Goede post! Ik ga zeker even naar de link en de andere tips kijken Snoozen doe ik sowieso niet echt veel. Vaak blijf ik 10-20 min liggen nadat de wekker gegaan is, maar ben dan wel wakker. Als ik niet kan slapen in de avond ga ik er inderdaad ook wel uit. Pas echt tot een uur of 1 's nachts zitten borduren (maar het werkte wel haha).
Ik ben zelf trouwens met een halve Zolpidem begonnen (op eigen initiatief overigens), maar dat had echt totaal geen effect. Kan in mijn geval ook komen door mijn brein die altijd druk is (door autisme en mogelijk AD(H)D) en vaak ook het meest creatief vlak voor ik ga slapen. Ik heb toevallig vorige week wel 2 dagen achter elkaar een pil geslikt, dag daarna was het oudjaar en de dagen erna zonder het gebruiken ging het slapen dus ook meteen minder. Ik slik het nu vooral als ik een paar nachten achter elkaar slecht geslapen heb en merk dat dat invloed heeft op hoe snel ik overprikkeld ben. Als ik al sta te huilen omdat ik bijvoorbeeld het geluid van een krakend boterhamzakje niet trek weet ik dat ik er eentje moet nemen (als ik niet moe ben uiteraard).