Amerikaanse presidentsverkiezingen 2020

Jammer dat dat echt niet kan in ons land :sweat_smile:

1 like

Als dit zo blijft:

• Wint Biden 306 vs Trump’s 304 in 2016

• Wint Biden de popular vote en Trump niet in 2016.

• Wint Biden 5 Staten en een electoral district (Nebraska-2)terug op Trump 2016

• verliest Biden geen enkele staat tov 2016

• is Trump de eerste zittende president in 28 jaar die herverkiezing verliest

• is Trump de eerste Republikein in 24 jaar die Arizona verliest

• is Trump de eerste Republikein in 28 jaar die Georgia verliest.

Deze overwinning van Biden én het verlies van Trump lijken veel grootser dan verwacht. Ja, er is geen Texas gewonnen en Fuck Florida en Ohio maar Biden heeft het veel beter gedaan dan nodig en Trump veel slechter dan z’n voorgangers.

88 likes

Wel kut dat het corona is. Anders konden we een trump afscheids feest vieren.

8 likes

Wie gaat vannacht weer kijken als het nog niet is beslist

• Ik wel
  • Ik niet

0 stemmers

Zijn er nog mensen die denken dat Trump gaat winnen aan de hand van stemmen

• Ik denk dat
  • Ik denk dat niet

0 stemmers

Zijn er mensen die denken dat Trump gaat winnen met rechtzaken

• Ik denk dat
  • Ik denk dat niet

0 stemmers

1 like

Als het niet beslist is kijken met alcoholische versnaperingen, ipv gematigde oppep scheutjes in koffie!

Ik vraag me wel af wat ik moet doen als dit voorbij is. Mn vrienden van CNN. Denk oprecht dat dit, voor mij, de meest sensationele dagen zijn geweest in 2020. Echt triest eigenlijk

21 likes

Ik ga het ook missen

Terwijl, eigenlijk is het Fucking saai en is er gister de hele dag geen enkel staat gecalled en zat ik maar een beetje naar percentages van counties van 3 Staten te staren met ellenlange uitleg.

16 likes

Georgia gaat sowieso hertellen, hebben ze aangekondigd

1 like

Hodver zou een west vlaming zeggen.

5 likes

Heeee Nevada heeft ook nog stemmen. Wie zijn dat ookalweer?

2 likes

Niet eerste

Clinton heeft Florida n keer verloren en Kennedy ook.

Maar vaak is ie nodig. Denk dat er geen Republikein heeft gewonnen zonder Florida, want je moet die 25+ stemmen ergens halen als de Democraten sowieso 55 Cali en 25+ NY halen.

3 likes

Fun fact: die Martha Mcsally heeft beide zetels van de senaat van Arizona achter elkaar gehad (beiden benoemd en niet verkozen) en ze heeft ze beide verloren aan een Democraat :ok_hand:t3::ok_hand:t3:

0 time winner, 2 time loser

7 likes

Ok klaar met werken, de wijn was al een uur geleden ingeschonken :sweat_smile:, nu alvast als pre dinner popcorn om weer in de cnn vreet mood te komen :joy:

2 likes

Ja sowieso. Je zit 99/100 x naar hetzelfde te kijken met minimale verschillen steeds. Maar ze weten het elke keer weer te brengen alsof er iets heel heftigs is gebeurd.

6 likes

Tegenwoordig zeg ik ook gewoon kut hoor hahaha

2 likes
3 likes

We kunnen ons nog wel even vermaken met de recount van Georgia. Doen we gewoon opnieuw alsof het superspannend is.

12 likes

Vriend is naar de winkel voor snacks en gin, helemaal klaar voor de avond

1 like

Dit is wel een leuk stuk over waarom Trump Arizona verliest. Eindconclusie: domme sukkel die echt niet nadenkt over wie hij beledigt.

12 likes

My goodness, is het 28 jaar geleden dat Clinton president werd??? :exploding_head:

8 likes

Ik ga zo nog heel ff cnn kijken maar daarna wel ff een serie ofzo denk ik