Alles over slapen, bedden, avondrituelen etc

Hi! Je bent geen update verplicht hoor maar hoop dat het goed is gegaan met crisisteam vandaag? :four_leaf_clover:

Hey hey, wat lief dat je incheckt!

Ze zijn vandaag inderdaad langs geweest maar het was niet zo wat ik verwacht had eerlijk gezegd. Het waren twee jonge dames (wat ik al een beetje intimiderend vond ofzo), heel lief en begripvol wel, maar blijkbaar niet gekwalificeerd om iets van medicatie te bespreken? Waar ik dus wel op had gehoopt? Wel een uur goed gebabbeld hoor, maar ik wil eerst slapen, fysiek gezond worden en dan pas de onderliggende shit aanpakken? Hoewel het deugd deed om te praten, werd ik achteraf (toen ze al lang weg waren) eerlijk gezegd een beetje boos dat ik nu al een week aan het struggelen ben en niet echt de hulp krijg die ik nodig heb. Ze gaan wel terugkomen met een psychiater, maar ik had echt gedacht dat ik nu direct praktische hulp ging krijgen, niet dat we een soort intake therapie gesprek gingen hebben.

Had gisteren ook een soort van besef waar het probleem mogelijks grotendeels kan liggen… Wil er hier nu niet echt diep op ingaan maar kort: ik denk dat ik gewoon in acute ontwenning zit, het past heel erg bij wat ik allemaal ervaar momenteel mentaal en fysiek. Ik heb daarvoor ook mijn huisarts nog gebeld, maar die zei dan: ā€˜Dat kan zeker dingen verklaren maar kijk eerst met dat team morgen en dan zie ik je vrijdag’. Om dan vandaag dus niet op dat vlak geholpen te worden omdat ze niet kunnen… Heb gisteren zelf mijn dosis verhoogd (ja ja, ik weet het, heel fout van me maar ik was echt wanhopig, please geen judgement) en ik heb eindelijk wel wat geslapen. Nog niet de 24 uur aan een stuk die ik gehoopt had maar toch IETS en ik werd eens niet super draaierig en met fucked up zicht wakker, al kwam na een tijdje de vermoeidheid en de andere klachten wel terug. Het gaat heel erg in vlagen. Maar ik moet duidelijk gewoon slaap hebben. Voor mij dus duidelijk nog eens het teken dat ik eerst mijn medicatie en fysieke gezondheid op orde moet krijgen ipv over mijn geschiedenis en familie en leven en dit en dat te praten. Snap wel dat het goedbedoeld was van de dokter en dat hij bezorgd was omdat ik wat donkere gedachten en gevoelens geuit had, maar de grote oorzaak is duidelijk het slaapgebrek.

Wel een positief punt, heb toch contact gehad met mijn zus en ouders. Zus was onverwachts begripvol en eigenlijk ook ontdaan dat ik maar wat van hier naar daar word gestuurd terwijl het echt niet goed gaat met me. Ze hebben me ook gerustgesteld over die verplichting van volgende week, dat ik daar niet over moet stressen. Dat gesprek deed eigenlijk meer deugd dan die hulpverlening…

Ga dus morgen weer naar de huisarts en mijn ā€˜ontdekking’ aankaarten, mijn ongenoegen uiten met de situatie nu en hopelijk echt de hulp krijgen die ik NU nodig heb, niet op lange termijn.

4 likes

Bedankt voor deze comment trouwens, denk dat dit ondanks mijn initiĆ«le wegwuiven ervan toch is blijven hangen en ervoor gezorgd heeft dat ik zelf wat ben gaan verder zoeken. Ben vrij zeker dat het dit echt de grote oorzaak is eigenlijk. Ik hoop het althans, het is tenminste iets vrij ā€˜makkelijk’ op te lossen in tegenstelling tot de aezmrjezlrlaker i fucked up my brain foreverjarelzkjhralzejhrkezhrl!!!-paniekgedachten die ik al begon te krijgen.

Zet 'm op de komende tijd @jigglypuff en pak alle dutjes die je kan meepakken :star_struck:

1 like

Sorry, ben echt het topic aan het highjacken maar even een update voor wie geĆÆnteresseerd is: naar de huisarts geweest en ik krijg nu voor 7 dagen een hogere dosis diazepam die ook verdeeld wordt in ochtend en avond (hiervoor was het enkel avond). Hopelijk is dat de oplossing. Volgende vrijdag ga ik weer langs. En maandag komt ook die psychiater van het crisisteam. Vind het toch allemaal wel heftig ofzo… dat ik dit allemaal nodig heb. Heb ook echt een beetje een scene gemaakt bij de dokter, stem verheft en beginnen wenen. Heb me nadien wel verontschuldigd maar ik schaam me enorm en voel me slecht tov de dokter, terwijl het toch allemaal vooral mijn eigen fout was dat ik in deze situatie ben beland. Voel me een beetje een junkie die om medicatie komt smeken ofzo. Misschien volgende week iets klein voor hem meenemen als bedankje…

Heb vannacht dus ook wel wat geslapen door zelf mijn dosis te verhogen (heb dit ook uitgelegd aan de dokter natuurlijk), nog steeds echt heel warrig, flauw, etc. maar als ik een paar dagen geleden op 1/10 zat, was vandaag misschien een 4, toch al iets beter. Heb na de dokter zelfs wat boodschappen gedaan en een beetje gewandeld. Straks eten, een beetje proberen opruimen, selfcare doen, medicatie nemen en avondroutine doen. Mijn zus is morgen ook in de stad voor een BBQ met vrienden en ze zei dat het me misschien deugd zou doen om even af te komen, al is het maar een uur in stilte erbij zitten en gewoon wat eten, dus misschien doe ik dat wel als ik me wat oke voel. Maar nu weer zien dat ik niet teveel wil oplossen omdat 1 nacht een beetje beter was… evengoed verloopt vannacht shit maar hopelijk niet * klopt op hout *

Heb btw ook met een verzwaringdeken geprobeerd vorige nacht, ik denk dat dat ook wel wat geholpen heeft. Zeker met het minder focussen op de lichamelijke ervaringen als hartkloppingen etc, maar ik ben wel met spierpijn wakker geworden. Maar dat kan ook aan zoveel andere dingen liggen ook.

Nogmaals bedankt aan iedereen die heeft meegevolgd en geholpen of gewoon steun heeft geboden. Wellicht komen er nog updates. Tenzij ik teveel spam, dan stop ik!

6 likes

Blijf maar gewoon posten hoor! Fijn dat je een betere nacht hebt gehad. En niet te schuldig voelen naar de dokter. Ja het was misschien niet fijn, maar je doet het niet voor je lol.
Hopelijk helpen de nieuwe stappen om weer meer rust en ritme te vinden!

1 like

Eens met hierboven, voel je vooral niet schuldig tegenover de huisarts en andere partijen. Je hebt de zorg nu eenmaal nodig. Een bedankje is altijd netjes, maar voel je niet verplicht om bepaald gedrag goed te maken. Ik hoop dat de nieuwe dosis je goed gaat doen! Slaap lekker

1 like

Ik slaap al heel lang in met een podcast of meditatie op. Ik ben dan binnen no time weg.
Alleen wil ik nu echt minder op mijn telefoon en hem dus niet meer nodig hebben om in slaap te kunnen vallen.

Hebben jullie dit ook (gehad) en hebben jullie tips om weer op de normale manier in slaap te vallen zonder een podcast of meditatie nodig te hebben?
Ik lig nu echt mega onrustig steeds in bed en maar wat te staren

2 likes

Dank voor de tip! Ik ben zelf uiteindelijk voor de Jlab pop o.i.d. gegaan aangezien die in de aanbieding waren bij de mediamarkt en die zagen er klein genoeg uit. Op een gegeven moment wil ik er mee stoppen om iets te luisteren tijdens het in slaap vallen, maar tot die tijd heb ik iig weer iets om mee te luisteren. Leuke kleurtjes hebben ze ook :slight_smile:

1 like

Wij willen ook een nieuw bed kopen en hebben bij beter bed geĆÆnformeerd. Iemand goede ervaringen met beter bed of hebben jullie betere aanraders?

1 like

Of een wekkerradiootje?

2 likes

Ben benieuwd hoe ze bevallen! Hoop dat die ook klein genoeg zijn om comfortabel mee te slapen :grin: