Als je één ding mag zeggen tegen je 16-jarige zelf

Ga een jaar studeren in het buitenland ipv als een malle afstuderen om zsm te kunnen beginnen met carriere maken. En geniet van je ouders

1 like

Koop niet zoveel troep en begin met sparen! En stop met alles lezen wat los en vast zit over diëten, daar ga je alleen maar dikker van worden.

2 likes

Zorg dat je geen overgewicht krijgt. Van dat afvallen op latere leeftijd wordt je niet mooier.

Ik heb zo’n spijt van mijn overgewicht periode. Mijn huid zal nooit mooi strak worden hoeveel ik ook sport en op m’n eten let, het is echt al ‘verpest’. Dat is écht mijn allergrootste onzekerheid. Iets eraan laten doen wil ik niet want dat vind ik nou ook weer zo iets… ik ben verder wel gezond namelijk en heb er lichamelijk geen last van.

Onmiddelijk

Loop niet zo te janken, je leven wordt nog veel kutter dan dit. Wees wat liever tegen je vader, want over 9 jaar heb je die niet meer. Doe wat meer wat jij wilt, ipv wat je denkt dat anderen van je willen. En je bent fucking knap, ook al walg je nu van je zelf.

Meid, je bent niet lui (oke een beetje) en ook niet raar. Je hebt ADD. Ga er nu vast mee leren omgaan, dat voorkomt a world of hurt later in je leven. Vrienden laten je niet vallen omdat je een slecht mens bent. Relatie-onderhoud is heel moeilijk voor ADD-ers. Maar je kunt dit leren.

Je kunt sowieso veel meer dan je denkt. Datgene waarvan je denkt dat het je slechte eigenschappen zijn, zijn in feite je talenten. Wees niet zo bang voor jezelf. Wees trots op jezelf.
Het is goed hoe je eruit ziet. Je zult aankomen, afvallen, en toch van gehouden worden.

1 like

Kies een andere studie. Durf risico’s nemen.

Laat witte mannen van boven de 50 (of eigenlijk anderen in het algemeen) je niet vertellen dat je iets toch niet kan vanwege je achtergrond.

4 likes

Volwassen zijn is ook niet alles

Laat je niet alles door iedereen aanpraten en geloof in je eigen kunnen.

1 like

Ik had het niet beter kunnen verwoorden.

1 like

Je bent wel leuk! Je bent wel aardig en je bent wel de moeite waard!
Misschien moet je je een beetje meer bezig houden met kleding zodat je er wat verzorgder uitziet ( wat waarschijnlijk de grootste rede was dat je buiten de boot viel)

Maar dat je geen vriendinnen hebt betekend niet dat je niet leuk bent! Het ligt niet aan jou!

Jongeren zijn behoorlijk zwart wit en kunnen iemand al heel snel buitensluiten als ze net ietsje “anders zijn”

En dat je zo onzeke bent helpt ook niet mee, juist jouw eigen persoonlijkheid is spontaan en gezellig.

Wees jezelf x

3 likes

Wil je de komende 8 jaar niet zoveel chips eten? Je 24-jarige zelf is er niet blij mee xx

7 likes

Doe niet zo hard je best om leuk gevonden te worden, zeker door jongens

2 likes

Wees niet zo jaloers/onzeker :tipping_hand_woman:‍♀ die arme jongen gaat echt niks met iemand anders doen.

Het ging uit door mijn domme jaloezie/onzekerheid :sweat_smile:

Het komt allemaal goed, stop met die zorgen en oja: overweeg ook technische studies

Draai je om en loop (hard) weg.

Geniet,leef en durf.
Je bent mooi zoals je bent.
Probeer verder te kijken dan het bekende , sta 100 % achter je eigen keuzes. Investeer in vrienden en spaar wat meer.
De scheiding van je ouders is heftig,maar ook dat red je.

Nu moet ik even een tissue gaan pakken.

2 likes

Ik denk niet dat ik echt wat zou kunnen zeggen want alles wat ik weet heb ik geléérd en zou ik nooit van iemand hebben aangenomen. Maar ik zou gezegd hebben “alles komt goed. je bent perfect zoals je bent”

2 likes

Je kan het wel.

1 like