Noord-Amerika topic

Universal vonden we geweldig, Fort Lauderdale hebben we ons ook vermaakt met een dagje Sawgrass Mills, strand etc. In Key West was het echt bloedverstikkend heet en we hadden moeite met een fijn strand te vinden. Veel stranden hadden stinkwier liggen en werd er aangeraden niet te gaan zwemmen. Miami hadden we niet geweldig weer. Geen zon en en veel regen en we hadden gepland om daar stranddagen te hebben. Dus dat viel een beetje in het water.

Op onze laatste dag dat wij terug zouden vliegen regende en onweerde het zo lang en hard dat we geeneens naar huis konden. We hebben echt 1,5 uur in het vliegtuig gezeten voordat we opstegen, waardoor we ook te laat in Londen aankwamen en daar onze connectievlucht misten en daar weer 10 uren (werden er 12) moesten wachten.

1 like

Wij zijn alweer aan het kijken voor onze volgende rondreis in 2020. Dit is de route die ik nu heb bedacht. Iemand enig idee of het een beetje aan te rijden is? :blush:

Route 66

Dagindeling rondreis Route 66

  • Dag 01: Vanuit Amsterdam, Brussel naar Chicago
  • Dag 02: Chicago
  • Dag 03: Chicago - Loop van de middag richting Springfield
  • Dag 3 smiddags t/m dag 11 op eigen tempo en rijden langs Springfield, St Louis, Tulsa, Oklahoma city, amarillo, tucumcari, santa Rosa & santa fe.
  •   Dag 12: Albuquerque
    
  •   Dag 13: Albuquerque – Holbrook
    
  •   Dag 14: Holbrook – St George
    
  •   Dag 15: Bryce / Zion 
    
  •   Dag 16: Bryce / Zion 
    
  •   Dag 17: Bryce / Zion 
    
  •   Dag 18: rijden richting san diego op eigen tempo. Kijken hoever we komen en anders tussendoor hotel boeken. 
    
  •   Dag 19: rijden richting san diego op eigen tempo. Kijken hoever we komen en anders tussendoor hotel boeken. 
    
  •   Dag 20: San diego 
    
  •   Dag 21: San diego 
    
  •   Dag 23: Vertrek vanuit San diego
    
  •   Dag 24: Aankomst in Amsterdam, Brussel of 
    
2 likes

Love Bryce en Zion! Wij hebben voor Zion (Angels Landing is echt geweldig! Vroeg beginnen haha) twee dagen uitgetrokken en Bryce hebben we in 1 dag gedaan. Die rijdt je ook heel makkelijk door met de auto. Van tevoren eventuele trails plannen als je daar van houdt. Wij zijn daar trouwens flink verdwaald geraakt :’)

Ik moet voor volgend jaar naar een ander topic haha. We zijn van plan om naar Canada te gaan (Vancouver e.o.)

1 like

Ik ben laatst een weekje in Texas geweest (Houston - San Antonio - Austin - Houston)

Vanuit Houston zijn we een dagje naar Galveston geweest naar het strand en de pier, was heel leuk. In Houston zelf naar Buffalo Bayou park gewandeld en vanuit daar zie je de skyline heel mooi en kun je bij zonsondergang de vleermuizen zien wegvliegen. We zijn er ook naar twee outlet centra geweest.

In San Antonio zijn we naar de Riverwalk geweest, The Alamo + bijbehorende tuin en The Historic Market Square, was allemaal leuk en lekker Tex Mex.

In Austin hebben we vooral gegeten en geborreld. South Congress street voor live muziek en hippe winkeltjes, E 7th, 6th en 5th street en Rainey Street voor food trucks en uitgaan, in een kroeg, Liberty, heb je in de tuin een foodtruck waar Miljoushka (geen idee hoe je haar naam schrijft) heen ging en was super lekker. Gezellige tuin om te zitten, waar we ook locals hebben ontmoet die ons meenamen naar leuke plekken. We hebben gezwommen en Barton Springs, naar the Cathedral of Junk geweest, The Oasis voor een uitzicht over Lake Travis (je hoeft niet het restaurant in te gaan, het schijnt namelijk niet zo goed te zijn, maar ernaast kun je naar boven met trappetjes voor het uitzicht), naar Mount Bonnel en geshopt.

Je kan even op de hashtag wmtexastrip2019 zoeken op instagram voor de bijbehorende foto’s :slight_smile:

1 like

Ja! Het Amerika forum is idd waar ik veel informatie vandaan haal, maar kon niet zoveel vinden m.b.t mijn specifieke route.

De route is toch wel veel he? Ik twijfel dan om bryce / Zion een andere keer te doen. Het ligt niet echt op de route.

1 like

Dat verdwalen is herkenbaar. Hadden we in yosemite ook! Dat zal in Bryce & Zion niet anders zijn haha.

Oké dus drie volle dagen zou moeten kunnen voor zowel bryce & Zion. Ik ga ‘Angels Landing’ even opzoeken! thx!:grin:

1 like

Hahaha, dit was echt mijn favoriete trail in Amerika ooit haha. @dossantos Laat je niet afschrikken door de kettingen e.d. het begin is gewoon normaal omhoog wandelen (wel zonder relingen ja). Pas op 2/3 kom je bij de kettingen, maar dan heb je al geweldige uitzichten gehad.

2 likes

Ja, kan zeker! Vanaf de kettingen is het alleen best spannend, want verkeer van boven en beneden gaat via dezelfde kant van de ketting. En sommige mensen zijn wat lomper en minder voorzichtig dan dat je zelf wilt zijn. Ik heb een Mexicaan daar de huid nog vol gescholden omdat ik bijna viel door hem haha.

Over een paar jaar gaan we dezelfde reis weer een keer doen, en dan wil ik ‘m weer lopen haha.

Paar fotootjes


3 likes

Ik heb wel een pas gehaald . Ik was er voor het eerst en wilde wat musea bezoeken en naar empire state .
Ik was met die pas uiteindelijk 40,- goedkoper uit dan wanneer ik losse kaartjes zou kopen

Voor empire en top of the rock moet je wel reserveren en dat doe je of online of daar . Je krijgt dan een tijd .
9/11 ga je in een speciale rij staan en scannen ze daar je mobiel . Wordt allemaal prima duidelijk aangegeven
Museum of history laat je je telefoon scannen en dan krijg je een kaartje wat ze weer omwisselen voor een papieren kaartje wat iemand anders weer afscheurt .
De boot scannen ze ook je telefoon en krijg je een kaartje mee .

Ik ben er in april 2018 geweest wellicht dat het allemaal net iets anders is maar ik was er erg blij mee !
New York City pass

2 likes

Wij hadden de NY CityPass. Die vonden wij het best bij ons passen. Je kunt gewoon op elk moment van de dag dan naar de activiteit toegaan (en de lange rijen voorbij lopen hehe).

Lees hierboven dat je voor TOTR wel moest reserveren, maar dat hoefden wij niet. Wij gingen eind oktober.

Hier staat alles wel duidelijk eengegeven. Wij hadden het ook thuis al besteld.

1 like

Dank jullie voor alle Texas-tips, heel gaaf! Ga alles nog nader onderzoeken :smiley:

2 likes

& @Bergamot Omg! Ik had me dus nog niet verdiept in de namen van de trails en dacht dat angels landing een helikopter vlucht was haha. Ziet er wel echt next-level uit. Even kijken of ik dat durf :smile:

Prachtige foto’s trouwens!

1 like

Thanks! Het meeste wat wij tot nu toe hebben gereden in de USA (op 1 dag) is 6uur… Maar we hebben geen moeite met een dagje 7-8 uur rijden oid.
Heb een beetje op internet zitten kijken en voor dezelfde route trekken de meeste mensen 17 dagen uit… nu hebben wij 23 dagen. Dus op zich zou dat moeten kunnen idd

1 like

Yes yes yes!
Ga naar New York van 2 tot en met 16 mei!
Wordt Mn tweede keer.
Nog iemand die leuke tips heeft?

Je hebt daar meer wat luxere (Marqt achtige) supermarkten zoals de whole foods etc en ik weet nog dat 1 banaan 1 dollar kostte. Niet duur als in: niet te betalen, maar in verhouding tot hele gerechten of NL prijzen is het wel duurder ja.

1 like

Ohh zo lang ook echt, wat gaaf!
Aanraders: Whitney museum (wat anders dan het Moma of Met), beautyshoppen in Koreatown voor alle Asian Beauty, eten bij Landmark diner, Chipotle en Shake Shack, ijsje bij Frozen Sweet (rolled ice cream en zoveel toppings als je wil), pizza bij Prince Street of Joe’s, donuts bij Doughnut Plant. Kijk ook even op de instagram van Deb Perelman van Smitten Kitchen want die heeft ook altijd vet goede restauranttips.
En als je er toch zo lang bent zou ik ook leuke daytrips maken. Je kan met de bus naar Philadelphia, dat is maar 2 uur en vond ik zelf heel tof omdat het historisch is (Liberty Bell!) en de Magic Gardens daar zijn supergaaf. In DC ben je ook met 3 uur en is ook echt tof.

Heeft iemand tips voor leuke plaatsen in Noord Oost Amerika en dan specifiek in de staten New Hampshire en New York. Zit te kijken of ik een leuke rondje kan bedenken voor herfst 2020 (Fall foliage :maple_leaf: :heart: )

2 likes

NH ben ik niet geweest tijdens mijn rondje noord-oost. New York uiteraard wel… Niagra Falls vond ik wel echt heel cool om eens te zien. Vooral even de Rainbow Bridge oversteken naar Canada, want daar is het nóg mooier.

Verder zijn Sleepy Hollow en Tarrytown denk ik prachtig in de herfst! Ik ben er in de winter geweest en dat was al cool. Echt oude stadjes met veel burgeroorlog-geschiedenis, en natuurlijk het klassieke verhaal van Washington Irving over Sleepy Hollow.

Misschien een rare kronkel van mij, maar ik vond de begraafplaats daar echt heel erg gaaf. Heeeeeel mooi met super veel oude graven. Washington Irving ligt er ook, en als je heel goed zoekt vind je ook het graf van de headless horseman. (een graf van een onbekende soldaat)

Het is denk ik in New York echt het ultieme herfst-stadje. Ze hebben ook allerlei evenementen in de herfst. In Tarrytown is Lyndhurst Mansion ook heel leuk. Een huis met veel geschiedenis en mooie verhalen. En de tuinen er omheen zijn erg mooi.

Verder, als je er doorheen komt, is het Museum of Play in Rochester echt heel erg leuk voor een paar uurtjes.

2 likes

Nu wil ik ook.

2 likes

Heel erg bedankt!! Klinkt goed :smile:
Niagara Falls is wel echt te ver voor wat ik in gedachten heb, maar wie weet in de toekomst!

2 likes