Amerikaanse presidentsverkiezingen 2020

Ja klopt ik ook. Sinds die documentaire https://m.imdb.com/title/tt7689964/ ben ik zo’n fan van haar geworden. Ze heeft geweldige dingen bereikt in een tijd waar dat eigenlijk niet mocht.

2 likes

Het is gewoon zo krom dat Obama moest wachten van de Rep. met een nieuwe rechter kiezen omdat er 8 maanden (!) later verkiezingen waren. En nu mag Trump het wel terwijl erover 6 weken verkiezingen zijn.

Ik vind het frusterend dat dit allemaal maar zo maar mag en kan.

6 likes

Ik vind het zo bizar dat de rechters daar blijkbaar zo politiek gekleurd zijn

2 likes

Echt precies dit, frustratie alom

1 like

Mijn docent had er laatst over dat het in de geschiedenis zo vaak voorkomt dat een zittende president wordt herkozen, dat de democraten daar ook op inspelen en daarom Joe Biden naar voren hebben geschoven. Zodat ze betere kandidaten kunnen bewaren voor 2024.

Waarschijnlijk is dit allemaal heel logisch en wist iedereen dit al maar ik vond het echt verbluffend. Ik dacht idd van is dit nou het beste wat de Democraten hebben, Joe Biden? Maar nee, ze bewaren hun goede kandidaten.

2 likes

Ik geloof wel dat dit zo zou kunnen zijn, maar toch denk ik dat Trump was te verslaan met een sterke kandidaat. Als ze met zijn allen een goede kandidaat hadden aangedragen zonder elkaar non-stop af te vallen, was er echt wel een kans geweest gezien de politieke verdeeldheid in Amerika.

Ja, het is natuurlijk een self fulfilling prophecy op deze manier. Maar ik snap ook de gedachtegoed van, we bewaren onze topkandidaten voor wanneer ze de grootste kans maken om te winnen. Ik geloof ook nog steeds dat er een kans is dat Biden wint hoor, maar ik vind hem gewoon geen topkandidaat.

Volgende week eerste debat tussen Biden en Trump, ben benieuwd.

Ik ben best benieuwd naar het debat van vanavond. Deze omstandigheden zijn echt compleet anders dan 4 jaar geleden. Hoe bereid je je ook voor op iemand zoals Trump?

Toevallig werd ik wakker haha dus toch even gekeken hoe het ging

Edit: pff dat door elkaar heen geblaat. Ik snap dat het een discussie is maar Chris Wallace wil Biden laten praten, roept Trump op om even stil te zijn maar de man blijft maar onderbreken

1 like

Haha ik zag dit stukje net bij Goedemorgen Nederland. Lijkt wel een kleuterdiscussie.

Wat een kut debat. Ik vind ze gewoon allebei drie keer niks. Natuurlijk, Trump is veel erger en Biden zou absoluut moeten winnen. Maar ik zou niet met liefde op hem stemmen.

Pfoe ik vond Biden erg tegenvallen eigenlijk. Van Trump had ik toch al niks verwacht, die maakte mijn idee van hem wel waar (vervelende, egoistische man). Maar Biden was imo ook mega onscherp. Hij liet zich veel te veel van de wijs brengen door Trump en was niet duidelijk over zijn plannen mbt bijvoorbeeld corona. Clinton deed dat vier jaar terug veel beter vond ik. Vond Biden overigens ook niet bepaald presidentwaardig; oogde heel fragiel en onzeker. Wordt heel moeilijk dit jaar…

1 like

Ik snap wel dat biden van de wijs was als er een idioot de hele tijd in je oor aan het schreeuwen is en je niet uit laat praten. Maar eens, het zijn allebei geen top kandidaten, het grote voordeel van biden is dat hij niet Trump is.

7 likes

Dit :joy:

2 likes

Ben benieuwd wat voor effect dit op de verkiezingen zal hebben.

1 like

afbeelding

Kan iemand tegen de makers van Black Mirror zeggen dat 2020 nu wat onrealistisch wordt. Wat een nieuws, zo kort voor de verkiezingen ook.

Ik vraag me dus stiekem af of dit wel echt is :sweat_smile:
Statistisch gezien heeft hij gezien zn leeftijd en bouw een verhoogde kans op complicaties maar het zou me ook niets verbazen als hij volgende week aan het opscheppen dat het allemaal zo mee viel en nog minder heftig dan een griep was?

14 likes

Ja, hij zag er met het debat nog prima uit (of hoeverre dat kan met Trump), dus vrees hiervoor.

Ja, precies. Andere tactiek zou zijn dat hij ‘geneest’ met een fake geneesmiddel wat hij heeft laten ontwikkelen. Wat hij dan aankondigt en uitbrengt. Dat zal em ook wel stemmen opleveren en dat het dan niet werkt maakt em dan ook geen flikker meer uit want hij is al verkozen. Dat, of misschien het eerste geregistreerde genezing door ‘Thoughts and prayers’ en zegen van God of zo…
Ik zie die man en zn team voor alles aan.

1 like

Ja ik vraag me dit ook af, voelde me al bijna een soort conspiracy-fanaat, haha. Maar er zijn zó veel dingen achtergehouden die hem in een slecht daglicht zouden kunnen plaatsen. Ik heb het idee dat als hij echt corona zou hebben, hij er ook wel voor zou zorgen dat dat niet bekend werd, vooral nu zo vlak voor de verkiezingen. Maar of het echt is of niet, hoe dan ook gaat het nooit gebeuren dat hij hieruit komt met: “Nou mensen, ik heb het nu zelf ervaren, en ik had het mis, het is toch wel een heftig virus. We moeten echt zorgen dat niet meer mensen besmet raken, dus ik ga nu goede maatregelen invoeren”.

Waarschijnlijk wordt het meer zoiets als “Ha, ik heb het nu zelf gehad, en ik wist het wel, het stelt niks voor! Geloof niet wat de fake media verkondigen!”. Of inderdaad een of ander geneesmiddel oid.

In wat voor een wereld leven we sowieso, dat we bij dit soort dingen dus al niet zeker kunnen zijn of het waar is :weary:

Edit: nu ik er iets meer over nadenk is mijn redenatie eigenlijk niet logisch omdat het argument dat hij het verborgen zou kunnen houden als hij zou willen, niet opgaat. Hij zit nu vol in zijn campagne dus verbergen zou niet echt gaan. Daarentegen las ik net op Reddit het idee dat hij doet alsof om onder de debatten uit te komen, en dat zou me eigenlijk nog niet eens verbazen :joy:

2 likes