervoor en erna dus heel erg gefocust op avondrituelen, slaaphygiene. Ik was rustiger, chiller, wel brak maar goed. Toch weer wakker gelegen tot 7-8 's morgens en dan uiteindelijk wat geslapen. Daarna fucking brak wakker geworden, alles tolt en draait, mijn zicht is trippy, ik ben overemotioneel, angstig, kan niet eten, … Mezelf net naar de dokter gesleept en die heeft hulp ingeschakeld. Morgen komt het mobiel crisisteam naar mij om me te helpen, denk psychiatrische bijstand ofzo ik weet het niet goed. Die gaan ook zien om eventueel trazodone ofzo te proberen, de dokter wou het nog niet voorschrijven en aan hen overlaten om eerst in te schatten. Vrijdag nog eens dokter. Ben eerlijk gezegd echt heel donkere gedachten aan het krijgen van dit alles. Heb ook allemaal verplichtingen die ik moet afzeggen of uitstellen en kan niet eens open zijn over de reden want geen begrip in mijn omgeving. Heb zo goed als geen sociaal vangnet. Of enkel mensen die heel erg denigrerend doen over ā€˜vagere problemen’ als slapeloosheid, mentale problemen, etc. Volgende week ook iets van verplichting en ik weet niet of ik daar onderuit geraak

Sorry voor het brabbelen en de warrigheid maar ik moet ergens mijn ei kwijt kunnen…

3 likes

Ik slaap altijd met iets van een podcast aan en oortjes in, ik vind de Jlab Jbuds Mini heel fijn want ze passen goed in je oor (steken niet uit zegmaar) dus je kan er goed mee slapen. Het geluid vind ik echt prima ook. En doordat ze zo klein zijn en goed in de gehoorgang passen werken ze ook best noise cancelling. Ik heb deze nu al een aantal keer opnieuw gekocht (want ben er ook wel eens 1 kwijtgeraakt, dat is het nadeel van zulke kleine dingen :grimacing:) en wil geen andere meer. En er is bijna altijd wel ergens een aanbieding waardoor je niet de volle prijs hoeft te betalen!

1 like

Heeft iemand toevallig slaapoordopjes op maat van Elacin? Ik kan ze via mijn werk met korting krijgen en ben wel nieuwsgierig of je ze niet voelt zitten voor zijslapers.

1 like

Ik! Ik slaap altijd op mijn zij en voel ze niet echt. Heb er zeker geen last van in ieder geval. Ben er wel tevreden over!

3 likes

Wat ontzettend naar! Van slapeloosheid kan je je echt raar en heel slecht gaan voelen, en dan gecombineerd met afbouwen/medicatie en al bestaande mentale problemen… Dat klinkt als een nare cocktail waarbij je ook niet meer weet wat nou waarvan komt en wat je moet doen om je beter te voelen.

Ik hoop dat je vandaag goed geholpen wordt door het crisisteam, sterkte!

Thanks! Ik heb ze nu ook besteld, heel benieuwd!