Amerikaanse presidentsverkiezingen 2020

Je hebt gelijk in beide argumenten. Al vind ik Amerika echt geen democratie meer. De republieken proberen er alles aan te doen om de uitslag te beïnvloeden. Legaal en illegaal. Gerrymandering is groot geworden door de republieken en ze zijn er ook nog trots op ook. Zo lang mensen de acties van Trump goed blijven praten en constant propaganda verkondigen is het onmogelijk om nog eerlijke verkiezingen te hebben.

1 like

Ik ben sinds deze week ingeschreven voor de ‘Trump Weekly’ nieuwsbrief van Arjen van der Horst (NOS). Vond de nieuwsbrief erg interessant en het is een fijne samenvatting van wat er deze week nou allemaal gebeurd is in de VS, inclusief corona.

2 likes

Surprise surprise

Goede zet wel denk ik

1 like

Ik dacht direct: oh als Biden wint en na een jaar een hartaanval krijgt is ze de eerste vrouwelijke president!!

13 likes

Ergens verwacht ik (mocht Biden winnen) hij al redelijk snel aftreed wegens gezondheidsproblemen.

Ik bedacht me laatst dat het misschien ook een mogelijkheid was dat Hilary Clinton vice president zou worden en dat zei dan, een beetje à la house of cards, president zou worden.

1 like

Vanochtend op 't journaal zeiden ze ook dat hij maar 1 termijn zou doen, en dat als hij dus deze verkiezingen wint, zij waarschijnlijk de kandidaat voor 2024 is.

Ik kijk echt uit naar het eerste debat tussen Biden en Trump. Hoop echt dat Biden de wereld kan laten zien wat voor idioot Trump is

6 likes

Doet Trump dat dan zelf al niet? :stuck_out_tongue:

3 likes

Hahaha zeker, maar niet volgens de Amerikanen

Ik heb helaas het idee dat veel Trump-supporters echt niet inzien wat voor een idioot hij is. Ik denk dat veel Amerikanen het juist wél weten, maar die waren er zo heilig van overtuigd dat Clinton zou winnen dat ze maar niet zijn gaan stemmen. Ik hoop dus dat er dit keer meer mensen gaan stemmen en dat ze hun lesje hebben geleerd. Ik kan me namelijk écht niet voorstellen dat meer dan 50% van de stemgerechtigden in Amerika voor Trump zijn.
Maar misschien ben ik naïef.

3 likes

Trump had procentueel minder stemmen dan Clinton, maar door het kiesmannensysteem heeft hij toch gewonnen :upside_down_face:

3 likes

Joe Biden komt toch redelijk vaak niet uit zijn woorden? Ik denk juist dat Trump volledig over Joe heen walst in zo’n debat gezien hij een veel dominanter figuur is.

1 like

Ik denk dat mensen prima inzien wat voor idioot hij is hoor. Trump heeft zoveel domme uitspraken, fouten, acties gehad en de meeste mensen zijn prima in staat om dat te zien, maar het gaat ook om: gebrek aan sterke tegen kandidaten, robuuste republikeinen/democraten, trumps associatie met conservatief christendom, trumps bescherming van conservatief amerika en een relatief grote groep mensen die zoiets heeft van ‘tja goed istie niet, maar echt problematisch ook niet voor mij’.

Ik vond die salty speech van Obama echt fantastisch.

1 like

Ik moest echt zo hard lachen om dit stuk. We spelen heel vaak dit spelletje thuis.

Trump kan echt geen coherente zinnen formuleren.

7 likes

Fuuuuuuuuuuck. Dit is zo ontzettend kut. Zo veel respect voor alles wat deze vrouw heeft gedaan in haar leven.

17 likes

Fuuuuuuuuuuck indeed.

1 like

Ja hoop zoooo dat haar opvolger pas na de verkiezingen wordt gekozen. Zou het verschrikkelijk vinden als Trump iemand aanwijst die tegen alles is waar zij voor staat.

4 likes

Ik ben vandaag echt ontdaan door haar overlijden. Wat een geweldige vrouw vind ik haar.

1 like