Dan is het toch logisch dat iemand dit oppakt die dinsdag en woensdag werkt? Als de roosters rouleren, zou deze taak meerouleren met degene die op die momenten werkt. Ik vind het heel gezond dat je als werknemer nee zegt tegen dit soort zaken buiten werktijd. Het lijken steeds maar kleine dingetjes, maar opgeteld neemt het wel veel energie. Dat heb je waarschijnlijk zelf ook ervaren. Helaas wordt dit vaak pas duidelijk op het moment dat het mensen over de schoenen loopt, óf dat iedereen samen aangeeft dat dit niet een houdbare manier van werken is. Dat je een keertje buiten werktijd nog iets oppakt lijkt me normaal, maar op structurele basis vind ik wel apart. Dan is het toch gewoon werktijd?
Ik ben echt aan het koken over iets, maar wie is the asshole in deze situatie?
Vandaag heeft mijn auto apk bij een garage in de buurt. Ik was er van overtuigd dat de garage vanaf 08:00 uur open zou zijn, dus ik en mijn vriend stonden daar om 08.10. Normaal gesproken is het hek geopend, maar dat was nu nog niet zo. Ik begon toen aan mezelf te twijfelen, en ging op zoek naar en bord waarop de openingstijden staan, of een deurbel. Toen merkte mijn vriend op dat er binnen mensen aanwezig waren en dat het poortje wel dicht was, maar niet gesloten. Wij besloten dus om een kijkje te nemen. Toen wij binnenkwamen reageerde de man achter de balie heel boos en vroeg wat wij kwamen doen en hoe wij binnen waren gekomen. Dus ik zeg dat de poort open kon en het licht binnen brandde, dus dat wij dachten dat ze net open waren. Nou, blijkbaar waren ze nog niet open en die man was behoorlijk pissed. Hij bleef maar snauwen ‘‘de poort is toch dicht, hoe kom je binnen dan?!’’ En uiteindelijk zei hij ‘‘nou, geef die sleutel maar. we bellen wel als het klaar is’’. Ik maakte mijn excuses en liep naar buiten. Ik zat fout, want ze waren nog niet open.
Vervolgens zocht ik de openingstijden op op hun website, en daar staat dat ze vanaf 08:15 uur open zijn. Door de toon die hij aansloeg, dacht ik dat ik echt veeeel te vroeg was, maar het ging om welgeteld 5 minuten. In eerste instantie vond ik mezelf the asshole, maar nu vind ik het echt bizar dat je om 5 minuten zo tegen je klant praat.
AITA?
- Jep, you are the asshole
- Allebei assholes
- Hij is the asshole
0 stemmers
Al ben je een kwartier te vroeg. Het is niet alsof je expres en bewust binnenstormt, je wist het gewoon niet plus de poort kon open. Niet echt klantvriendelijk nee. Misschien een andere garage zoeken waar ze wat vriendelijker zijn
Beetje begrip: jij kom binnen in een zaak die afgesloten is, via een deur die normaal niet toegankelijk is en je had kunnen weten en opzoeken dat ze dicht zijn. Niet de meest aardige reactie, maar ik kan me ook voorstellen dat het voortkomt uit schrik
Ik vind elke minuut in de ochtend werken terwijl ik nog niet ben begonnen tellen als 20 minuten
Dat had ik natuurlijk moeten doen. Dan had ik gezien dat ze over 5 minuten open waren en dan had ik gewacht. In die situatie was er niks aan de hand geweest. Op het moment dat mijn vriend ontdekte dat de poort gewoon open kon, was mijn eerste gedachte ‘‘oooh, die zijn net open en moeten het grote hek nog opendoen’’. Niet slim, maar wel wat gebeurde. @Shaaar En ik kan ook begrijpen dat je schrikt wanneer klanten onverwacht binnen staan, vond de reactie alleen vrij heftig en buiten proporties.
@kali Fair enough!
Sorry hoor je kan ook gewoon buiten wachten tot ze open zijn
Dit gebeurd bij een winkel ook vaak. Dan stonden we de planning door te nemen en dan gingen mensen op t raam kloppen.
Je wacht maar gekkie.
Eigenlijk had je tegen die man moeten zeggen:” sorry je hebt helemaal gelijk, ik schrik alleen echt van uw heftige reactie.” Benieuwd wat hij daar op zou zeggen.
Als je het andersom bekijkt he, hoe vaak blijven mensen in horecazaken te lang zitten wanneer je al wilt afsluiten?
Deur was open! Het grote hek waar hun auto’s doorheen rijden was alleen dicht, normaal gesproken is dat ook open. Maar het poortje waar je doorheen loopt konden we gewoon openen.
@Noor Ik ben inderdaad van plan om dat bij het ophalen van mijn auto straks te zeggen. Benieuwd hoe hij reageert. Ik kan me namelijk voorstellen dat het vanuit schrik kwam, of vanuit de aanname dat wij willens en wetens voor openingstijd zijn binnengelopen.
Ik vind allebei de partijen een beetje raar in deze situatie. Ik vind het raar om aan deuren te gaan lopen trekken om te kijken of de garage open is als het hek duidelijk nog gesloten is, maar ik vind het ook heel raar en ongepast om als medewerker van de garage dan tegen klanten te gaan lopen schreeuwen? Vraag dan op een normale manier wat iemand daar komt doen en geef aan dat de zaak nog gesloten is. Als iemand zo tegen mij gaat schreeuwen ga ik wel ergens anders naartoe hoor, doei.
Overigens wel echt flashbacks naar de boomers die al 15-20 minuten voor openingstijd voor de deur van de supermarkt waar ik werkte stonden te ijsberen en die dan naar binnen probeerden te glippen als ik een collega binnen liet. Of die zich met kar en al langs je heen beukten terwijl jij de reclameborden nog buiten moest zetten. Good times in the service industry.
Fair enough (ik dacht dat ik had gelezen dat er schreeuwen stond maar dat klopt niet), maar heel boos reageren en snauwen vind ik ook geen normaal of acceptabel gedrag richting klanten.
De winkel was nog gesloten. Dan vind ik het idd een beetje raar om tóch te proberen of de poort toevallig open is om alvast naar binnen te gaan. Ik zou me ook rot schrikken als er opeens iemand in mijn zaak zou staan.
Ik dacht fries
Ja maar zou je ook een gesloten poort open maken. Als ik iets ‘wij zijn niet open’ vind zeggen is het een gesloten poort
Everything i own heb ik te danken aan een IT jongen dus ik ben het er niet helemaal mee eens Maar toch heel irritant van ze
Haha, ik vind het juist wel leuk om over zoiets te discussiëren. En wie gedraagt zich nou nooit als een asshole?
Maar iemand die alleen maar gelijk wilt krijgen en hallelujah reacties verwacht, moet hier inderdaad niet posten. Diegene kan dan beter in een ander topic halve informatie geven en beetje bij beetje meer details geven die het verhaal veranderen.
Ik lees dit letterlijk in het plat antwerpse accent van koen de bouw
De minderheid van de stemmers vindt haar de aashole en de meeste reacties zijn begripvol naar beiden?
Echt veel fragiele ego’s hier af en toe hoor. Hoe erg is het als iemand vindt dat je je ook op een andere manier kunt opstellen?