Am I the asshole

Ja dit is precies wat mij dwarszit. Mijn moeder zei ook letterlijk “wij willen het graag met jou vieren” tijdens het gesprek, daardoor krijg ik inderdaad het gevoel dat ze het niet voor mij doen. Het gebrek aan overleg binnen mijn gezin als het op dit soort dingen aankomt stoort me wel vaker, maar het is zo lastig om nee te zeggen tegen familie. Ook omdat ik weet dat ze denken dat ze mij er een plezier meedoen, maar het resulteert er vaak in dat ik me dan maar aanpas en mijn familie over bepaalde grenzen heen laat gaan om de sfeer niet te verpesten.

In ieder geval fijn om te lezen dat mijn gevoel gegrond is en ik ga nog even kijken hoe ik dit ga aanpakken.

1 like

Hier kun je oneindig lang oordelen!

1 like

Ik vind iedereen kut hier

In principe zou je moeder hebben moeten overleggen, aan de andere kant is het haar huis waarin ze haar eigen kind uitnodigt. Jij bent danwel de aanleiding, maar je woont nou eenmaal in je moeders huis en zij viert het kennelijk graag zo. Misschien vind je dat ze je beperkt, kan ik inkomen.

En boeiend, ze zullen vast niet half 9 op de stoep staan, het is niet of je niks anders meer kan die dag. Soms is het even niet anders en kan je het gewoon maar beter positief inzien (Hey, cadeaus, lekker eten, gezellig dat ze helemaal voor jou willlen komen) en die spontane wandeling kan je elke andere dag doen toch. Dat je gaat huilen vind ik wel asshole behavior en ondankbaar, maar dat is ook omdat ik allergisch ben voor mensen die huilen als ze hun zin niet krijgen en te veel waarde hechten aan hun verjaardag.

ESH

Je moeder had ff moeten overleggen, Maarja haar huis en het is nu eenmaal zo dus probeer ervan te genieten ipv je te gedragen als een 16 jarige nukkige puber

Ja ik vind huilen om dit ook ondankbaar hoor, ik moet helaas huilen als ik boos/gefrustreerd ben, vind dat de kutste eigenschap aan mezelf. Maakt het ook meteen zo dramatisch terwijl dat nooit mijn intentie is. Ik realiseer me dat dit echt een non-probleem is om precies de redenen die jij noemt, en uiteindelijk wordt het hoe dan ook wel een leuke dag.

1 like

Ik jank ook uit woede, dus ik snap je wel.

Ik hoop dat je zo toch nog een leuke dag hebt!

1 like

Ik had vandaag online les, en we hadden 1,5 uur tussen twee lessen in. Dat rooster is al weken bekend. Opeens opperde iemand om te vragen of de laatste les naar voren gehaald kon worden zodat we geen twee uur tussen twee lessen in hadden. Alleen wilde ik gaan sporten in die twee uur want het komt niet vaak voor dat ik twee uur vrij heb zonder baby. En vanavond zou het niet meer lukken om te sporten.

Die docent werd geappt maar reageerde een half uur lang niet, in die tijd ben ik gaan sporten want vond het zonde om thuis mijn tijd te verdoen. En toen reageerde de docent dat hij de les een uur eerder kon starten maar dat deed hij alleen als iedereen zou aansluiten maar ik was toen al in de sportschool.

ben ik hier de asshole? of gewoon een ongelukkige samenloop van omstandigheden.
Les is overigens een uur eerder gestart zonder mij.

  • Jij bent de asshole
  • Docent is de asshole
  • Collega die op het laatste moment vraagt om het rooster te wijzigen is de asshole
  • Ongelukkige samenloop van omstandigheden
  • Anders namelijk

0 stemmers

2 likes

raar dat de docent zegt dat hij de les alleen eerder zou starten als iedereen aan zou sluiten maar vervolgens begint zonder jou

dus docent = :peach::hole:

19 likes

ja ik had dat wel zelf aangegeven dat ik het stom zou vinden als de hele groep van mij de dupe zou worden en dat ze wat mij betreft zonder mij konden starten… En toen subtiel aangegeven dat dit soort verzoeken voortaan wat eerder geopperd kunnen worden. I

1 like

Nee spreek dit soort shit gewoon op tijd af en anders niet

5 likes

oja ik had in jouw geval gewoon niet gereageerd zodat ze niet konden starten aangezien je op dat tijdstip in principe geen les zou hebben en al net zo goed aan het sporten geweest had kunnen zijn.

vind het op zich niet raar dat iemand het oppert maar zo kort van tevoren kan je er wel vanuit gaan dat mensen al een andere planning hebben

5 likes

Ja dit haha

3 likes

LOL dit topic @Lula. Wist niet dat dit bestond.
I love it :clown_face:

3 likes

Oke break it to me. Am I the asshole here? Helaas wel een lang verhaal.

Op mijn werk zijn er heel vaak besprekingen/vergaderingen waarbij veel aan voorbereiding gedaan moet worden. Ik heb de taak voor een specifieke bespreking het afgelopen jaar op me genomen, maar heb teveel taken dus zou deze taak overdragen aan een collega (ze stelde dat zelf voor vorige week). De bespreking is op woensdagochtend en komt er op neer dat ik altijd op dinsdag avond die voorbereiding in mijn eigen tijd zit te doen. Afin, collega zou t van me gaan overnemen maar we hadden er nog niet echt een overdracht voor gedaan (maar is ook echt niet moeilijk), dus ik app haar vanmorgen een heel verhaal met wat ze moet doen. Zegt ze: “ik ben vrij vandaag, dus heb geen zin/tijd om hier naar te kijken”

Ik ben geïrriteerd omdat ik dit ALTIJD in m’n vrije tijd zit te doen, en zij t nu afwimpelt omdat ze vrij is. Maar maybe heeft ze wel gelijk want maybe had ik t eerder moeten overdragen? Maar het is niet dat ze de voorbereiding dan eerder had kunnen doen, want de invulling van de bespreking wordt altijd pas op dinsdag bepaald.

Am I the asshole here?

  • Yes, you are the asshole
  • Nee, zij is de asshole
  • Both assholes!!!

0 stemmers

1 like

Nee we werken onregelmatig (ziekenhuis) dus het is soms zo dat je de dag van tevoren vrij bent. Blijft dan wel jouw taak/verantwoordelijkheid.

Je kunt er dan voor kiezen om de voorbereiding te delegeren, maar je draagt het zelf voor dus toch fijn om er überhaupt naar gekeken te hebben van te voren. Dus ik stelde direct al aan haar voor dat ik zag dat ze vrij was dus dat ik kon vragen of iemand anders de voorbereiding wilde doen voor haar, maar ze zei gewoon “ik heb geen zin om hier over na te denken op mijn vrije dag”

Asshole is een groot woord, maar ik vind wel dat je collega alle recht heeft om te weigeren dat in haar eigen tijd te doen. Jij hebt dat altijd zo gedaan, zij hoeft dat niet zo te doen. Als zij het niet zo wil zijn er twee opties: 1. Jij gaat door 2. Jullie zoeken naar een manier waardoor dit niet in eigen tijd belandt.

49 likes

Ja fair. Werk-privé balans is ook belangrijk en goed dat ze daar grenzen in aangeeft. Alleen wil ik de verantwoordelijkheid van deze klote taak graag overdragen, júist omdat het me zoveel vrije tijd kost, en dat gaat niet als zij t op deze manier afhoudt. En iemand moet t doen; dus dan doe ik t maar weer.

Heb nu gezegd dat ik t dit keer doe, en dat we morgenmiddag fysiek overdragen en dan kan ze t zelf uitzoeken voor volgende week. Mij niet meer bellen

1 like

Maar het is zo toch oneerlijk. Jij wilt er van af omdat het jou een probleem geeft dus moet zij dat probleem maar dragen? Dat is natuurlijk niet fair. Eerlijk is dan dat jij zegt: joh ik stop ermee en jullie met zijn allen een oplossing zoeken.

13 likes

Maar ik snap niet hoe dat oneerlijk is? Ja het is een stomme oneerlijke taak omdat je t op dinsdag avond moet voorbereiden. Maar iemand moet het doen, en daarom roteren we de verantwoordelijkheid. Zij heeft zelf voorgesteld om de taak over te nemen. Dus als ik t morgen aan haar overdraag is t toch prima? Snap wel dat ik in de situatie hierboven de asshole ben verder en dat ik t morgen gewoon nog moet doen.

2 likes

Het is oneerlijk omdat jij vindt dat een ander moet lijden zoals jij geldden hebt, terwijl je zelf ook een rol hebt in dat leed. Je beseft prima dat deze taak niet fijn is, daarom wil je ervan af. Een ander wil dat overnemen, maar stelt een superlogische grens: ik doe het niet op mijn vrije dag. Nu wil jij dat zij dat wel doet ómdat jij die grens zelf nooit zo getrokken hebt. Dat is niet eerlijk. Of op zijn minst onredelijk. Je reageert nu jouw frustratie af op haar.

Ik vind het zelf ook niet zo collegiaal om dat als oplossing te zeggen: ik draag het morgen over en dan bekijkt zij het maar. Het is een probleem van jullie allemaal en als zij al voordat ze de taak heeft zegt: ik wil het niet op mn vrije dag, kan je ervan uitgaan dat dit vaker gaat gebeuren

8 likes

Maar je schrijft dat jij teveel taken hebt en het daarom overdraagt.
Niet dat het een roulerende taak is die sowieso bij elke collega terecht komt en toevallig nu bij jou. Zoals ik het las, valt het onder jouw verantwoordelijkheid en heb je gevraagd of iemand anders het kan overnemen (waarop ja gezegd is). Als dit jouw verantwoordelijkheid is dan is het ook jouw verantwoordelijkheid tot het juist overgedragen is.

Wie verwacht dat dit op dinsdagavond gedaan wordt en hoe is dat ontstaan? En toen je collega ja zei, zei ze toen expliciet ja op dinsdagavond werken of niet?

3 likes