Amerikaanse presidentsverkiezingen 2020

Nah wij hebben een heel ander politiek stelsel met veel meer partijen, zie dat zo snel niet gebeuren dat er überhaupt 1 partij is met een meerderheid.

4 likes

Maar zo veel. Want niet iedere “rechtse” persoon is een idioot die denkt “OMG wat een Mastermind, wat een leider, wat een taalgebruik, wat een poëet”

Ik kan in mijn hoofd er niet bij dat je denkt “TRUMP ftw”, in zulke grote aantallen. Snap dat Biden niet de ideale kandidaat is, maar die heeft toch niet de “haat” die Hillary had + de trackrecord en drama van trump afgelopen 4 jaar (die wereldwijd belachelijk wordt gemaakt in de media)

3 likes
1 like

Nou ja wel dus.:woman_shrugging:t2: Niet iedereen denkt o wat een poëet maar wel liever dat dan een Democraat.

Nee Amerika heeft een fucked up systeem waarbij Staten punten verdelen aan kandidaten en waarbij kleinere Staten relatief meer macht hebben en het niet uitmaakt wie de popular vote wint.

Bij ons is het gelukkig niet dat 7 miljoen van ons tegen pvv stemmen en Urk, Volendam en Spakenburg dan zeggen JAMMER JOH

32 likes

Waarom heeft de NOS Biden al meer kiesmannen toegekend (223) dan CNN? (220)

Gezien het nummer is dat Maine. Die 3 gaan naar Biden maar er is ook nog Maine district 2 wat 1 stem is en die is nog niet duidelijk.

CNN geeft maine pas weer als beiden zijn beslist.

3 likes

SGP aan de macht!

Ik ben ook nog wakker maar heb in tegenstelling tot @Zemraluani bijzonder weinig nuttigs te melden :sweat_smile:

10 likes

Godver, dit ligt veel te dicht bij elkaar :pensive:
Had gehoopt op een minder spannende tussenstand…

Ja echt treurig

Nee geen meerderheid maar vorige keer waren ze 2e. Dan moeten ze nog een coalitie zien te vormen, maar toch.

Bah dat filmpje van @Wonderland. Dat het zo zou kunnen gaan.

Omg Ben echt benieuwd wat ie gaat zeggen

Nou daar gaan we… zum kotsen

Hij is wel minder oranje dan met laatste debat, of beter licht daaro

Lijkt wel een overwinningsspeech, wat een triest geval.

2 likes

“It’s clear we’ve won Georgia”

1 like

Ugh, wat een kerel…

Hahaha we gaan even eruit! Dag

Hij komt echt zo labiel over

1 like