Amerikaanse presidentsverkiezingen 2020

Jawel in de Staten die gecalled zijn wel.

Alle Staten hebben eigen regels, sommigen mogen direct tellen als ze binnen zijn, anderen pas op verkiezingsdag, anderen weer pas nadat de stembussen sluiten.

De Staten die nu nog overblijven hebben nog niet van fe voren geteld.

Niet élke stem is nog geteld, maar er is gekeken naar hoe de stempatronen nu houden tov 2016 om te kijken hoe counties en daarna States stemmen. Dus het precieze aantal komt in sommige Staten pas later, in sommige Staten waar het nek-aan-nek is worden ze wel echt nu al geteld.

De Popular vote kan nog wel een tijdje duren.

6 likes

Misschien is dit al eerder gevraagd /beantwoord
Maar hoe kan het dat bij rtl 4 Biden al veel meer voor staat dan op cnn ?

RTL heeft Arizona al aan Biden gegeven, CNN is voorzichtig met projections.

Edit: meer voorstaan is trowuens totaal niet relevant, het gaat erom wie er 270 kan halen. Dat kan op verschillende manieren maar iig moet je twee van deze Staten hebben: Pennsylvania, Wisconsin, Michigan.

Tot die zijn geprojecteerd kan je nog niks zeggen over wie er aan het winnen is. Je wint pas bij 270, je kan als eerste op 269 komen en alsnog verliezen.

6 likes

Gvd jongens ik lig eindleijk in bed maar ben klaarwakker :partying_face:

10 likes

Beide 220 vs 213 toch?

Echt hoe is het toegestaan dat die vent zulke uitspraken doet?!

Man?

Ik ben een vrouw :ok_hand:t3:

Deze vrouw ligt te tollen van de redbull

5 likes

NOS-app zegt nu dit:

Ik begin weer een klein beetje hoop te krijgen.

1 like

Stel dat het popular vote was, hoe zou het er dan voorstaan?

Hoe bedoel je? Nevada zijn amper 6 kiesmannen en voorlopig lijkt de rest naar Trump te gaan :frowning:

5 likes

Shit. Had gedacht dat het net in het voordeel van Biden zou uitvallen.

Cnn geeft nu een voorbeeld hoe het zit met de stemmen die via post zijn gegaan.

Ten tijde van aanvraag is gebleken dat 70% van de stemmers via ballots democraten zijn. Dus, het kan nog.

Sommige grote gebieden zijn met veel democraten met ballots die nog geteld moeten worden, met andere woorden: Als het nu 1 miljoen Biden tegen 1.1 miljoen is voor Trump in een bepaalde staat, maar er nog 1.600.000 stemmen geteld moeten worden is de schatting dat 70% hiervan naar de democraten gaat, dus het kan omgedraaid worden.

13 likes

Gatverdamme ik kijk naar de website van CNN en daar zie je een overzicht met daaronder nog alle swingstates en hoe ver ze zijn met tellen. Bijna overal >75% geteld en bijna allemaal in favor voor trump :weary:

1 like

Maar ja wanneer zijn NOS en RTL wel objectief?

2 likes

.:loudspeaker: dat kan je nog niet weten er moeten respectievelijk nog 2 miljoen, 2 miljoen, 500.000 en 750.000 stemmen geteld worden in 4 swingstates.

Geen staat is beslist tot gecalled, ook niet als Biden voorstaat.

29 likes

Om 10:00 NL tijd komt er weer een belangrijke update uit (volgens mij Wisconsin of Michigan) zegt CNN

2 likes

Klopt zeker, maar ik vind hoop een groot woord als je naar die kaart kijkt

Vind die ketting van die vrouw op cnn echt nice zo half rood half blauw haha

1 like

Er was net een heel enthousiaste dame die het allemaal uitlegde :stuck_out_tongue: maar er zijn echt nog heeel veel poststemmen niet geteld. Bijvoorbeeld echt maar 200K van de 1,5 miljoen en dan zijn die poststemmen ook nog eens een heel groot deel van het totale aantal stemmen (ik noem maar iets hoor, maar grote aantallen).

2 likes

Het valt me gewoon op dat je aan de koppen kunt zien op wie die presentatoren hebben gestemd :joy::joy: ze zijn zo opzichtig rood haha.

1 like