Als je één ding mag zeggen tegen je 16-jarige zelf

Ik kan echt niks bedenken. Maar wel mooi wat jullie allemaal opschrijven :heart:️:heart:️

3 likes

Geniet van de kostbare tijd met je geliefden!!! Op een dag zullen er een aantal mensen uit jouw leven te komen overlijden. Geniet en wees bewust van de mensen om je heen :heart:️vertel ze dat je van ze houdt, maak mooie herinneringen en lach :heart:

3 likes

Precies dit! Doe waar JIJ gelukkig van wordt, ook al is dat niet de droom van je ouders. Het is jouw leven.

Oh, en ga nu al in therapie want over 2 jaar zijn je angsten zo diep geworteld dat het je heel lang nog achtervolgd.

1 like

Geniet van dit jaar, want vanaf je 17e wordt het een hele poos een stuk minder leuk. En neem een tussenjaar!

1 like

Kies toch maar voor de andere studie volgend jaar, ga verhuizen, kies voor jezelf, kijk niet achterom en leef.

1 like

Geloof in jezelf, je mag er zijn! Neem de ruimte in die je verdient. Oh, en X is niet te vertrouwen.

1 like

Jij bent niet gek en labiel. Je komt jezelf gewoon al op vroege leeftijd tegen! Over een paar jaar zul je zien dat iedereen zijn eigen shit voor de kiezen krijgt.

Hoe gelukkig je wordt hangt niet af van of je wel of geen beroemde musicalster wordt, of iedereen je aardig vindt en of die leuke jongen wel of niet met je wil daten.

1 like

Financieel succes en een goede baan komen echt wel je kant op, blijf gefocust op het halen van diploma’s en geloof erin dat de eerstgenoemde zaken een vanzelfsprekend resultaat zijn van je inzet, kennis en kunde die je hebt opgedaan en getoond voor je diploma’s.

Daarnaast moet je leren om je studie en het leren los te laten op momenten dat je er niet mee bezig bent. Dus als je 's avonds iets leuks gaat doen, wees dan ook dáár met je gedachten en niet bij wat je allemaal had moeten doen. Het leven bestaat uit meer dan leren. Tijd aan vrienden. familie, hobby’s en sport besteden is óók nuttig en belangrijk. Sterker nog, de persoonlijke banden die je opbouwt zijn meer waard dan welk diploma ook.

EN DUMP JE VRIEND hij staat zo lui in het leven en hij communiceert op hetzelfde niveau als een theelepel. Jij hebt meer nodig dan dat.

5 likes
  • vertrouw op je gevoel
  • ouders zijn ook maar gewoon mensen
  • laat je borsten een keer fatsoenlijk opmeten want je hebt eigenlijk een totáál andere maat dan je altijd dacht
3 likes
  • Hij is je tijd en aandacht niet waard. Je gaat binnenkort nog een paar leuke kerels daten en volgend jaar krijg je een relatie met je toekomstige man. Het komt allemaal goed!
  • Je voelt je nu heel erg kut en dat zal helaas nog even duren, houd vol! De tweede helft van dit jaar wordt alles beter en vallen alle puzzelstukjes op z’n plek. Je wordt vanaf je 17e veel gelukkiger.
  • Je hebt een mooi lichaam, niks aan doen! Over een paar jaar zou je willen dat je dit lichaam had.
1 like

Geniet van je lichaam, en ga sporten en blijf in shake zodra je op kamers gaat + blijf lekker sletten want straks heb je een vaste relatie en kan het niet meer.

1 like

Uiteindelijk komt alles goed. Wees wat liever voor jezelf.

1 like

Mag meerdere dingen ook? xD

  • Maak het jezelf niet zo moeilijk en doe je best op school.
  • Ga vaker wat leuks doen met vrienden (op stap?)
  • Wees niet verlegen en heb vertrouwen in jezelf. Je bent leuk!
  • Ga een bijbaantje zoeken, ipv altijd maar te computeren
1 like
  • Geniet van dit onbezorgde leven.
  • Doe wat meer je best op school.
1 like

Oja ga lekker sletten zou ik ook tegen mezelf zeggen! God wat was ik conservatief daarin vroeger.

4 likes

Schrijf je op de 18e verjaardag direct in bij Woningnet Amsterdam.

8 likes

Maak eerst je verkering uit voor je verder gaat met een ander. Scheelt je stress :joy:

3 likes

je bent niet te dik. maar voorkom het bijkomen want op je 28e ben je dat wel

1 like

Omg herinner me net een betere! Heb een jaar geleden ofzo gezoend en gedate met iemand die toen ik 16 was een klein rolletje had in een fictie reeks op tv en ik had er toen een huge crush op. Sindsdien heeft hij nooit meer iets in tv gedaan maar kwam hem een periode veel tegen bij uitgaan.
Dus ik zou zeggen wow je gaat later met hem.op date en zoenen!!!
Toen zou ik daar veel meer van onder de indruk geweest zijn als het nu was.

4 likes

Doe iets.

Slechts. Goeds. Rampzalig. Fantastisch.

Kom in beweging. Letterlijk. Blijf niet hangen in dromen, want dan blijft alles een scenario. Je bent nu nog jong en je kan niet wachten om ouder te worden. Maar je wacht alles af en zo werkt het niet in het leven. Je begint nergens aan omdat je bang bent dat het je dromen nooit zal overtreffen. Maar hoe langer je droomt en niks uitvoert, hoe onrealistischer die dromen gaan lijken. Hoe moeilijker het gaat worden om ze na te jagen.

Ga iets doen. Faal, heb succes. Maar doe iets. Heb iets te vertellen in plaats van te luisteren en te dromen. Verbras je geld, geld boeit geen fuck. Ga op je bek. Durf een keer iets. Laat jezelf een keer zien, niet hoe je denkt dat mensen je willen zien. Geef jezelf letterlijk een keer bloot, zo afzichtelijk ben je niet. En al ben je het wel, je verandert er niks aan met dromen.

Move bitch.

23 likes